[IIS] CGI Timeout instelling...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 21:27
Dag allemaal,

ik heb een bepaald php-script wat langer dan de standaard 300 seconden nodig heeft om de berekeningen af te ronden. Echter, de standaard tijd limiet die IIS aan scripts oplegt is 300 seconden (de zogeheten CGI Timeout). Nu draai ik zelf een Xitami webserver en daar is die setting heel makkelijk te veranderen. Een vriend van mij draait echter IIS (onder XP) en daar lukt het ons niet om de CGI Timeout anders in te stellen.

Natuurlijk lijkt het eenvoudig. Ga naar Administrative 'Tools' -> 'Computer Management'. Open 'Services and Applications' en dan 'Internet Information Service'. Dan rechtermuisklik op 'Web Sites' -> 'Properties', 'Home Directory' tabblad -> 'Configuration' knop en tenslote het 'Process Options' tabblad en kijk: de 'CGI script timout' instelling!

Volgens de documentatie zal deze setting 'overerven' naar de onderliggende mappen. Wat ik echter ook verander, mijn script blijft timeoutten op 300 seconden. Je zou deze setting ook per (web)folder moeten kunnen maken, maar dat is me nog niet gelukt (zie http://www.microsoft.com/windows2000/en/advanced/iis/htm/asp/apro6e9g.htm).

Is er iemand met verstand van IIS die me kan helpen? Heel graag!!!!!!

Feike

PS: het is niet de PHP timeout. Die heb ik al op 0 (= unlimited >:)) gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P&W -> SA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 21:27
Anyone :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42

GaMbiNo

1337

KICK :)

Ik kick deze topic ff omdat ik nu met hetzelfde probleem zit.
Ik probeer een cgi-scipt uit te voeren op mijn IIS-server maar ik krijg dan na 300 seconden deze zelfde time-out. ;(
Time-out van CGI
De opgegeven CGI-toepassing heeft de toegestane tijdsduur overschreden. De server heeft het proces verwijderd.
Op de manier zoals omschreven in de eerste post kan ik dat niet veranderen. ;(
De optie is daar zelfs niet aanwezig voor een CGI-Script, alleen voor ASP-scripts.
Ik heb Perl goed geinstalleerd.

Iemand die het weet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42

GaMbiNo

1337

Alweer niemand? ;(