Hallo luitjes, ik zit met een probleem
M'n waterpompje (een sicca idra 1300 l/u) is volgens mij niet meer 100% in orde.. 't Begon een tijdje terug toen m'n pompje er ineens mee stopte, daar heb ik hier ook nog een topic over.. vanaf toen is m'n pompje steeds meer achteruit gegaan. Het probleem is dat hij gewoon werkt en water rond pomp, maar alleen maar voor een bepaalde tijd.. Ik bedoel dus: je bent aan het computeren, pompje valt uit, je zet de pc uit en haalt de stroom eraf, je wacht een 5tal minuten en het pompje werkt weer nadat je de stroom er weer terug op hebt gezet.. Eerst was de verhouding zo dat hij uitviel en daarna weer 2 a 3 uur werkte.. maar nu, nadat hij is uitgevallen werkt ie maar 10 a 15 minuten meer.. Dus het lijkt dat er vanbinnen toch iets niet in orde zit.. Ik denk dat het te maken heeft met iets wat te warm wordt van binnen in het pompje en dat er dan een beveiliging optreed zodat 't pompje uitvalt.. Daarna moet hij weer 5 minuten afkoelen en dan werkt hij weer.. Het vreemde hier aan is dat m'n pompje in een bak (10 liter) met water staat, dus altijd wel onderwater (dus zoiezo gekoeld).. vaaag
Maar ik hoopte dus dat er hier wel mensen zijn die meer verstand hebben van die pompjes en mij een logische verklaring kunnen uitleggen.. oid.. alvast bedankt! 
klik hier voor die andere topic [topic=420138/1/25]
klik hier voor die andere topic [topic=420138/1/25]