Netwerkkaartje welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik krijg volgende week ADSL...

Ik moet nu nog effe een NIC aanschaffen en weet niet zo goed welke... eentje van zeg 50 piek of bv. een 3com van 150,-

Iemand nog leuke suggesties?

Verwijderd

bastard toch niet van cistron he!

maar in iig eentje van 50 piek lijkt me genoeg. Je hebt maar een 10mb versie nodig dus...

Verwijderd

Ik zou een 3com nemen, dan weet je tenminste zeker dat je goede support enz hebt. Ook al heb je maar een 10Mbits nodig, meer is altijd meegenomen en misschien doe je ook lanparty's

Verwijderd

Waarom wil toch iedereen altijd 3com?
Die zijn alleen maar duur.

Verwijderd

ja snap ik ook niet Realtek kaarten van 55,- zijn prima ik heb er zelf 4

Support is perfect (goede drivers, vaak update's enz.)

Koop gewoon een 10/100 Mbit kaartje van rond de 50,-

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

3com zijn idd prijzig. voor thuisgebruik misschien te duur maar wel errug goed. ik heb op 't werk veel met 3coms gewerkt en vindt 't zulke goede kaarten dat ik ze ook thuis gebruik.

wie een beetje regelmatig op GoT komt ziet steeds weer allerlei problemen die mensen met nieuwe realtek en andere goedkope netwerkkaartjes hebben. maar je hoort bijna nooit dat iemand problemen heeft met een nieuwe 3com. voor zover er problemen met 3coms zijn is dat meestal met oudere types die men waarschijnlijk ergens tweedehands op de kop heeft getikt ofzo.

3com durft er dan ook levenslange garantie op te geven en de driversupport is zelfs onder de meest obscure os'en prima in orde.

Verwijderd

Ik heb altijd die realtek kaarten gebruikt, ISA en PCI, kosten maar 25 piek maar geen problemen mee gehad. Drivers kon ik ook altijd vinden.

Verwijderd

Geen problemen met 3COM?
3COM kaarten zijn slecht als het gaat om autodetectie FD/HD 10/100Mb indien je ze aansluit op een niet 3COM hub/switch.
3COM kaarten werken perfect in een PCI slot met BUSMASTER maar geven vaak problemen in een PCI slot zonder.

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ik gebruik ook realtek kaarten (100mbits) ze waren btw maar 30 piek wie betaalde er 55 voor???

Het probleem is echter dat als je wingate gebruikt het na een tijdje fout gaat, wingate vind de andere wingate dus niet meer...
Wingate support wijdt dit aan de realtek kaarten en raden idd andere kaarten aan. 3com is wel goed dan ja.

Het rare is dat ze het wijten aan het feit dat realtek in de loop der tijd het tcp/ip protocol corrupt maakt... whahaha... dat is dus echt vaag. Volgens mij heeft het iets met de mac-adres handeling te maken, maar verder weet ik er niets meer over... iemand?

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

10/100 zijn duurder dan 100.
Vandaar.
Ik heb er een stuk of wat voor 10 piek, werken allemaal perfect. Als ik en 3com gebruik is het in ieder geval niet omdat ik hem zelf gekocht heb.

Nutttig statement dacht ik zo :)

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Ik heb DE nic voor je.
Ik heb er zelf al twee en ik heb twee andere mensen dat ding ook aangeraden. De D-link DFE-530TX kost 75,- en is 10/100Mbps pci met autonegotiation en cpu ontlasting. Heerlijk.. Hiervoor had ik een realtek en die dingen vraten cputijd (10% tot 50% afhankelijk van wat ik aan het doen was)
Deze D-link installeert zich zonder problemen (al in 4 verschillende configuraties gedraaid) en heeft max cpu belasting van MAX 10% t.o.v van die realtek.

Als je niet weet waar je em kan krijgen valt er wel wat te regelen. Ik koop die dingen bij de TUwinkel.

• pj
  • Niet online
Ik heb inmiddels een Realtek kaartje gekocht...

Jammer dat ik dat van die D-Link nu pas lees... maar, ja 't is niet anders. Is wel een heel goed kaartje denk ik inderdaad.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
gewoon zo'n wisecom kaartje werkt perfect en is lekker goedkoop.

Is geloof ik ook RLT chipset...

I’m not like the OTTERS

• jw
  • Laatst online: 26-08 19:44

jw

is TP-Link een beetje een acceptabel merk?
bij Rodo in Emmen wou ik deze kopen maar ik twijfel nog.

ik kan oop een Ne2000 compatible nw-kaart kopen, deze is geloof ik 39,-
die TP-Link 10/100 is 45,-

deze link staat erbij:

http://www.lapwing.nl/network.htm

• pj
  • Niet online
Ja, dat kaartje heb ik dus ook gekocht (TP-Link) effe laatste drivers downloaden van http://www.realtek.com.tw/cn/driver/8139-driver.htm ... en dan werkt het allemaal prima :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Die D-Link werkt inderdaad zeer goed. Ik heb zelf de 530TX in 1 pc zitten en in m'n andere pc zit een 540TX, precies hetzelfde mar dan nog Wake-up-On-Lan (en die kaart heeft een oppervlakte wat 2x zo klein is :)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Gewoon een 3com kopen. Kun je over 10 jaar je kaartje opblazen en dan krijg je van hun een nieuwe kaart voor dezelfde prijs als je hem toen hebt gekocht. Wat wil je nog meer, 1 keer een kaart kopen en de rest van je leven niks meer betalen...

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
gewoon voor f35,- een 10/100Mbit kaartje kopen. punt :)
Pagina: 1