Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

welke isolatie is nu de beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kort: mijn pc maakt teveel lawaai en wil deze isoleren. ja ik weet het stille fans gebruiken enzo en op 7volt zetten, maar mijn vraag nu: WELKE ISOLATIE IS NU HET BESTE VOOR GELUID TE WEREN? rc5

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je zoekactie naar 'geluidsisolatie' leverde 89 resultaten op.
Zoeken op geluidsisolatie, isolatiemateriaal oid (wel zoeken op onderwerp en inhoud)levert je bergen met info op. De beste isolatie? Tjah daar zijn de meningen over verdeeld.
Noppenschuim (verkrijgbaar bij de DHZ-zaken) wordt meestal gebruikt, en isoleert redelijk.

I reject your reality, and substitute my own.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je noppenschuim gebruikt moet het overal goed afwerken in de naden en kieren enzo. Ik heb het tegen mijn wanden, de onderkant en rond me moederbord en het scheelt wel iets in geluid maar niet veel. Mijn pc was al redelijk stil namelijk. Het ligt er ook maar net aan hoeveel je wilt uitgeven, noppenschuim is niet duur :)

• Rappie
  • Laatst online: 13:10
ik moet het ook nog een keer fixen maar denk niet dat het veel scheelt in geluid

Verwijderd

Bedek de binnenkant van je kast met dakbedek zooi,

Je kast wordt mega zwaar, maar ook stil. *D

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:36

Wimo.

Shake and Bake!

Op woensdag 13 maart 2002 15:28 schreef J0YR1D3R het volgende:
Als je noppenschuim gebruikt moet het overal goed afwerken in de naden en kieren enzo. Ik heb het tegen mijn wanden, de onderkant en rond me moederbord en het scheelt wel iets in geluid maar niet veel. Mijn pc was al redelijk stil namelijk. Het ligt er ook maar net aan hoeveel je wilt uitgeven, noppenschuim is niet duur :)
Waar koop je dat spul? Praxis en gamma hebben het niet

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 08:14
auw mijn oren

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 15:32 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Waar koop je dat spul? Praxis en gamma hebben het niet
Ik heb het bij Big Boss gekocht (kweet niet of het je wat zegt) voor €10. 2 Platen van 100x50cm x 3 cm (dacht ik) dik

Verwijderd

Je moet twee lagen toepassen:
-antidreunplaten of rubbermatten (garages, speakerwinkels, Hema, Blokker...)
-schuimrubber of tandenschuim (speakerwinkel, garage, bouwmarkt)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:36

Wimo.

Shake and Bake!

Op woensdag 13 maart 2002 15:46 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

Ik heb het bij Big Boss gekocht (kweet niet of het je wat zegt) voor €10. 2 Platen van 100x50cm x 3 cm (dacht ik) dik
Dank u :)

Bigboss zit hier ook in de buurt (eindhoven)

• Mystic_Jack
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 15:48 schreef augustus het volgende:
Dit lijkt mij ook het meest handigste oplossing. Had ik ook al aan zitten denken, voor mijn kast.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• miekol
  • Laatst online: 26-11 16:15

miekol

erm

Op woensdag 13 maart 2002 15:48 schreef augustus het volgende:
En kan daaaarvoor nog iets van kurk of magicfleece ofzo?

Verwijderd

Isoleren oke, maar houd je wel rekening met de temperatuur die op deze manier ook kan oplopen :)

• Peertje NL
  • Laatst online: 26-11 22:35
is armaflex wat, heb hier nog wat liggen?

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Armaflex is een gasdichte isolatie en word voornamelijk voor koelleidingen etc gebruikt. Maar ik denk wel dat het aardig wat geluid absorbeert (Wel een beetje duur om daar je kast me te isoleren maar ja als je het er toch hebt liggen.)

Verwijderd

Doe tussen elke schroef een stukje postbode elastiek.

En ook tussen cdrom/hd etc en bracket een stukje.

Scheelt enorm in overprengen van de trilling.

Vergeet vooral je power supply niet !

Luck :)

Verwijderd

Ik heb een goedkope kast helemaal bekleed met noppentroep van de karwei (10,-), een super low noise voeding en de stilste cpu koeler van zalman die er is. Om eerlijk te zijn: De zalman CNPS7000-AlCu maakt nog steeds geluid maar het is wel wat stiller dan de silence Coolermaster. De voeding heeft 1 grote waaier en is heel erg stil. Maar ik moet zeggen, die noppenmatten isoleren erg goed. Weet nog niet of ik er doorheen kan slapen maar dat zien we nog wel.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Dit heeft allemaal zeker geen zin als je een 12CM blowhole en een groot raam in je zijkant hebt?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

MDF-hout dempt het beste.

Use the Search Luke...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb mijn case helemaal vol zitten met dat zwarte noppenschuim van de gamma
en het scheelt toch zeker wel aardig wat herrie, mijn pc is nu zo goed als onhoorbaar, maar dat heeft natuurlijk ook met de WC te maken, en het feit dat ik totaal maar 1 casefan alleen heb voor de hd's

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 06-12-2003 21:14 ]

Verwijderd

Een houten case lijkt me wat overdreven. Wat heel belangrijk is, is de grote van de kamer waar ie in staat. Bij mij staat ie in een kleine kamer en ondanks alle maatregelen komt er nog steeds geluid van af. Het komt via de case fan naar buiten, botst tegen een muur en zo blijf je dus bezig. Je kunt ook niet de hele kast dicht maken dan vliegt ie in de hens. Waterkoeling met een radiotor in een andere kamer of buiten is het best volgens mij.

• breinonline
  • Laatst online: 22:12

breinonline

Are you afraid to be known?

Om trillingen te elimineren is een houten kast wel heel geschikt. Mocht je alles met elastieken of rubber hebben bevestigd in je kast doet dit er niet toe en lang niet iedereen heeft last van onderdelen die gaan meetrillen en zo een hoop geluid produceren. Feit is wel dat dat met een houten kast veel minder snel zal gebeuren.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• bredend
  • Laatst online: 19:16
Wat ook goed helpt is om een stukje MDF plaat op de platen van je case te plakken.
Dakbedekkingsmateriaal (zelfplakkend) werkt nog beter.

Dan kan zorg je dat je panelen niet gaan resoneren.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

bredend schreef op 07 december 2003 @ 15:06:
Wat ook goed helpt is om een stukje MDF plaat op de platen van je case te plakken.
Dakbedekkingsmateriaal (zelfplakkend) werkt nog beter.

Dan kan zorg je dat je panelen niet gaan resoneren.
dan kan je beter loodbitumen nemen.
dat is echt gemaakt om trillingen te dempen.
met een stukje mdf bereik je niet zoveel.

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 12:25
hangt van de toonhoogte af, voor hoge tonen is ander materiaal nodig dan voor lage tonen. dus ff search uitvoeren op stille computer ofzo

[ Voor 33% gewijzigd door pretorian_nl op 08-12-2003 08:54 ]

Digital Media Junkie

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

je posthistory kan je vinden door op je naam te klikken.
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/62878

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:59
hint: dit topic is anderhalf jaar oud :P

TheS4ndm4n#1919

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

breinonline schreef op 07 december 2003 @ 14:43:
Om trillingen te elimineren is een houten kast wel heel geschikt. Mocht je alles met elastieken of rubber hebben bevestigd in je kast doet dit er niet toe en lang niet iedereen heeft last van onderdelen die gaan meetrillen en zo een hoop geluid produceren. Feit is wel dat dat met een houten kast veel minder snel zal gebeuren.
Enigszins off topic ....

Je zult dan wel de drives, Harddisk, CD-rom/DVD etc. allemaal appart moeten aarden. Je kunt namelijk ook niet zomaar overal rubber tussen stoppen.

Doordat de drives normaal gesproken direct tegen de metalen behuizing hangen en de behuizing weer via de voeding is geaard hoef je hier niet zelf voor de zorgen.

Als je naar de Zalman passieve HDD koeler kijkt zit daar ook een extra kabeltje bij om de hardeschijf te aarden. Dus bij een volledig houten behuizing zul je nogal wat extra werk gaan krijgen met het aarden van alle drives. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

BS...
Heb je wel es die zwarte kabeltjes gezien aan de HDD-voeding? Die schijnen van de aarde te zijn.... 8)7

Hoe denk je anders dat dat zit met "officiele" trillings-ontkoppeling, van bijvoorbeeld innovatek? Alu balkjes met rubber montagedopjes? Daar zit ook geen direkt contakt tussen HDD en kast hoor. Ergo: in hout ophangen = no problemo. Gewoon doen.

• Stoney3K
  • Laatst online: 17:50

Stoney3K

Flatsehats!

_Dune_ schreef op 08 december 2003 @ 08:57:
[...]

Enigszins off topic ....

Je zult dan wel de drives, Harddisk, CD-rom/DVD etc. allemaal appart moeten aarden. Je kunt namelijk ook niet zomaar overal rubber tussen stoppen.

Doordat de drives normaal gesproken direct tegen de metalen behuizing hangen en de behuizing weer via de voeding is geaard hoef je hier niet zelf voor de zorgen.

Als je naar de Zalman passieve HDD koeler kijkt zit daar ook een extra kabeltje bij om de hardeschijf te aarden. Dus bij een volledig houten behuizing zul je nogal wat extra werk gaan krijgen met het aarden van alle drives. :)
* Stoney3K doet dan nogal iets fout omdat hij zijn HDD's gewoon in een Sunbeam acryl case geschroefd heeft...

Heeft iemand al andere isolatiematerialen geprobeerd? Piepschuim? Ondervloerplaat voor laminaat/parket?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Ik heb Paxmate van AKasa in me case. Ik hoor het verschil en zo ontzettend duur is het niet.

pricewatch: Akasa Paxmate Plus Noise Reduction mat (Bigtower)

Verwijderd

Natuurlijk is het makkelijk om in een oud topic door te neuzelen over diverse soorten isolatie, maar zonder goed vergelijkingsmateriaal is het enige juiste antwoord niet te geven op de oorspronkelijke vraag "welke is het beste". Daar zul je geijkte metingen voor moeten doen of tenminste verschillende mods op dezelfde hardware. Zonder deze vergelijkingen blijft het een enorm subjectief onderwerp, waarop iedereen zijn eigen mod als stiller aangeeft.

Kortom, om daar nu een topic van anderhalf jaar oud voor te kicken is nou ook weer niet echt nuttig. Dit koetje gaat weer grazen op de database velden voordat de winter komt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.