Win98 client kan wel inloggen op VPN server maar..

Pagina: 1
Acties:

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Heb een Win2000 VPN server, met ISA als firewall ertussen. ISA is geconfigged dat hij PPTP verbindingen doorlaat, werkt ook goed.

Als ik nu met een Win2000 client inlog via het internet op deze VPN server gaat het goed, kan inloggen, browsen etc..

Als ik echt met Windows 98 (met de ingebouwde virtuele VPN adapter) inlog op het netwerk (via een dialupconnectie heb ik internetverbinding), dan gaat het inloggen nog goed, meld me netjes aan, krijg een IP van de DHCP server maar kan vervolgens niks op het netwerk. Ik kan niet eens de VPN server pingen.

Nu lijkt mij dat de default gateway niet goed staat, dus dat hij de pakketjes data bedoeld voor de VPN server naar de gateway van mijn ISP stuurt. Nou heb ik dus bij het inbelaccount de default gateway gebruiken op extern netwerk uitgevinkt maar dan wil hij helemaal niet meer connecten met die VPN server (ook vrij logisch, zonder gateway kan hij dat IP niet vinden/benaderen).

Hoe los ik dit op?

Probleem 2 is dat als ik via een ISA proxyserver internet ik ook via Win98 kan inloggen op de VPN server, dan kan ik WEL pingen naar de machines in het netwerk waarop in inlog maar weigert hij om DNS namen (namen van computers in domein) te pingen. Ping 192.168.1.1 wil dan wel maar ping servernaam niet. DNS probleem dus maar ik ben er nog niet achter hoe ik het wel werkend krijg. De DHCP server deelt me netjes een IP uit en deze geeft me ook de DNS gegevens maar het werkt niet, ook niet als ik de DNS servers handmatig toevoeg bij mijn TCP/IP settings van de VPN connectie.

Iemand een idee hoe dit kan? Zoals gezegd met Windows 2000 werkt het wel goed.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
sp1 voor isa server ook geinstalleerd?

A wise man's life is based around fuck you

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 13:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Toch maar over op Win 2k gegaan? Jelmer? :)

Mmm...weet ook zo even niet de oplossing...

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"