[TV] springt zomaar op standby

Pagina: 1
Acties:
  • 810 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 17:52

No13

/me was here

Topicstarter
Ok het probleem is dus als volgt../
we zitten met ze allen gezellig tv te kijken en natuurlijk komt er net op het spannende moment van de film weer reclame :P maar dan ineens wordt het beeld zwart en begint het standby lampje te knipperen...

Me zusje werd metteen beschuldigd omdat de afstandsbediening langs haar ligt...maar goed we zetten de tv weer aan en kijken verder...voor de zekerheid de afstandsbediening op tafel gelegd.

een half uur later: weer reclame en jawel...weer standby :?

wij de gordijnen dicht getrokken....d88 dat er misschien van die "grappige" kindertjes bezig waren met afstandsbedieningen ookal zagen we er geen

maar het komt er dus op neer dat bij zo ongeveer ieder reclame spotje de tv op standby springt :(

iemand hier vaker last van gehad? en belangrijker: een oplossing voor gevonden???

owja tv is 4 jaar oud en garantie was maar 3 jaar

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 22:30
hee! Dat probleem heb ik ook wel eens met mijn Philips 28PW8506 televisie... wat de oorzaak is weet ik niet, erg vaag. In de manual staat er ook nix over in.

Het is mij 2 keer in 1 maand overkomen. En beide keren tijdens Band of Brothers. Misschien omdat ik het geluid vrij hard heb staan. :9 Het zou een beveiliging kunnen zijn :?

• No13

No13

/me was here

Topicstarter
tja maar 2 keer per uur :(

geen leuke beveiliging dan....

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

Sleeptimer :Z :Z

• No13

No13

/me was here

Topicstarter
nee zo dom ben ik net niet :P

die staat uit natuurlijk....maar tis ook als ik me pc eraan hang en van resolutie wissel (dus dat hij ff hoort te knipperen)

Verwijderd

maar het lijkt me sterk dat het door die reclame komt

zal wel een condensator of een diode zijn die staat te verlopen

en als het goed is knippert het lampje 11 keer ofzo en dat 2 seconde niet en dan weer 11 keer ofzo

kan je even tellen hoe vaak dat jouw is

het kan trouwens ook een los contact in je kiezer zijn

• No13

No13

/me was here

Topicstarter
het standby lampje knippert hetzelfde als wanneer hij normaal op standby staat :?

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 23:40 schreef No13 het volgende:
het standby lampje knippert hetzelfde als wanneer hij normaal op standby staat :?
dan zal het wel iets van een los contact op de print zijnmaar het is zo eigenlijk moeiklijk te zeggen wat het is

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Op woensdag 13 maart 2002 17:40 schreef Quartje het volgende:
[..]
Het is mij 2 keer in 1 maand overkomen. En beide keren tijdens Band of Brothers. Misschien omdat ik het geluid vrij hard heb staan. :9 Het zou een beveiliging kunnen zijn :?
klinkt op zich wel logisch dan, aangezien het volume van de reclame altijd hoger is dan van het programma.. misschien dat ie dan als ie te hard gaat uitspringt? :?

• DJH
  • Laatst online: 28-03 00:05

DJH

Het kan ook zo zijn dat er 'haarbreukjes' op de printplaat zitten. Dit komt heel vaak door het krom trekken van de plaat door de warmte van de beeldbuis. Een technicus kan dit meestal wel oplossen door alles door te meten en eventueel te solderen.

Ik heb het zelf ook gehad maar die van mij viel uit en stond 'ie zelfs niet meer op standby en moest ik soms een halfuur wachten :( Toen maar een Sony Trinitron gekocht >:)

Verwijderd

Wij hebben dit probleem ook meegemaakt, De tv ging telkens even stand-by als er reclame begon of als we aan het zappen waren.

Heb toen 3 kilo stof uit de tv verwijdert en hem uit het kastje gehaald dat hij wat beter kon koelle en toen was het probleem idd over.

Verwijderd

Het kan inderdaad het stof zijn maar wat ook kan is dat ze tegenwoordig de reclame "blokken" digitaal maken. Tussen een film en de reclame komt dan een overgang te zitten. Zoiets als een zwart scherm, een wit knippertje en dan weer zwart (zie je als je een goede recorder hebt en het plaatje voor plaatje afspeelt).

Mijn tv ging dan ook standby maar er zit bij mij een optie op dat ie vanzelf uitgaat als ik de (coax) kabel eruit trek. Toen ik deze optie uitzette was het probleem opgelost.

(telefunken cheapass tv)

• Quartje
3 kilo stof in me TV lijkt me sterk, aangezien ie nog geen maand oud is. Tenzij ze in de fabriek een emmer stof in de tv flikkeren... >:)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:15
Mijn tv heeft sinds kort ook dit probleem. Het is een 55 cm KTV van Blaupunkt van een jaar of 7 oud. Als ik hem aanzet, gaat ie geregeld na een paar minuten op stand by. Als ie warm gelopen is, gaat alles verder goed. Beeld is oke.
Hoe is het met de tv van de starter van dit topic afgelopen?

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Handig zo'n automatische blokkering van reclames :)

Verwijderd

Meestal elco's die verlopen zijn in het voedingsgedeelte.

• Quartje
ik had het toenet weer....

tv uit > scart kabel die naar me pc loopt eruit gehaald > tv aan > en hij deed het weer.

Als je tv uit zou zetten en weer aan, dan doettie het nog steeds... dus maybe heeft het met de scart ofzo te maken...

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op woensdag 13 maart 2002 15:51 schreef No13 het volgende:
Ok het probleem is dus als volgt../
we zitten met ze allen gezellig tv te kijken en natuurlijk komt er net op het spannende moment van de film weer reclame :P maar dan ineens wordt het beeld zwart en begint het standby lampje te knipperen...

Me zusje werd metteen beschuldigd omdat de afstandsbediening langs haar ligt...maar goed we zetten de tv weer aan en kijken verder...voor de zekerheid de afstandsbediening op tafel gelegd.

een half uur later: weer reclame en jawel...weer standby :?

wij de gordijnen dicht getrokken....d88 dat er misschien van die "grappige" kindertjes bezig waren met afstandsbedieningen ookal zagen we er geen

maar het komt er dus op neer dat bij zo ongeveer ieder reclame spotje de tv op standby springt :(

iemand hier vaker last van gehad? en belangrijker: een oplossing voor gevonden???

owja tv is 4 jaar oud en garantie was maar 3 jaar
Dat is de hoogspanning die rot is. Of de screen staat verkeerd afgesteld dat je buis te veel spanning krijgt. En dan gaat hij in de zgn. "protect-mode".

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:15
Op vrijdag 10 mei 2002 10:50 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Dat is de hoogspanning die rot is. Of de screen staat verkeerd afgesteld dat je buis te veel spanning krijgt. En dan gaat hij in de zgn. "protect-mode".
Zoiets dacht ik al :( Hoge pieptoon zal daar ook wel een bijkomend effect van zijn.
M'n tv doet het nu 2 dagen weer oke, maar ik wacht tot ie echt een keer *plof* zegt.
Pagina: 1