Toon posts:

[flash] tekst will niet justified all

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik denk niet dat jullie deze al kennen. Nou, het is voor mijn werkstuk voor school en het is me gelukt om een passend design te verzinnen, maar daar gaat het niet om.

Ik wil bepaalde tekstvakken 'justified all' hebben, dus dat het helemaal rekt, maar het lukt niet, elke keer als ik hem exporteer is tie weer left aligned. Waar ligt dit aan? Ik hem hem al op verschillende instellingen gezet (static, dynamic, etc) maar niets helpt. Alvast bedankt voor de reacties!

Nou als je wilt zien waar ik het over heb http://www.eyecatchers-online.com/kaiserpagode/jenneke.html
Moet je dan bij oudheid kijken, die tekst hoort vullend te zijn.

Verwijderd

je wilt dus de tekst over de gehele breedte van het screen hebben..??
maar dan krijg je verschillende soorten tekstgrootte.
laad je dit vanuit een externe library?(xml of zo)
anders kun je het gewoon handmatig doen..
voor iedere pag een ander lettergrootte.
correct me if i'm wrong :)

maarreh ziet er lekker uit.
ik like de tekst zo eigenlijk wel, geeft me een beetje dat goed overzichtelijke M$ encarta gevoel

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 15:19 schreef mechtron het volgende:
je wilt dus de tekst over de gehele breedte van het screen hebben..??
maar dan krijg je verschillende soorten tekstgrootte.
laad je dit vanuit een externe library?(xml of zo)
anders kun je het gewoon handmatig doen..
voor iedere pag een ander lettergrootte.
correct me if i'm wrong :)
LOL (no offence), maar je denkt veel moeilijker dan het is. Het is gewoon standaard tekst, ok het is een alinea met tekst, en ik heb een bepaalde maat tekstvak, laten we zeggen, 400px wijd. De bedoeling is dan dat het tekst zich rekt tot 400px. Snappie? :? Het moet werken, die functie is er, kijk maar bij de alineas palet. Maar toch werkt ie niet.
Nope, het is niet extern geladen. :)

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

dit werkt alleen als je een font included:
als je een "device font" neemt, dan doet ie dat niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd. Include outlines toch? Dat lukte ook niet.
Wat vreemd dat het normaal gesproken niet werkt hoor, het is wel inbegrepen bij de functies van Flash.

Verwijderd

nee, heeft met "use device fonts" te maken,

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

bij character moet je een font selecteren: als je bijv. "_sans" neemt dan doet ie het niet

neem je echter ARIAL of iets anders (een font wat je hebt geinstalleerd), dan doet ie het wel

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 03:18 schreef tie-rep het volgende:
bij character moet je een font selecteren: als je bijv. "_sans" neemt dan doet ie het niet

neem je echter ARIAL of iets anders (een font wat je hebt geinstalleerd), dan doet ie het wel
Volgens mij niet hoor, ik gebruik Verdana, en hij werkt niet goed. Ligt aan de instellingen denk ik, en natuurlijk aan de kuurtjes van Flash 5.
Bijvoorbeeld, ik maakte een nieuwe tekstvak, static, ZONDER divicefonts en zonder selectable, hij deed het perfect, maaaaar het was antialiased, wat ik niet wil. Deed ik selectable AAN, dan deed ie het meteen niet meer. Dat gold ook voor devicefonts. :(
Ik hoop dat het bij Flash MX anders is.
Pagina: 1