Toon posts:

internet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over internet delen.

Ik heb 3 pcs in 1 kamer staan en wil ze alle 3 online hebben. Nu krijg ik mijn internet via me ADSL router. (nokia m1112 met DHCP).

PC1 gooi ik er in en die krijg automatisch alle informatie van de router via DHCP. En het werkt ook prima.
Nu heb ik de andere pcs ook met de router verbonden, die krijgen die info niet automatisch dus vul ik overal de zelfde info in, dns, subnet, enz, en IP nr +1. Nu vinden de pcs elkaar allemaal, en files sharen gaat perfect. Spelen online spelen gaat ook zelfs op alle pcs. (Unrealtournament) maar als ik dan InternetExplore open dan kan hij op PC 2 en 3 niet internetten. Wel kan ik omdat apache draait op pc 1 de pagina bekijken die op pc 1 draaien via het ip van die pc.

Hoe kan er nou voor zorgen dat ik met alle 3 de pcs online kan?

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 16:34 schreef utah het volgende:
Ik heb een vraag over internet delen.

Ik heb 3 pcs in 1 kamer staan en wil ze alle 3 online hebben. Nu krijg ik mijn internet via me ADSL router. (nokia m1112 met DHCP).

PC1 gooi ik er in en die krijg automatisch alle informatie van de router via DHCP. En het werkt ook prima.
Nu heb ik de andere pcs ook met de router verbonden, die krijgen die info niet automatisch dus vul ik overal de zelfde info in, dns, subnet, enz, en IP nr +1. Nu vinden de pcs elkaar allemaal, en files sharen gaat perfect. Spelen online spelen gaat ook zelfs op alle pcs. (Unrealtournament) maar als ik dan InternetExplore open dan kan hij op PC 2 en 3 niet internetten. Wel kan ik omdat apache draait op pc 1 de pagina bekijken die op pc 1 draaien via het ip van die pc.

Hoe kan er nou voor zorgen dat ik met alle 3 de pcs online kan?
Vul het ip nummer van de router eens in als gateway.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan. dat is het standaardgateway nr... dat is het zelfde nr als op pc1 is. En het werkt dan nog niet.

Verwijderd

Kan me herinneren dat hier een bijna een stappenplan rondzwerft voor het internet delen. Zoek maar ff :+

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op woensdag 13 maart 2002 16:56 schreef joostjuh het volgende:
Kan me herinneren dat hier een bijna een stappenplan rondzwerft voor het internet delen. Zoek maar ff :+
Deze bedoel je?
[topic=367939/1/25]

Wil je dat de volgende keer erbij vermelden voordat je een verkapte UTFS-melding post.

Utah, in de bovenstaande link staat precies uitgelegd wat je moet doen wanneer je je internet wilt delen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
die hele pagina heb ik al doorgenomen voor dat ik dit topic poste! De oplossing staat daar niet bij. Niet 3pcs op 1 router.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 17:01 schreef utah het volgende:
die hele pagina heb ik al doorgenomen voor dat ik dit topic poste! De oplossing staat daar niet bij. Niet 3pcs op 1 router.
Das natuurlijk hetzelfde als 2 pc's :z

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op woensdag 13 maart 2002 17:01 schreef utah het volgende:
Of je dit doet met één pc of met die, het princiepe blijft hetzelfde. :)

[edit voor mijn onderbuurman]

Wen er alvast aan, menigeen waardeerd dit soort reakties niet.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 16:58 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Deze bedoel je?
[topic=367939/1/25]

Wil je dat de volgende keer erbij vermelden voordat je een verkapte UTFS-melding post.

Utah, in de bovenstaande link staat precies uitgelegd wat je moet doen wanneer je je internet wilt delen. :)
sorry was ik ff te lui voor. Stoo rme er altijd aan maar heb niet altijd zin om dat erbij te flansen. Mag de topicstarter immers doen. Zal er op letten :P

Verwijderd

Anders internet delen op 1e pc en dan bij gateway het ip van de eerste pc invullen.

Verwijderd

Topicstarter
optie is dus met proxy.... maar dat wil ik nou juist NIET!

• scorpiopraxis
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-01-2022

scorpiopraxis

Join the Loveparade

Als je die ip nummers invuld is het logisch dat de pc elkaar zien in je lokale netwerk. Het leuke van dhcp is nu net dat deze dynamisch ip nummers aanwijst. Dus het is niet de bedoeling dat je dat zelf doet anders ff de dhcp server uitzetten in je router dan kan je zelf alles invullen.

Ik heb dezelfde router en ik heb 3 pc draaien zonder problemen het enige wat er aangezet moest worden was dat de instellingen van IE automatisch worden overgenomen. Staal onder LAN instellingen op tabblad verbindingen van internet-opties.

Draait er op die pc met apache geen dhcp? Er mag maar een DHCP server in het netwerk zitten!! Hoe heb je de rest van de pc's aangesloten pc's -> hub -> router ?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 17:32 schreef scorpiopraxis het volgende:
Als je die ip nummers invuld is het logisch dat de pc elkaar zien in je lokale netwerk. Het leuke van dhcp is nu net dat deze dynamisch ip nummers aanwijst. Dus het is niet de bedoeling dat je dat zelf doet anders ff de dhcp server uitzetten in je router dan kan je zelf alles invullen.

Ik heb dezelfde router en ik heb 3 pc draaien zonder problemen het enige wat er aangezet moest worden was dat de instellingen van IE automatisch worden overgenomen. Staal onder LAN instellingen op tabblad verbindingen van internet-opties.

Draait er op die pc met apache geen dhcp? Er mag maar een DHCP server in het netwerk zitten!! Hoe heb je de rest van de pc's aangesloten pc's -> hub -> router ?
router en daar op de 3 pcs, zo heb ik het aangesloten.
Maar ik kan de config van me router ook niet veranderen want hij vraagd om password en login als ik m1112 intyp, en die heb ik niet.

kan je anders op icq contact met mij opnemen? 79140712

Verwijderd

welke os draai je op alle pc's?

}:O I whisper but my computer doesn't listen :Y)
Pagina: 1