Toon posts:

Dremel? Mannesman zal je bedoelen...

Pagina: 1
Acties:
  • 923 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Effe voor diegenen die een Dremel willen aanschaffen.

Ik heb zelf met een Dremel gewerkt en hij doet het goed. Maar is Enorm duur.

Ook heb ik een Kinzo in m'n handen gehad. Doet het net zo goed alleen veel lawaai.

Maar nu bij de Praxis ligt er een Mannesman. Die heb ik nu gekocht (die andere 2 had ik geleend) en die is perfect. Traploos regelebaar (dremel die ik had niet). en veel extra onderdeeltjes erbij. waaronder een flexibele slang, erg handig kan ik zeggen!.

Hij is trouwens ook een stuk goedkoper. slechts 44 Euro.

Nou succes ermee.. ik ben er in iedergeval erg blij mee.

greetings.

Verwijderd

1. waar heb je het in vredesnaam over

2. ja, en nu?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-12 17:54
Ik heb een black & decker met flexibele as. Zit ook heel veel bij, vooral flexibele as is heeeeeel erg fijn, net een pen. Jah de dremel is te duur

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:45
Toch vriendelijk dat hij budget-beperkte tweakers deze tip wil geven nee?

Ik persoonlijk heb me nog geen Dremel gekocht omdat die gewoon zo f*cking duur zijn!! :(

Spijtig genoeg geen Praxis in Belgie! :'(

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-12 21:41
Mannesman :)

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Dat was nou net info waar ik naar op zoek was!!! Thanx ;)

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Verwijderd

Wat raden jullie dan aan???

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

44 euro is geen geld :)

iStockphoto

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op woensdag 13 maart 2002 16:49 schreef BlizzarD het volgende:
44 euro is geen geld :)
Nee, wat is het dan. :?

Ik heb zelf al een dremel gekocht een paar maanden geleden.
Die dingen zijn idd duur. :{

Krankzinnige muziek vind je hier.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

hmmm :)
nu hopen dattie niet oververhit raakt.

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12 10:29
dit soort dingen laat je toch je papie kopen???
gebruikt hem neem ik aan ook ddduzzz???

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Op woensdag 13 maart 2002 15:48 schreef ·°|(V)ayDay|°· het volgende:

2. ja, en nu?
Je kan beter volgende keer niets zeggen :+

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Muse
  • Niet online
Eens polsen of m'n vader nog zo'n ding nodig heeft, kan hij hem kopen en ik 'm gebruiken :) Ik heb zelf niet zo veel geld jammer genoeg. :(

In ieder geval bedankt voor de tip.

btw: Kun je op deze de originele Dremel slijpschijfjes gebruiken??

Verwijderd

mmm, tnx voor de info

ik zal morgen eens kijken of het was is.

Verwijderd

koop dan eentje van het prof merk proxxon

Verwijderd

Ik heb een figuurzaag. Minimaal net zo goed. Veel goedkoper. Je moet je alleen een klein beetje moeite doen (so what). Ik ben er heel blij mee.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 16:53 schreef GGS_VR6 het volgende:

[..]

Je kan beter volgende keer niets zeggen :+
Inderdaad. Dit is toch de site van klussen met kijkers. Of niet soms ?

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Op woensdag 13 maart 2002 16:53 schreef sjaaktrekhaak17 het volgende:
dit soort dingen laat je toch je papie kopen???
gebruikt hem neem ik aan ook ddduzzz???
Niet iedereen woont bij zijn ouders, Sjaak :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-12 17:06

Acid_Burn

uhuh

Mijn Kinzo was 31 euro bij de Gamma.. MET flexibele slang :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

ik doe het nog lekker ouwewets :)

gaatje boren decoupeer dr in en zagen maar :) werkt perfect heb al 4 kasten zo gedaan :) heheh dus waarom zo`n dure dremel?

Decoupeer rulezzz:)

Verwijderd

Topicstarter
btw: Kun je op deze de originele Dremel slijpschijfjes gebruiken??
Orginele Dremel handel (ook verrekte duur) kan je inderdaad gewoon gebruiken.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 19:04 schreef Plank het volgende:
ik doe het nog lekker ouwewets :)

gaatje boren decoupeer dr in en zagen maar :) werkt perfect heb al 4 kasten zo gedaan :) heheh dus waarom zo`n dure dremel?

Decoupeer rulezzz:)
Mee eens. Maar sommige dingen kunnen toch echt niet met een deco. Ik heb zelf tot nu toe ook niet anders gebruikt trouwens, werkt prima!

Ik ben wel blij dat er mensen zijn die ontkrachten dat Dremel de enige mogelijkheid is, door de goeie werking van de concurrenten!

/me vind dit een leipe zin...

Verwijderd

hey, die heb ik ook, en inderdaad een geweldig dingetje.. :)

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:38
Nou ik ben vandaag gaan kijken en ze waren nergens te vinden!
Overal:
Jah dat is een aktieartikel
moet je maar ff het krantje in de gaten houden!
Wie weet waar ik dat ding ergens online kan bestellen??

Verwijderd

Vaak genoeg bij de auto-artikelen zaakjes te vinden. Komt mijn mannesmann ook vandaan. Toen nog Fl 99,-

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10 00:17
Ik had vroeger een matrixprinter van mannesman :)
Printe goed voor z'n tijd :+

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

kzou toch voor de dremel gaan...waarom weet ik ook niet :)

Verwijderd

ja grappig he die non dremel apparaten. hehe Nou ndus ik zo'n immitatie versie en ja hoor na het dremelen van mijn nick uit de kast ! 20 slijp schijfjes verder :( en op weg om te schuren. pats geen laag toerental meer aleen maar de allerhoogste werkt nog. ik balen maar hij gaat weer terug natuurlijk. oohja
en ik ga mijn kast ook nog verbouwen. met hd meter en windows en lichts en stuff. maar denk eraan dat je beter een dremel kan kopen. ondanks dat ze duur zijn. die begeven het tenminste niet. zoals de mijne.

greetz ben

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-12 14:34
Welke gaan nu stuk van die goedkope namaak dingen? is er iemand die hier een beetje overzicht op heeft? Als iedereeen hier nu even zijn merk en ervaring opsomt dan word het een stuk duidelijker.

Verwijderd

Bedankt voor de tip!! Weet nu waar ik mijn geld in moet investeren!! I got to have me one of those!! :)

Verwijderd

lol budget apparaten vast ook wel goed, ik heb de DREMEL Professional, beetje veel duurder maar ik merk ook dat ik met kwaliteit aan het werk ben, ik heb ook wel s zo'n (eerder in dit thread genoemde) zogenaamd professionele proxxon gewerkt.... niet mijn idee van goed.
Ik denk als je traploos wilt kunnen regelen dat je bij DREMEL inderdaad wel erg veel extra geld moet menemen maar ze maken gewoon nog steeds de beste multi-tools

Verwijderd

COOL ding man ik heb hem vandaag gekocht op dit advies! :P :9 echt kikke ding.
EEN minputje :(
de slijpschijfjes gaan snel kapot ik heb er al 4 kapot :'(

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 16:08 schreef GuusD het volgende:
COOL ding man ik heb hem vandaag gekocht op dit advies! :P :9 echt kikke ding.
EEN minputje :(
de slijpschijfjes gaan snel kapot ik heb er al 4 kapot :'(
Moet je ook gewoon die heavy duty nemen of die fiber versterkte dingen (allebei van dremel zelf).

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12 21:11

Damian

Insane Obtrusion

Op woensdag 13 maart 2002 15:48 schreef ·°|(V)ayDay|°· het volgende:

2. ja, en nu?
anders ben je ff dom zeg |:(!!!!

tjeez, een tweaker weet toch meteen waar ie het over heeft!!!

dammit!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• spacy
  • Laatst online: 18-12 10:34

spacy

+++

Ik ben al achter de kinzo aangeweest van de gamma,

verkoper vertelde me dat bijna de helft van de dremel spulletjes er ook op te gebruiken zijn, maar het apparaatje is hier in Assen tijdelijk uitverkocht :(

ach de decoupeerzaag met een metaal zaag blad deed z'n werk ook wel snel, zonder kapot te gaan! >:)
maar is wat moeilijk om precies mee te zagen, dus heb ik er maar iets creatiefs van gemaakt :D

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Vriend vertelde dat er bij de (ahem) Kijkshop ook zo'n ding te koop is, van Ferm deze keer... kost 54 euro 49 ct.

Gaan van het weekend merken of het wat is - wel is alvast bekend dat d'r normale Dremelschijfjes in zouden moeten kunnen.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-12 13:29

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Me pa heb een dremel (nog uit de oude serie) en die werkt perfect ;) Dus zolang ik het huis niet uitga hoef ik er geen te kopen :+

Ik ben zeer tevreden met onze dremel. Tis dan wel uit de vorige periode van dremel (ding zal wel zon 15 jaar zijn) maar echt niet te verslijten. Moet je nog maar met je mannesman voor elkaar zien te krijgen.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Mijn dremel is wel traploos verstelbaar.. no problem...

en btw.. met al dat gedremel.. it is the service that counts.. trust me.

• lama
  • Laatst online: 04-10-2023
[zeik-alles-wat-niet-dremel-is]dremel is gewoon wel veel beter, de motor is veel krachtiger meestal, de boorkop is knoepertjehard(zal niet kapot gaan), de koolborstels zul je nauwelijks ooit hoeven te vervangen, maar voo rmensen die ene dremelding nodig hebben voor 1 window ofzo is een budget apparaatje natuurlijk ideaal, ik raad hoedanook iedereen die iets meer met het dremelding wil werken een echte dremel te kopen(vraag bij de karwei eens naar een showmodel vban de oude serie, ze hebben net allemaal nieuwe gekregen vokgens mij)[/zeik-alles-wat-niet-dremel-is]

Verwijderd

Die imi dremels zijn meestal ok; heb ereen van de gamma. Minder is wel de kwaliteit van de tooltjes:

ik was een spleet aan het slijpen in een 20cm pvc buis, hoor ik een knal en voel ik iets te veel wind langs mijn face. Kwam dus gewoon het blauwe schijfje me om de oren zeilen, terwijl het asje nog gewoon in het apparaat zat. :o

Schrok me een enge ziekte!

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 00:40 schreef bobo1on1 het volgende:
Ik had vroeger een matrixprinter van mannesman :)
Printe goed voor z'n tijd :+
Jaaaahaaaa ze zitten ook in de machinebouw en zelfs mobiele telefonie.
Tjonge jonge en dat allemaal om een simpel gaatje in je case te maken. Zaag dat gat er gewoon met het handje in. Veel goedkoper, net zo goed (en geen ellelange discussies over een Dremel).

• morphje
  • Laatst online: 05-12 15:07

morphje

let's all love lain

Als ik ga casemodden weet ik waar ik naartoe ga :P

Mijn moeders vriend is goudsmit/horlogier en die heeft een heeeeeel leuk apparaat genaamd 'flex' (althans zo noemen we hem :))

Apparaat hangt en heeft een flexibele slang van een meter of anderhalf met daaraan het "dremel"apparaat. Traploos te regelen met een voetregelaar (dus handen vrij)

Ik kan gewoon de oude diamantslijpschijven gebruiken die hij niet meer kan gebruiken 8-)

echt flex ding

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-12 20:40
Hee mensen, er zit dus echt wel veel verschil tussen die mannesmeuk, pinzo, B&D (allemaal :r) en een Dremel (Bosch). Kan best zijn dat ze werken, maar je wilt niet weten hoeveel je er terug krijgt op reparatie. Van belang is het koppel van een dergelijk soort machine, hij kan nog wel zoveel toeren maken, maar als ie terug valt als dikke stront dan heb je er dus nog geen reet aan. Bovendien is het ook van belang om er altijd nog onderdelen voor te kunnen bestellen iets wat bij B&D en Kinzo niet het geval is! Dremel onderdeeltjes zijn niet altijd uitwisselbaar.
En ach zeg nou zelf: Als echte tweaker maakt die paar tientjes toch ook niet uit? Zo veel duurder zijn ze nu ook weer niet! (Ben niet voor reclame, maar voor advies).
Ik heb het maar gelijk even voor jullie gekeken wat ie nou echt kost *D.
Bij de bouwmarkconcurrent op internet kost ie 59,95 euro met 15 accessoires (i.p.v. 90,75 euro adviesprijs).
Zie http://www.bouwmarktconcurrent.nl, dan gereedschappen > dremel > dremel multi 395. Verzendskosten zijn 5 euro.
Nou valt dat ff mee of niet ;)

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 20:01 schreef sjares het volgende:
Hee mensen, er zit dus echt wel veel verschil tussen die mannesmeuk, pinzo, B&D (allemaal :r) en een Dremel (Bosch). Kan best zijn dat ze werken, maar je wilt niet weten hoeveel je er terug krijgt op reparatie. Van belang is het koppel van een dergelijk soort machine, hij kan nog wel zoveel toeren maken, maar als ie terug valt als dikke stront dan heb je er dus nog geen reet aan. Bovendien is het ook van belang om er altijd nog onderdelen voor te kunnen bestellen iets wat bij B&D en Kinzo niet het geval is! Dremel onderdeeltjes zijn niet altijd uitwisselbaar.
En ach zeg nou zelf: Als echte tweaker maakt die paar tientjes toch ook niet uit? Zo veel duurder zijn ze nu ook weer niet! (Ben niet voor reclame, maar voor advies).
Ik heb het maar gelijk even voor jullie gekeken wat ie nou echt kost *D.
Bij de bouwmarkconcurrent op internet kost ie 59,95 euro met 15 accessoires (i.p.v. 90,75 euro adviesprijs).
Zie http://www.bouwmarktconcurrent.nl, dan gereedschappen > dremel > dremel multi 395. Verzendskosten zijn 5 euro.
Nou valt dat ff mee of niet ;)
Misschien kun je eens een gebruikersdag organiseren en eens kijken hoever je zo'n Dremel kunt OC'en. Misschien zijn die baggermerken wel beter op dat gebied ? Misschien is waterkoeling wel een idee ? Kortom allemaal zaken die op zo'n dag naar voren komen. Ervaringen die je met elkaar als rasechte Dremelaars kunt uitwissel. Te gek toch. *D

• sjares
Dat bedoel ik: ideetjes en ervaringen te over, Dremel Tweakers Beurs 2003 :).
Of zou ik een stand op gaan bouwen op een lan-party >:)

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Waar kun je in hemelsnaam goedkope Dremel-accesoires krijgen, bij de doe-het-zelf hier in de buurt is het verschrikkelijk duur!!!
Weet iemand een goed adres waar je die schijfjes oa kunt krijgen?

|Specs|

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 20:13 schreef sjares het volgende:
Of zou ik een stand op gaan bouwen op een lan-party >:)
Jaja, een hele Dremel, Mannesmennes, Kienzo batterij aan mekaar geknoopt en dan wedstrijdje wie het grootste blowhole van het hele land kan maken :9
GEWELDIG GEWELDIG !!!
Mijn nieuwe sign:
Dremel 365@500

Verwijderd

ja, de Ferm is ook een goede
>:)

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 20:20 schreef Sventhemen het volgende:
ja, de Ferm is ook een goede
>:)
Is ie een beetje ferm over te clocken dan ?

• spacy

spacy

+++

Het grote dremeltjes en namaak topic =)

Verwijderd

Ik heb een maandje geleden een Parkside dremel in een promotie in LIDL gekocht voor maar 25 €uro. Met een koffer/trafo/30 stukjes. Als je er zo een echte koopt dan ben je 125 €uro kwijt. Er zit 3 jaar garantie bij en is verstelbaar van 0-20000 RPM.

Verwijderd

Ik wil een Dremel casebadge.

Verwijderd

m'n vader had al een dremel gekocht toen ze nog maar net in de winkels lagen
my daddy's a tool freak :7
heeft machines liggen waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden
ik ben dan natuurlijk ook geen doe-het-zelver maarja :)

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 16:23 schreef BananeKoning het volgende:

[..]

Moet je ook gewoon die heavy duty nemen of die fiber versterkte dingen (allebei van dremel zelf).
jah ik heb nu die heavy duty's gekocht die zijn wel chill jah :9~
maar er is 1probleem het gattie is te klein (daty mot je zelf ff groter maken)

Verwijderd

ach een nieuwe dremel is maar 69,95 euro en dan heb je 1 tooltje....maar dan koop je het gewenste tooltje erbij dan heb je hem voor max 80 euro

• Fuzzems
  • Laatst online: 24-08-2024
Op woensdag 13 maart 2002 18:52 schreef Acid_Burn het volgende:
Mijn Kinzo was 31 euro bij de Gamma.. MET flexibele slang :)
ik werk bij de gamma en alle vaste krachten zeggen "KINZOOI" zouw dat wat te betekenen hebben?

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:02
Op zondag 24 maart 2002 21:30 schreef fuzzems84 het volgende:

[..]

ik werk bij de gamma en alle vaste krachten zeggen "KINZOOI" zouw dat wat te betekenen hebben?
verklaar uzelf nader :)

Was't zo'n troep dan, en waarom?? :?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Fuzzems
  • Laatst online: 24-08-2024
ik weet et fijne er niet vanaf, maar met het kinzo assortiment schijnen regelmatig problemen te zijn. misschien iz de dremel-look-alike wel een uitzondering hoor :?

• Vorkie
  • Niet online
nah ik was vandaag aan het werk... ( Ja GAMMA) ennuh stond daar toevallig ffies wat dingen te vullen... maar er kwam verschillende klanten, of ik hoorde ze praten,

Nee ik hoef niet zo een immitatie, we hadden er eentje van een jaar oud, en die deed het al niet meer... en er waren er een stuk of 4 of 5, dus heb vandaag weer een paar echte dremels verkocht....

En ikzelf heb ook een dremel, en die iz relaxt, hulpstukjes krijg ik tog korting op :P

• sjares
Kunnen we geen GAMMA & Dremel advies topic openen?? Want wie werkt er hier allemaal wel niet bij de Gamma (vestiging??), behalve ik :9

• inquestos
  • Laatst online: 21:02
Op dinsdag 26 maart 2002 11:16 schreef sjares het volgende:
Kunnen we geen GAMMA & Dremel advies topic openen?? Want wie werkt er hier allemaal wel niet bij de Gamma (vestiging??), behalve ik :9
NOu, laat dat Gamma maar weg. Misschien een topic openen met een goede keus in combinatie met een bepaald budget:
-laagste (tot 60 euro)
-laag
-gemiddeld

enz..

Ik zou namelijk wel een keertje een goedkope dremel(kloon) willen kopen. Misschien nog iemand een spotgoedkope in de aanbieding *D :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• spacy

spacy

+++

Het zou idd handig zijn als iedereen die zo'n apparaatje bezit, en er ook minstens een paar keer meegewerkt heeft, post:

-merk, type
-bijgeleverde stukjes tbv casemodden
-voordelen
-nadelen
-prijs (en waar)

dat we dit dan daarna verzamelen als een soort Faq - Gereedschappen

is dit een idee ofniet :?

Verwijderd

gister bij de bupro een fake dremel van ferm gekocht voor 32 euro, met 128 onderdelen :)
en hij heeft al 2 blowholes doorstaan >:)

Verwijderd

Hier in Rotselaar, dicht bij Leuven, in Belgie, zijn er fakies te koop voor € 25 , met enkele accessories, rpm regelbaar, van Powertool ofzo. Okk bij unicamp ( www.unikamp.be )

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Nou, ik heb een puur rond supermooi gat laten maken bij een metaalbewerkingsbedrijf. €5. Geen geld dus. Moet ik wel heel veel gaten maken wil ik een dremel eruit hebben. Maar kan alleen niet zeggen dat ik het zelf gemaakt heb. Maar of dat die €50 waard is.

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023

Pnhers

--

* Pnhers gaat ook een Praxis ding/nep dremel kopen

• spacy

spacy

+++

Ik heb uiteindelijk de mannesman opgehaald, bij praxis, 45 euro, met flexi slang en stuk of 25 onderdeeltjes.

het negatieve over kinzo vertrouwde ik niet echt,
en we hebben al meer gereedschap van mannesman dat goed bevalt.

hij kan 8000-30000 toeren traploos verstelbaar
met de flexislang angekoppeld is dit wat lager.
offtopic:
leuk om: "Biertje?" op een flesje te graveren :)

op staal moet ik hem nog uitproberen :P

Bij de praxis heb ik ook nog een B&D zien liggen voor 35 euro, maar daar zit geen flexislang bij.

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 22:29 schreef Pnhers het volgende:
* Pnhers gaat ook een Praxis ding/nep dremel kopen
/me heeft een praxis dremel mannesman gekocht en is daar nog steeds tevreden over

Verwijderd

Topicstarter
M'n Mannesman is inderdaad Zeer goed.
Na veel gedremel merk in nog geen slijtage.

Oja resultaat zal binnenkort te bewonderen zijn.

Aangezien ik weinig tijd heb gaat het helaas wel lang duren.

Maar de Dremel is net zoals de P4, de Amd kan net zoveel (als het al niet meer is) en kost veel minder. Ook zit hij in een mooi doosje (in a box) :)

Verwijderd

Hier iemand die al heel wat met de Dremel gedaan heeft.
Ik vind zelfs de enige echte Dremel (eeeuh: dremel multi meen ik) nog maar matig:

- Ding is te dik om je slijpschijfje haaks op een plaat te krijgen
- Dat is op te lossen met een flexibele slang, maar die geeft relatief veel weerstand en word goed heet.
- Het koppel bij de lagere toerentallen is maar matig.
- Het ding word te warm bij langdurig slijpwerk.

Ik zou liever een smalle, krachtige DC motor zien in een compacte behuizing.

Maargoed, tot nu toe heeft het ding zich al wel bewezen.

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 16:58 schreef DaBit het volgende:
Maargoed, tot nu toe heeft het ding zich al wel bewezen.
Met als voorbeeld: Je brillentopic :P

Verwijderd

Dit is er toch ook eentje?!

Afbeeldingslocatie: http://www.praxis.nl/images/shop/precisietool.jpg
Deze ligt nu voor 34 euro-en-nog-een-beetje-paar-centjes bij de praxis... nog goedkoper dan die mannesman... :P - dus wie er eentje nodig heeft...

Verwijderd

nou dat is een black en decker jah je moet het zelf weten...
/me vind een black en decker k*t

Verwijderd

Hee vraagje,
als ik ga dremelen schieten die schijven altijd rond me oren, tot nog toe al drie schijven in de muur een recht tussen de ogen ;(

Zijn er geen onderdelen voor de dremel met ijzeren kern, zeg maar het flex principe?!

Iemand ideeën?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm rond schietende schijven..

1e hint. Laat de schijf het werk doen. En niet je spierkracht want daar is het niet op gemaakt :)

2e hint. Mocht je groter werk doen (metaal platen) gebruik een decoupeerzaag (of zoiets) dat scheelt een hoop Dure schijfjes.

3e hint. gebruik die verstevigde schijfjes.. (met fiber erin ofzo) die gaan veel langer mee en zijn niet zo kwetsbaar.

4e hint. Draag een Bril !

5e Hint. Probeer zo'n schijfje niet op te vangen met je hoofd is niet handig :)

6e hint. Kijk uit met schroevendraaiers die blijven zo in je hand steken (vandaag gemerkt). GRR

7e Hint. Dremel werk aan je buurman overlaten ;)

Nou succes

• ntsx
  • Laatst online: 07-02-2024
Ook ik ben de trotse bezitter van een mannesman (R) rotary tool. Echt zwaar goed dat ding. Enige nadeel was dat er heel slechte slijpschijfjes bijzaten, maar na een bezoek aan een bekende klusmarkt was dat probleem dmv heavy duty ss-jes verholpen. Ik weet nog dat ik in de klus markt stond te denken.... waarom is die MM nou zoveel goedkoper (40 E) dan die dremel (tm) (150 E)... ik had bijna de duure gekocht. naja. boodschap moge duidelijk zijn mochtje een rotary tool willen zou ik duidelijk voor de MM gaan.

too fly for a white guy

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 15:18 schreef Lethal_Industry het volgende:
Hee vraagje,
als ik ga dremelen schieten die schijven altijd rond me oren, tot nog toe al drie schijven in de muur een recht tussen de ogen ;(

Zijn er geen onderdelen voor de dremel met ijzeren kern, zeg maar het flex principe?!

Iemand ideeën?
dat rond schieten had ik ook last van.......
koop heavy duty slijpscijfjes van dremel die zijn goed 8-)

Verwijderd

De met glasvezel versterkte schijven nemen, duurder maar beter, net als flex maar dan klein

• thunder8
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik heb voor het uitzagen van me window schijfjes gekocht van Proxxon met diamantlaagje. Ze zijn van metaal en ik heb er zo'n retangle window mee gezaagt uit een dikke Aopen HX08 zijplaat en uit de zijplaat van een maat van me. Na het zagen voelt ie iets minder scherp aan. Hij kostte destijds iets van 25 piek. Ideaal. Alleen jammer dat die Ferm multitool het net niet tot het einde gehouden heeft. Heb helaas de bon niet meer, zit nog wel garantie op..... :(

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:55
Ik heb ook die Black&Decker
Bij de Gamma gekocht voor E 55,-
Met flexibele slang en bestwel veel tooltjes en:
in een koffertje! woehoe! jaja :)
Werkt perfect.
Alleen jammer dat die slijpschijfjes zo snel op gaan.
Maar dat is bij alle merken het geval denk ik.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Verwijderd

Wel een VEILIGHEIDSBRIL dragen bij het dremelen hè...

• spacy

spacy

+++

Ik heb hem het goedkoopst gevonden,
in de folder van de electroboer: okaphone in groningen
ik weet niet of dit apparaatje aan te bevelen is,
wat ik wel zie is dat je hier de slijpschijfjes, en het pennetje waar die aanhoren nog mist.
dus warschijnlijk blijft met complete set de kinzo dus toch goedkoper (daar zit ook zo'n flexslang in, en veel meer onderdelen)
ik zie wel dat deze op lage spanning werkt, ik denk zelf dat ie dus ook lichter is, maar het toerental is ook niet echt hoog vergeleken met mijn mannesman.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2775760269
Pagina: 1