Touchscreen aansluiten op computer?

Pagina: 1
Acties:

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al op alle mogelijke termen gezocht op het forum, maar kon niets vinden. Het volgende is mijn probleem :

Ik heb een radio met touchscreen uit elkaar gesloopt. (Het was geloof ik een best goedkoop ding, heb het eens als afdankertje gekregen.) Nu wilde ik het touchscreen aansluiten op de computer, voor de gein, of om te laten werken in een programma. Nu kan ik niet (amper) serieus programmeren, maar er is natuurlijk eerst nog een ander obstakel : hoe sluit ik het überhaupt aan ?

Van het touchscreen naar de controller (?) van de radio unit, en voor de tijd en alles, loopt een strip (ik weet niet hoe het heet) met 4 (of acht, afhankelijk of de lichte banen ook echt banen zijn) banen. Is het nu mogelijk om die op de een of andere manier aan te sluiten op de computer?

---- Newbie Alert ----

Ik wist niet precies in welk forum dit moest, maar dit leek me het meest geschikt...

---- Newbie Alert ----

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

als je niet zelf kan programeren lijkt me dit toch vrij onmogelijk worden. maar wat voor radio heeft nou een touchscreen ? hoe groot is het ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39
Zoek eens wat voor belangerijke controller opzit en kijk eens op de site van maker :)...

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 16:37 schreef cosmoOo het volgende:
als je niet zelf kan programeren lijkt me dit toch vrij onmogelijk worden. maar wat voor radio heeft nou een touchscreen ? hoe groot is het ?
Ja, ik kan later wel uitzoeken hoe ik er wat mee moet maken uiteindelijk. Maar ik wil eerst weten of het mogelijk is.

Ik weet niet precies wat het voor radio is, gewoon een heel klein prutsding dat zeg maar zou kunnen dienen als relatiegeschenk oid. Achterop staat (wat mogelijk nuttig is) : "HK REG.DESIGN APP.NO 0010555.9"

Verder staat er op de behuizing het merk (ATM) en verder eigenlijk niks. Het is maar een heel klein touchscreen, 3 * 4 oid, maar het gaat om het idee :p

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 16:42 schreef Termi het volgende:
Zoek eens wat voor belangerijke controller opzit en kijk eens op de site van maker :)...
Het enige dat op de chip staat is :

WK-676-03
REV-0
23-JUN-00

Maar is het überhaupt mogelijk om em op de computer aan te sluiten ?

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Tuurlijk is het mogelijk, zolang je goed programmeert...

Als (en ik stel het nu zééér eenvoudig voor) je die 8 banen aan je 25-pinnetjes parallelle poort (printerpoort dus) aansluit en een proggie maakt moet het wel mogelijk zijn lijkt me

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

(jarig!)
Newbe, regel 1: voortaan een foto erbij graag :D

Ik denk dat het wel te doen is maar dat het dan een zeer groot project word. Zie eerst maar is uit te vinden op welk voltage dat ding werkt (denk 5). Daarbij heb je bij een touchscreen ook een signaal dat 'terug' komt, het zal dus veel van je processor nodig hebben om dit telkens te chaken...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Ok, hier is de eerste moeilijkheid nogmaals : hoe aan te sluiten ?

Er zijn 7 mogelijk aansluitpunten, (sorry, heb alleen een hele brakke webcam om foto's mee te maken, schiet niet op, al wel geprobeerd)... Die zitten er dus op met die brede 'band'. (Flatcable?).

Kan ik die band zeg maar van de contactpunten afhalen en dan de kabels van de paralelle kabel erop solderen ?

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

lijkt me wel, maar ik zou eerst eens kijken wat je voor het prog-gedeelte kan doen voor je je lcd aan gort snijdt

• almightyarjen
  • Laatst online: 20:35

almightyarjen

When does the hurting stop?

Nou uh, suc6 d'r mee, maar ik denk niet dat je dat gaat lukken. Zit een beetje in die richting (HTS-electronica) en je weet helemaal niets van die touchscreen. 8 lijntjes... jajaja... Welke zijn adreslijnen, welke datalijnen, welke controllijnen? Zijn ze bidirectioneel? Wat is het base-adres, of moet je dat instellen? Gebruikt-ie IRQ? Wat is de fabrikant? wat voor controller heeft-ie nodig? En zo kan ik nog wel 100 vragen stellen. Het zal ongetwijfeld willen... Maar dan moet je eerst PRECIES weten hoe dat touchscreen in elkaar zit en hoe die werkt. Vervolgens heb je vrij wel zeker een controller nodig die dat ding aanstuurt. Die zit in die gesloopte radio van je, waarschijnlijk niet bruikbaar. Als dat het geval is, moet je "ff" een FPGAtje bakken, met de nodige hardware d'r in. Vervolgens moet je drivers voor die FPGA schrijven. En waar sluit je trouwens je pad op aan: PCI, PS/2, USB, LPT? het kan allemaal...|:(

Nee, als ik jou was zou ik hier niet aan beginnen. Tenzij je over 5 jaar nog slapeloze nachten wilt hebben... Het klinkt misschien geinig, maar ik meen het wel...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Pagina: 1