Toon posts:

HD not detected

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje. Ik heb gister mijn nieuwe Athlon 800 systeempje binnen gekregen. Alles ging perfect, het liep als een treintje. Netwerkkaart geinstalleerd....wat bestanden over gezet. Daarna wilde ik mijn MX300 geluidskaart gaan installeren, nadat ik deze in een PCI-slot gestopt had en de computer opnieuw ging opstarten, kon ie de HD niet meer vinden. Dus ik geluidskaart eruit gehaald. Computer opnieuw opgestart, en hij kon weer gewoon in windows komen. Ander PCI-slot geprobeerd, kon weer de HD niet vinden. Dus geluidskaart er weer uit. Maar nu kwam ie kon hij de HD ook zonder dat de geluidskaart in een PCI-slot zat niet meer vinden. Het betreft hier een Maxtor DiamondMax 30.7GB UDMA66 5400RPM. In de bios zegt ie not installed en ziet ie hem dus ook niet. Ik heb alle contacten een keer losgehaald en opnieuw ingeplugged, maar hij ziet hem met geen mogelijkheid. Alleen een rood lampje bij het opstarten. Ik ben fucking chaggie nu of course :( Ik hoop op wat nuttige tips van jullie. Thx alvast :)

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 09:22

Muggie

8 pm

Weer van voor af aan beginnen.
Kaal systeem met alleen video en HD installeren en dan component voor component erbij plaatsen en installeren.

(Je hebt toevallig niet een te zwakke voeding erin zitten ?)

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmmm, tja. Misschien dat het inderdaad aan de voeding ligt. Er zit ook een CD-Rewriter en een Zipdrive in. Ik heb gister de CD-Rewriter en de Zip eraf gehaald maar nog steeds wil ie de HD niet zien. Maar het heeft (ff) goed gedraaid en ik vind het zo gek nadat ik dus de geluidskaart wilde gaan installen in een keer mijn HD niet meer gevonden wordt.

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
Hey Timo, zet die HD es in een PC die 100% ok is en kijk of ie em daar wel in vind.
Zoniet dan vrees ik dat je HD fucked is
(let wel op dat je een UDMA 66 kabel gebruikt !)
Als ik em daar wel in vind moet je es load safe/default bios dinges loaden

werkt dit ook niet dan je HD op de 2e IDE port zetten en slave/master ff changen

Als ie kapot lijkt kun je Rico vragen of ie een HDtje meeneemt naar de LAN zodat je teminste kunt lannen dit weekend, neem dan wel ff drivers+cfg+hl mee :)