Mijn ADSL avontuur

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Geachte menigte: hierbij mijn MxStream & BBNED avontuur zover het bekend is. Ik schrijf dit voortvloeiend uit frustatie en complete onmacht. Lees en huiver!!

1 augustus 2001: ADSL abonnement aanvraag opgestuurd naar Planet Internet. Mijn buurman doet hetzelfde, maar dan een week later. Een volledig onschuldig klant begint aan zijn ergste nachtmerrie...
1 september 2001: ADSL is beschikbaar in mijn wijk, nu nog een tijdje wachten tot KPN de modem opstuurt.

Ongeveer op 5 oktober (volgens KPN) zou alles opgestuurd en wel bij mij aankomen zodat ik van mijn ADSL kan genieten. Dit gebeurt echter niet en na een week wachten, bel ik KPN op. Het blijkt dat hun ordersysteem is gecrashed (zeker windows) en er vertragingen opgelopen zijn. Er wordt gezegd om 2-3 weken te wachten. Na 2 weken ontvangt mijn buurman zijn modem van KPN en kan vrolijk ADSL-n. Ik zelf heb nog niks :(.
2 dagen erop bel ik zelf KPN op. Die adviseert mij om bij het postkantoor langs te gaan, misschien heeft de bezorger geen briefje achtergelaten. Helaas is er niks op het postkantoor. Vanaf dit moment tot ong. 21 november ( :-o ) bel ik KPN om de 1-2 dagen op, om te kijken hoe het zet. Om de beurt krijg ik te horen dat het al verstuurd is, morgen aan moet komen. Na dit een anderhalve week vol te hebben gehouden, geven ze toe dat ze het pakket niet eens hebben verstuurd :-x en belooft iemand van logistiek dat ie het persoonlijk verstuurt. 2-3 dagen erna verzekert KPN mij dat het verstuurd is. Een week erna zou het toch aan moeten gekomen zijn, maar helaas, nog steeds niks. KPN zegt dat ie de dag erop komt. Een week later geven ze toe, dat ze het pakket kwijt zijn, en ze zo snel mogelijk een nieuwe opsturen. Eindelik op 21 november na vele telefoontjes kan ik het modem ophalen op het postkantoor (aangezien de dag ervoor niemand thuis was).
Ik heb die dag vrijgenomen (22 nov) om de modem op te halen. Eenmaal thuis en alles geinstalleerd te hebben, zet ik de modem aan en zie daar!!: het oranje lampje blijft branden :(

Modem is kapot. Weer telefoons naar KPN, Planet Internet (want sommige medewerkers van KPN vonden dat ik het via PI moest doen. Van PI moest het natuurlijk via KPN). Om een lang verhaal kort te maken, heeft een KPN monteur na 2 weken telbombings eindelijk contact met me opgenomen om dat ding om te wisselen. Helaas had hij het erg druk en kon pas 2 weken later langskomen. Maar na vele smeekbeden van mij, zijn we het eens geworden, dat ik de dag daarna hem op kom zoeken in Den Haag waar die bij een klant was, en dat ie het dan daar ter plekke kon doen. Na afloop van die dag (ong 1 dec) kon ik eindelijk rustig genieten van mijn ADSL basic abbo... maar niet voor lang.

10 januari 2002: KPN verhoogt tarieven. Ik pik dat niet en ga op zoek naar een andere provider. Ik meld me rond 18 jan aan bij DDS. Helaas word ik 3 dagen later opgebeld, dat ik net te laat was met inschrijven, want nieuwe klanten accepteren ze niet meer. Ik smeek, maar niks helpt. Uiteindelijk schrijf ik me in bij Eweka. Een dag daarna belt DDS me op dat het toch kan. Maar dan kunnen ze de pot op, ik had al een contract me Eweka :-D.

Gelukkig was KPN wel snel met het afsluiten van mijn aansluiting en rond 15 feb is alles eraf. Maar BBNED wil maar niet komen. We zijn al bijna een maand verder en nog steeds knippert het linesync lampje...

Vandaag heb ik BBNED opgebeld (er werd opgenomen!!!!) nadat Eweka alleen maar 'onbekend' kon zeggen. BBNED vertelt mij dat in de centrale de aansluiting naar BBNED 2 kabels verkeerd liggen en dus linesharing niet gaat. Ze zeggen ook dat KPN met monteur en al bezig is om dat op te lossen. Nog een week uiterlijk, belooft de vriendelijke man mij.

Laten we het maar hopen...

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Mazzel mijn lijn is nog iets gesloopt. Was 1 van de eerste met die brief en wacht vandaag de dag nog steeds.

Aansluittijd: 7 maanden
Afsluittijd: 1,5 maand (tot nu toe)

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37
Heeeeej het ULTIEME topic om je frustraties te uiten

(alleen als je HK rechten hebt )

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/436739

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 15:01 schreef EmBee het volgende:
Heeeeej het ULTIEME topic om je frustraties te uiten

(alleen als je HK rechten hebt )

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/436739
Ja, die had ik al gezien :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Dat belooft niet veel goeds....,

ik ga over een maand verhuizen, mijn ISP weet dat al en de KPN ook.
Ik heb dus ADSL, dat kost me 50! werkdagen voordat ik weer ADSL heb.
Wel nu, alle verhalen over aan/af-sluitingen en verhuizingen van ADSL lezend heb ik de drankkast maar gevuld en vrees het ergste.

Wish me luck!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Vandaag heb ik BBNED opgebeld (er werd opgenomen!!!!) nadat Eweka alleen maar 'onbekend' kon zeggen. BBNED vertelt mij dat in de centrale de aansluiting naar BBNED 2 kabels verkeerd liggen en dus linesharing niet gaat. Ze zeggen ook dat KPN met monteur en al bezig is om dat op te lossen. Nog een week uiterlijk, belooft de vriendelijke man mij.
Ik heb dat eerder gehoord. Met dit excuus is de levering van linesharing in de centrale Delft Voorhof via BaByXL ook een paar dagen vertraagd geweest. Eerst was er sprake van dat er in de centrale iets fout zat. Na veel zoeken bleek echter dat het een administratieve fout van KPN was en was alles in een vloek en een zucht geregeld.
Het hoeft dus niet tot erg veel vertraging te leiden.

* jochemd hoopt dat hij nu niet te veel hoop geeft

Verwijderd

ik vind dat deze jongen wel wat steun kan gebruiken, heb je allus je verhaal opgestuurt naar Ook dat nog, dit kan een topicje worden daar.

Verwijderd

ik heb ongeveer hetzelfde gejhad met planet en de kpn
ik had adsl in noverber 2001 besteld {was al bischikbaar}
en ik kreeg de modem pas een maand later ik sluit alles aan gaat dat lijn syc lampje kniperen wat blijkt modem in de wijk centrale stuk ik heb 5 weken gebeld en toen kreeg ik ineen op zondag telefoon van eeb monteur Die vroeg wat de klachten waren en 5 minb later werkt adsl sinds dien geen klachten meer en ik haal down 55kb en up 6.5 kb
Pagina: 1