He,
Ik heb dus een inlog script met codering van MD5. En nu wilde ik het inloggen gaan testen, maar zei die dat het paswoord niet overeen kwam met het wachtwoord. Terwijl het wel klopt.
Dit is het stukje waar ik het mee check pf het paswoord en de gebruikersnaam overeen komen.
En nu ging ik dus inloggen:
Dit is het ingevulde paswoord:
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
En dit uit de db.
cfdaa8b7f5d2892fc7b6297a3f3b6517
Maar ze kloppen helemaal niet. hoe komt dat doe ik wat fout ik weet het niet meer ik ben radeloos. Iemand ie me kan helpen?
Ik heb dus een inlog script met codering van MD5. En nu wilde ik het inloggen gaan testen, maar zei die dat het paswoord niet overeen kwam met het wachtwoord. Terwijl het wel klopt.
PHP:
1
| <?function password($username, $password) { // <--- verbind(); $pass_uit_database = ""; $query = "SELECT password FROM leden WHERE username = '$username'ORDER BY id"; // <--- $resultaat = mysql_query($query) or die(mysql_error()); if ($row = mysql_fetch_object($resultaat)) { if(md5($password)== "$row->password") { return TRUE; } else { echo "De combinatie tussen je paswoord en je gebruikersnaam is niet juist."; echo "<br>".md5($password)."<br>"; echo "$row->password"; return FALSE; } } else { echo "Je gebruikersnaam is ongelding"; return FALSE; }}?> |
Dit is het stukje waar ik het mee check pf het paswoord en de gebruikersnaam overeen komen.
En nu ging ik dus inloggen:
Dit is het ingevulde paswoord:
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
En dit uit de db.
cfdaa8b7f5d2892fc7b6297a3f3b6517
Maar ze kloppen helemaal niet. hoe komt dat doe ik wat fout ik weet het niet meer ik ben radeloos. Iemand ie me kan helpen?