Temp. van T-Bird 750 > phreaking hoog!!

Pagina: 1
Acties:

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06
Oke, ik heb dus net mijn nieuwe computer binnen met een T-Bird 750 op een ASUS A7V mobo maar de processor wordt ooooontzettend heet!

- Idle: 58C :(
- Stressed: 70C (+) :(

Deze temparaturen meet ik met ASUS Probe v2.11.

Wat kan er nou fout zijn??
Hij wordt nl. al 67C na 2 timedemo's in Q3!
Er zit voor mijn gevoel een klein minikoelertje op met heatsink en fan en hij maakt WEL contact met de core, dat weet ik omdat de code van de core er al zowat ingebrand staat in het onderste stukje van mijn cooler. Ik zal es wat van dat arctic silver thermal compound bestellen bij oc-shop.nl, ik denk dat dat wel wat uitmaakt want er zit geeneens thermal paste op.

Wat kan ik voor nu doen om die temp. omlaag te brengen??
Please help, ik wil niet dat hij nu al gwfrituurd wordt.. :'(.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Zeker wat artic silver ertussen..
Scheelt bij mij iets van 9 a 10 graden..
Bij mij issie idle ongev. 38 graden..
Hoe hij reageert onder Q3 weet ik niet... nog geen tijd gehad om de hele zooi om te bouwen.. PS. ik draai een Duron 700@766 met ut zelfde Asus mammaplankje

Grotere cooler met een goeie fan..

Ik ga er in elk geval ook wat extra fan's op bouwen...

Pvouput live

Verwijderd

heb je dat stukkie plastic onder aan je cooler weggehaald.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Ik heb een Tornado 74mm cooler..
en daar zaten 2 stips op.. en ja.. die heb ik er vanaf gesloopt...
Die kussentjes op de proc zien er naar mijn mening toch wel iets degelijker uit...

Pvouput live

• Daan
Ik heb geen kussentjes op de cooler [wel op de proc] zitten en eerlijk gezegd heb ik er niet op gelet of er ook een stukje plastic onder op de cooler zat. Maar ik zal es kijken.
Ik ben van plan een Chrome Orb te gaan kopen [inc. silver thermal compound]. Maar ik zie wel. Ik vertrouw het toch nog niet helemaal wat betreft de temp. Ik heb em nl. al 50MHz overgeclocked en toch wassie nog stabiel terwijl ASUS Probe 2.11 70C aangaf ?:|.

Verwijderd

Phreak,

Probeers eens Mother Board Monitor... Asus Probe werkte bij mij nooit goed! MBM werkt echter perfect!

• Daan
Wil ik wel, maar moet eerst nog mijn netwerkje aansluiten en dan kan ik pas het internet op met mijn nieuwe bak. Dus tot die tijd nog ff wachten.

Kan het wel ff op floppy zetten trouwens, stom stom stom... :).
Ik ga dat ff proberen en dan zeg ik het wel ff...

• Daan
Nou hij is nu met koetje aan 67C.
Warm dus.

Maar ik ga dus binnen kort een nieuwe koeler kopen MET thermal compound erbij. Iig bedankt voor jullie reacties.

Mzzl!
Pagina: 1