Toon posts:

2 domeinen en reply email

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb de volgende vraag, ik heb binnenkort 2 domeinen tot mijn beschikking en krijg naar alle waarschijnlijkheid ook email naar het 2de domein gestuurd. Voor het eerst domein heb ik een Exchange server staan die alle mailtjes opvangt die gericht zijn aan ...@domein1.nl De mailtje die ik binnen krijg die gericht zijn aan ...@domein2.nl worden geforward naar domein1.nl door de provider. Als ik nu op een mailtje wil reply-en wat aan domein2.nl gericht is en wat op mijn huidige domein1.nl adres is afgeleverd wat is dan het adres wat zichtbaar wordt aan de ontvanger.
Mijn idee is dat het domein1.nl is als dit zo is hoe kan ik dit dan ondervangen zodat het adres wat zichtbaar is domein 2.nl is?

:? confused :? try rubics cube when youre drunk :?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Waarom laat je het forwarden naar domein1?

Kun je niet beter een mx record laten aanmaken door je provider in hun DNS server van je domein2 wat verwijst naar hetzelfde adres als waar domein1 heen verwijst, zodat ze beide rechtstreeks op je Exchangeserver binnenkomen, en daarna in je Exchange server bij je Recipient Policy domein2 toevoegen zodat Exchange ook dat domein als lokaal domein beschouwt.

Daarna zou je zowel vanaf domein1 als domein2 moeten kunnen mailen met dan dus ook domein1 danwel domein2 als adres waarvan het afkomstig is.

Succes.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Klopt zo heb ik het ook.
Je kunt aan je mailbox dan en een SMPT adres van domein1 en een SMPT adres van Domein2 hangen.
Krijg je altijd je mail binnen.

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt goed maarre wat is een MX record? Ik ga er overigens van uit nu dat ik een 2de email account moet maken die ik ik vervolgens in outlook bij de gebruikerskant machtig om email te versturen uit naam van enz.

bedankt alvast

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 10:17
Het MX record voor een domein bepaald waar de mail voor dat domein moet worden afgeleverd (bv. je exchange server).

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Om er in te blijven.
Op woensdag 1 mei zei spook (het zij in een andere thread) het volgende:
Onder Exchange 5.5 is dit lastig, het primaire smtp adres van de hoofd mailbox wordt gebruikt als replay adres.
Je kunt met het form field het afzender en daar mee ook het replay adres kunnen aanpassen. Hiervoor moet je wel genoeg rechten hebben op de mailbox waar het e-mail adres aan hangt.
Zelf had ik meerdere adressen aan 1 mailbox hangen en om daar te bepalen met welk adres ik verstuurde had ik voor de adressen aparte contacts aangemaakt in mijn personal adresboek en outlook verteld dat hij eerst in je personal adres boek moet kijken ipv eerst in de gal te kijken.
Wat ik dan graag wil weten is dit:
Heb jij je email adressen op je primary NTaccount aangepast of heb je een andere mailbox gemaakt met een alternate recipient die naar je Primary account verwijst en vervolgens het vinkje aangezet bij Send on Behalve.
Dit had ik nl ook gedaan en vervolgens in een email het veld "VAN" aangeklikt vervolgens de juiste verzender opgespoord, alleen dan komt er in het verzonden mailtje dat het afkomstig is van de primary NT account in naam van de gekozen afzender.
Waarschijnlijk heb jij dat aangepast met dat adres boek truukje wat mij nog niet geheel duidelijk is.

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Nee... je kan per user meerdere emailadressen opgeven. Dus:
bla@domein1.nl en bla@domein2.nl

Dan zet je bla@domein2.nl als 'Primary Address'. Nu kan je op 1 mailbox/user dus email ontvangen op meerdere adressen, maar is bla@domein2.nl replyadres zodat op een gegeven moment iedereen dat adres heeft.

Sundown Circus

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Op woensdag 13 maart 2002 16:43 schreef pietpruts het volgende:
Klopt zo heb ik het ook.
Je kunt aan je mailbox dan en een SMPT adres van domein1 en een SMPT adres van Domein2 hangen.
Krijg je altijd je mail binnen.
mega miereneuk mode SMTP

thunderstruck

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik het nog een keer proberen uit te leggen want het is best lastig en hoe meer ik er over nadenk hoe gekker ik word. :

Ik heb 1 gebruiker die 2 email adressen heeft ..domein1 en ..domein2 als er een mailtje gericht is aan domein1 dan moet het replyadres ook domein 1 zijn is het mailtje gericht aan domein2 dan moet in dat geval ook het replyadres domein 2 zijn.

Dat het binnenkomt op een mailbox is geen probleem meer alleen dat k(piep)e reply adres wil nie lukken
Pagina: 1