Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sluiting topic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/438316

Hier zie ik dat een persoon advies vraagt voor professioneel gebruik, waarbij hij als reply krijgt
Door Sinterklaas (Moderator V&B) - woensdag 13 maart 2002 16:35

--------------------------------------------------------------------------------
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#welkevk
Gisteren zag ik zoiets ook al gebeuren, volgens mij sloot Sinterklaas daarbij ook een topic met als reply de url die naar dit SLECHTE stuk tekst vewijst:
Welke videokaart moet ik kopen?
Dit is zo ongeveer de meest gestelde vraag in V&B. Er wordt een bedrag genoemd en daar moet een videokaart bijkomen. Wat ook veel gebeurt is dat er 2 of 3 kaarten genoemd worden en verder wordt er geen informatie gegeven. Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten als je een videokaart gaat kopen, deze dingen kun je heel goed zelf uitzoeken. Met de search van www.tweakers.net vind je bergen vol reviews van videokaarten. Als je dat eerst doet hoef je waarschijnlijk niet eens topic erover te openen.
Waar moet je dan op letten?
De volgende dingen zijn handig om even te bekijken :
-2d kwaliteit/snelheid > De 2d kwaliteit vind je in weinig reviews terug. Over het algemeen geven Matrox kaarten de mooiste 2d, daarna de Radeons en ten slotte de GeForces. Dat hoeft niet te zeggen dat GeForces slechte 2d hebben (er zwerven een paar vage merken rond die hele brakke 2d filters hebben, maar daar staan meestal wel topics over in de search). De A-Merken (Asus, Leadtek, Elsa enz.) hebben goede filters op de kaart. Goede 2d noem ik trouwens 1280x1024 en hoger goed scherp weergeven, wil je lager dan is in principe elke kaart goed (of je moet echt een super el-cheapo ding hebben, maar met moderne kaarten komt het volgens mij niet meer voor.
-3d kwaliteit/snelheid > Een populair programma om de 3d power van je videokaart te testen is 3d Mark 2001. Vertrouw hier niet blind op! Het is vrij onnauwkeurig en de meeste spellen gebruiken de dingen die 3d mark test niet eens. Lees daarom wederom een zooi reviews, daar worden allerlei spellen gebenchmarkt. De 3d kwaliteit is ook belangrijk, bij goede reviews vind je screenshots van spellen die je dan kunt vergelijken met screenshots van andere kaarten.

-driverondersteuning > Dat zit tegenwoordig wel goed bij de meeste videokaarten, Kyro heeft het nog niet 100% voor elkaar, maar sinds Hercules kaarten gebaseerd op de Kyro chip uitbrengt zijn de drivers stukken beter geworden.

De laatste tijd zijn de GeForce 2 Ti en 3 Ti200/500 erg populair. Op Rivastation is een roundup van 21 van deze kaarten te vinden.
Wat is dat nou voor een reply??? Ik begrijp niet dat deze MOD dit topic dichtdoet... Er komen om de paar maanden weer nieuwe videokaarten uit, en om het jaar ofzo nieuwe PRO kaarten... plus er is een groot uitgebreidt ascortiment, met dit rekening houdend kan je toch niet zo maar naar dat stukje text verwijzen |:(

Verwijderd

Weet je wat een enorme chaos het wordt als ik al die topics ga open laten?

Als ik er 1 openlaat gaat iedereen janken : "bwheee, hij mag wel een topic en ik niet, vieze stinkmod!"

En een beetje tweaker kan toch wel zelf zijn hardware uitzoeken lijkt me. GoT is niet één of ander persoonlijk adviescentrum voor mensen die niet weten wat ze moeten kopen.

Daarnaast heeft de topicstarter nog vrijwel niets zelf uitgezocht en in [topic=305287/1/50] is te lezen dat dat wel de bedoeling is.

Ik heb nog nooit klachten gehad over dat stukje tekst en ik weet ook niet wat er mis mee is hoor.

Verwijderd

Topicstarter
In dat stukje tekst staat gewoon te weinig... er staat alleen wat voor gamers, maar niet veel, maak anders een verwijzing naar een Site waar ze uitgebreide info geven over de verschillende gangbare Videokaarten... met gelijk wat benches erin...

Verwijderd

Nee, dat kan je toch wel zelf uitzoeken lijkt me?

Er zijn via t.net zat reviews te vinden en zoals ik al zei heeft de topicstarter zelf nog niets uitgezocht.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er is ook niets mee, alleen als je te lui bent om zelf uit te vogelen welke kaart je moet hebben, open je een topic met als inhoud "welke kaart moet ik kopen".

Nou moet ik wel zeggen dat het in dit geval heel misschien wat anders is, omdat er specifiek kaarten voor professionele doeleinden gevraagd worden...

Maar topics met als pure inhoud: "zoeken jullie eens ff uit wat ik moet kopen" zijn A. niet toegestaan, en B. lopen toch op niets uit omdat de ene helft ati gaat bleren en de andere helft gforce (plus nog een handjevol matrox enzo).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Exirion
  • Laatst online: 08:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 13 maart 2002 16:55 schreef JvS het volgende:
Maar topics met als pure inhoud: "zoeken jullie eens ff uit wat ik moet kopen" zijn A. niet toegestaan, en B. lopen toch op niets uit omdat de ene helft ati gaat bleren en de andere helft gforce (plus nog een handjevol matrox enzo).
Het moge voor iedereen duidelijk zijn dat dit in ALLE hardware fora letterlijk geldt :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Hmz dat betekend sluiting van alle topics :+

Bijna dan... zie topics over MOBO's, geheugen, HD's, Processoren, koelers.,... SHOULD I GO ON?

Jullie zeggen dus laat de tweakers dat lekker ergens anders uitvogelen... hmz tja... maar dan blijft er vrij weinig van tweakers over is het niet...

• JvS
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 13 maart 2002 17:33 schreef -KOD- het volgende:
Hmz dat betekend sluiting van alle topics :+

Bijna dan... zie topics over MOBO's, geheugen, HD's, Processoren, koelers.,... SHOULD I GO ON?

Jullie zeggen dus laat de tweakers dat lekker ergens anders uitvogelen... hmz tja... maar dan blijft er vrij weinig van tweakers over is het niet...
Als jij dat zo ziet, dan is dat puur jouw probleem. Want LANG niet alle topics zijn van het kaliber "Hey ik heb 200 euro, welk moederbord zou ik nou es gaan kopen"...

Maar ik ben bang dat je dat toch niet wil snappen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1