Toon posts:

vragen over mainboard in koffer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beetje vage topic, maar dit is de bedoeling:
is er een mogelijkheid om (relatief goedkoop) een mainboard + harddisk, cdrom speler, fdd enz in een koffer te bouwen, maar dan wel met een accu/batterij, zodat ik zonder lichtnet van de pc gebruik kan maken. Welke voeding en/of batterij moet ik hier voor gebruiken, en ook: zijn er goedkope lcd of tft schermen voor dit soort doeleinden?
graag reacties!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
wat je hier noemt is een laptop :Y)

Ik denk dat dat niet gaat lukken, want gewone componenten vreten veel meer stroom dan speciale laptop componenten. Dan kun je beter een laptop nemen :)

Verwijderd

Topicstarter
jah, dat snap ik: maar ik dit is natuurlijk exclusiever en misschien goedkoper te maken. + dat je zelf kan uitbreiden enzo...

kan er ook al niks over vinden op google

Verwijderd

Prik dankzij een simpele omvormer van 12v > 220v ?
Zoiets als dit:
http://www.gameland-helmond.nl/gamelandshop/omvormer.htm

Verwijderd

Haastige spoed is zelden goed!! zie de faq... :(

Wat jij wil lijkt mij lastig te maken omdat een moederbord (en alle andere onderdelen) een aantal verschillende spanningen nodig hebben... Hiervoor heb je dan omvormers / spanningsregelaars nodig. Als je die kan vinden / maken kan je gebruik maken van een 12 volt accu.
Alleen denk ik niet dat je er lang mee kan werken, want als je een systeem hebt wat (bijvoorbeeld)30 watt neemt, is een 12V/10Ah accu binnen 3 uur leeg...

Bij een "modern" AMD systeem ken je dat dus vergeten (lees: dat wil alleen met energie-zuinige onderdelen)

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Op woensdag 13 maart 2002 15:24 schreef HAL-9000 het volgende:
no one?
Anders wacht je ff een dag met schoppen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:22
ik geloof dat PCM (computerblad) er een artikel aan gewijd had, wel met een voeding dus geen accu, er werd ook een link naar de site van de maker geven , ben ik vergeten weet iemand ander em nog??

maar et is inieder geval mogelijk allen ik denk dat je accu snel leeg zal zijn.

dot.blaat

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Kicken wordt net echt gewaardeerd, bovendien heb je meer kans van slagen in OCM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
dan zou ik met een goede 12 volt accu al uit de voeten kunnen volgens mij, of niet..? ( + die omvormer dan)
sorry voor het kicken :)

Verwijderd

hey allemaal

En omvormer is geen optie want een omvormer geeft geen perfecte sinus maar een blokk dus die pc zal raar gaaan doen
Enuh een pc trket dan zeg maar 100 Watt
100 delen door 12 is : 8,3 A
Je mag een accu in niet minder dan 4 uur leegtrekken anders buigen de platen in de accu om
dus het wordt 8,3 maal 4 is : 34 AH accu heb je nodig
Dit wil zeggen een kleine autoaccu en deze wegen toch wel wa en je kunt ze niet kwijt in de koffer ( of je moet tarzan heten )

Verwijderd

ff rekensommetje:
een normaal moederbord gebruikt zo'n 150 watt.
Als je een 12 volt accu neemt heb je dus 150/12 = 12.5 Ampere nodig... Ik denk dat je dan erg dikke kabels nodig gaat hebben en dat je accu het niet lang uit houdt.

• ArieProductions
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik zou geen 12v-220v omvormer nemen, je zit dan met twee keer energie verlies (omvormer + voeding).
Maar een keer van 12v, naar de voltages die compu nodig heeft.

In Electuur heeft wel eens wat gestaan voor een stand alone mp3 speler (met PC onderdelen) die aangesloten kon worden op een auto accu.

"Quidquid latine dictum sit, altum videtur" (Whatever is said in Latin sounds profound)

Verwijderd

wat is het nou voor een moeite om 1 stekker mee tenemen van de voeding..... heb ik ook :) stekker erin en je hebt stroom :) naja ieder zijn ideen he...
Pagina: 1