Toon posts:

[Sateliet Internet] Hoe duur is het nu eigenlijk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste ja ik heb de search gebruikt maar de antwoorden varieren nogal. Nu had ik een vraag aan de mensen die al sateliet i-net hebben : Wat heeft et aansluiten uiteidelijk gekost en werkt et een beetje goed? (ik heb et dan over gewoon alleen download, niet 2way sateliet)

Ik zag op deze site http://www.weethet.nl/dutch/isat_money.htm
Dat de schotel rond de 90 Euro kost en een DVB kaart ongeveer nieuwe 225 Euro kost. Dus zeg bijelkaar maximaal 350 Euro.

Maar stel ik kan die kaart voor 100 euro 2e hands kopen dan is et dus nog maar maximaal 200,- Euro aansluitkosten. Natuurlijk weet ik dat je ook een upload lijntje moet hebben en de abo van de sateliet moet betalen maar dat kost niet meer als 50 euro p/m

Dus als ik et goed zie kost et me 1x 200 euro klopt dit een beetje :?

Als dit zo is en et werkt een beetje normaal ga ik dit denk ik nemen :9

Verwijderd

Ik helaas geen Sat-net, zodat ik je eigenlijk geen eerlijk antwoord kan geven. Maar ik houd me er een beetje mee bezig en ik zal vertellen voor hoeverre ik het weet:
Je hebt europe online, maar die waren failliet, schijnt dat ze doorstarten maar zie eoninside.com. Die hebben van die gesharede downloads waar behoorlijk wat stuf mee naar beneden komt. Dan is er BySky, snel, en goedkoop tot aan de 500megabyte. Daarna kost het je 10 eurocent per megabyte.
laatst was er iemand die 25Gb in een maand gedowned had, die voelde zich straatarm want die had de kleine lettertjes niet gelezen. Dan is er nog zoiets als Hertzinger en die hebben een beruchte naam. Bij hun is het een FUP, maar wat is FUP tegenwoordig? Verder is er nog iets van Skydsl.de ja duits, daar mag je betalen voor de snelheid die je kiest.
Zij bieden snelheden aan tot 8000kbit/s >:) maar dat betaal je dan ook. Verder is bij hun de standaard snelheid 128kbit voor een FUP. Ik geloof als je de hardware al hebt dat je dan alleen inschrijf geld kwijt bent. Helaas moet je dan wel een duitse rekening hebben.
In ieder geval ga ik het misschien proberen met Hertzinger
maar dat zal me zeker flink geld kosten. Ik moet daar nog
over denken want het gaat hier om de aanschaf prijs van 2800 euro exc BTW.
Betere oplossingen zijn altijd welkom

Verwijderd

Topicstarter
Hmm op die site stond dat een abo F30,- p/m kost :'(

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:09
Ik heb zelf kabel maar wat ik er over hoor is slecht. Je hebt altijd een ping van 800 ms, online games is dus onmogelijk, websites gaan traag. De verbinding is gedeeld met een hele hoop mensen en de snelheid is slecht.

Verwijderd

Topicstarter
Ping maakt mij niet zo veel uit. Als ik online speel neem ik me gewone isdn lijnje wel maar hoe kunnen websites nou traag gaan ? En de snelheid kan toch nooit slechter als isdn zijn :?

• Pc123
Als de ping hoog is duurt het lang voordat er data binnenkomt nadat je klikt, ook zal elke nieuwe verbinding veel tijd kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Kortom er zitten geen voordelen aan sateliet i-net :?

Is er trouwens niemand die et heeft want ik wil wel eens de mening horen van mensen die et al hebben.

• Pc123
Er zijn geen voordelen als je het vergelijkt met kabel en adsl idd. Als je files download en je had eerst isdn gaat het sneller, maar online games kan niet meer. Websites bekijken zal ook niet veel sneller gaan dan isdn.

Verwijderd

je kunt toch gewoon gamen met je ISDN lijn, zit je netjes op een ping van 70-80 , kan ik wel onder gamen

Ik ben trouwens ook op zoek naar een goede internetoplossing voor op het platte land. Maar ik zie nog geen goede oplossing tenzij Europe online het nog doet maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen, maar ga het toch proberen.
Dat is f27,50 p/m zonder download limiet met max 2 Mbit/s

Verwijderd

Topicstarter
Ja gamen en serven doe ik wel met isdn lijntje gaat snel zat en downen dan vai sateliet :)

Hoeveel kb/s haal je ongeveer ?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik zat nou ff te kijken in de pricewatch maar er staan nergens van die DVB/SAT kaarten te koop. Weet iemand waar je die dingen kan kopen of heeft er iemand 1 2e hands ;)

En maakt et nog uit wat voor schotel et is :?

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 18:29 schreef G4s het volgende:
Kortom er zitten geen voordelen aan sateliet i-net :?

Is er trouwens niemand die et heeft want ik wil wel eens de mening horen van mensen die et al hebben.
Je moet je satteliet gewoon gebruiken voor het downloaden van de (DivX gecodeerde) vakantiefilmpjes van je familie ofzo :) en de rest gewoon via een adslverbinding regelen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 21:44 schreef mmmuttley het volgende:

[..]

Je moet je satteliet gewoon gebruiken voor het downloaden van de (DivX gecodeerde) vakantiefilmpjes van je familie ofzo :) en de rest gewoon via een adslverbinding regelen
Das et probleem adsl en kabel is niet beschikbaar hiet en ik wil et ook nemen ivm met veel downen >:)

Verwijderd

Je zult nooit echt opzienbarende snelheden halen met satelliet omdat dat via de "lucht" nou eenmaal niet mogelijk is. Ik ken een jongen wiens vader een satelliet verbinding heeft maar dat is alleen omdat hij voor zijn werk in een heel afgelegen gebied zit waar ze nog nooit een muis van dichtbij hebben gezien, wil zwijgen een redelijke connectie aanbieden. En dat is dan meteen ook het enige voordeel aan satelliet......alleen handig als je in een extreem afgelegen nederzetting woont.

8Mbit is een beetje overdreven, hoogstens 300K lijkt mij dat je kunt halen. Als je hier ergens in NED afgelegen woont doe het dan meteen goed....neem een 155Mbit huurlijn van KPN (= ruim 19Mbyte per sec down :9~ en ongelooflijk stabiel :P )

Verwijderd

Dus wel 8000Kbit/s

http://www.skydsl.de/skydsl/f_leis.html

en zie dat ik het niet uit mijn duim zuig

Verwijderd

Ik heb mischien nog een nieuwe oplossing gevonden. Het is niet extreem snel, up/down 64/512 , maar het kost dan ook maar 90 euro in de maand. dit is een 2 way satalite system.
verder heb je deze abbo's nog:
Maandabonnement Direcway:

A) Single user standard burst rate up/down 64 / 512 kbps
one time setup fee 150 euro montly fee 90 euro

B) Multi user standard (5 users) burst rate up/down 64 / 640 kbps
one time setup fee 500 euro montly fee 150 euro

C) Multi user premium (5 users) burst rate up/down 128/832 kbps
one time setup fee 500 euro montly fee 230 euro

het enigste jammere wat hier nog overheen komt is :
Direcway terminal + antenna 74 cm 2200 euro :'(

Ik heb dit allemaal weggplukt bij [url="http://http://www.satelliet-shop.nl/"]http://www.satelliet-shop.nl[/url] en een mailtje gestuurd voor meer info. en dit kreeg ik dus trug

Verwijderd

Warpzero is wel geintresseerd, maar heeft twee
vragen, je weet ook niet of de bedragen inclusief of
exclusief BTW zijn? En of Hughes een downloadlimiet
hanteert
want 2200 exclusief is al heel wat minder dan 2800 ex

Ik heb heel slecht gekeken:
Effe uitlegen:
Sat-shop en Hertzinger leveren zowat dezelfde diensten
maar Hertzinger wil fors verdienen op de apparatuur.
Bij Sat-shop 2200 euro inclusief btw
Bij Hertzinger 2800 euro exclusief, dat is 3332 inc.
Verder is er wel een verschil in abo:
512 / 64 voor 90 euro inc bij sat-shop
512 / 128 voor 111 euro incl bij hertzinger.
Eigenlijk zie ik die sat-shop wel zitten

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 08:38 schreef WarpZero het volgende:
Dus wel 8000Kbit/s

http://www.skydsl.de/skydsl/f_leis.html

en zie dat ik het niet uit mijn duim zuig
Hmm...Die persoon die ik ken haalt iets van maximaal 300Kbyte en van andere mensen heb ik ook gehoord dat het gemiddelde daar ook ergens lag. Maar jah..dan zullen sommige providers onderhand wel iets aan snelheids-verbetering hebben gedaan :)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 18:37

slaay

Natuurbeleven.com

Ik heb eens op die site van .http://www.satelliet-shop.nl/. gekeken en er staat bij bestellen: Alle prijzen zijn inclusief 19% BTW

Dus je kunt er van uit gaan dat alles inclusief is!
:P

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

In het mailtje wat ik van hun heb gekregen stond boven
"Alle prijzen zijn ex 19% btw en exclusief installatiekosten."
dus dan ga ik er vanuit dat dat zo is maar kep nie op de site zien staan dat dat inc is..

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 18:37

slaay

Natuurbeleven.com

Bron: http://www.satelliet-shop.nl/bestelform.html

bestelformulier www.satelliet-shop.nl
Vult u alstublieft zoveel mogelijk gegevens in.
Vergeet niet uw e-mail adres in te vullen!
Anders wordt uw bestelling niet in behandeling genomen.
Alle prijzen zijn inclusief 19% BTW .

------------------------------------------------

Bron: http://www.satelliet-shop.nl/voorwaarden.html

3. PRIJZEN
Voor de producten worden de prijzen gehanteerd zoals vermeld in de prijslijsten van de VERKOPER onder
voorbehoud van type of drukfouten. De VERKOPER heeft het recht binnen 24 uur de KLANT te informeren
indien zulks het geval is. De prijzen zijn inclusief B.T.W en Verzendkosten.

-----------------------------------------------

Tja als in hun email er bij staat exl. BTW, wat officieel niet mag als je hen informatie als particulier zijnde hebt aangevraagd, dan zal het wel zo zijn..

Dich bis echt unne foëzen haas

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:35

Scatman_II

R9500 Pro >:)

ik heb eens een mailtje gestuurd naar Bysky waarin ik vroeg of je nou echt van je tikken af bent: nee dus, alleen je download gaat via sateliet, je upload moet via modem DUS tikken...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

duhhh! maar we hebben het nu toch niet meer over bysky maar over 2way satalite systems |:(

Verwijderd

Sorry voor het opentrekken van een oude beerput,
maar ik heb nog effe wat info opgevraagd bij die
satelliet-shop.
Er zijn nog namlijk een paar zaken te vermelden die
wel belangrijk zijn (two-way DirecWay van Hughes)

1) Er is GEEN downloadlimiet :9
Hoe ze dat doen en kunnen blijven waarmaken :?
2) Prijzen zijn excl btw terwijl op hun website incl staat
3) Contractduur minimaal 2 jaar
4) voor de snelle beslissers: t/m 31 maart:
harware + 6 maanden abonnement voor 2500 euro exc
Is natuurlijk een beetje verkapt want je zit er twee jaar
aan vast, dus moet voor twee jaar tellen: 4120 euro exc
Mwaah is me een beetje te duur!!!!
Pagina: 1