Toon posts:

Heatsinks op Asus GeForce 3 polijsten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het valt mij op de heatsinks op deze videokaart niet bepaald vlak zijn aan de onderkant, maar meer een beetje een ribbelig oppervlak hebben. Is het zinvol of nuttig om deze te proberen wat te polijsten ofzo? Zal dat qua koeling veel schelen?

Verwijderd

Ik vermoed dat je met een mooie druppel silverprut al een eind opschiet

Verwijderd

ja, bij processors schilt het een paar graden, dus zal hierbij ook wel werken

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:45
Zal best schelen, maar je krijgt het heel moeilijk echt recht. Dan heb je goede spullen nodig of een vaste hand, andere wordt het oppervlak namelijk heel snel "rond" Omdat je er bij de hoeken automatisch meer afhalld dan in het midden. Doe hier dus voorzichtig mee.

Verwijderd

Een beetje koelpasta help denk ik inderdaad beter.

Verwijderd

je moet op een glasplaat schuurkorrels leggen en dan de koeler er zachtjes overheen bewegen.
je moet later steeds fijnere korrels nemen voor het beste resultaat. Dan met een goedje (ben naam kwijt) eroverheen en je hebt een ware spiegel.
ik deed dit vroeger altijd met mijn celeron 300/400/500 en verschillende pII`s.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

gewoon een paar soorten schuurpapier (begin met 200 grid, dan 400, 800 en 1200)
voor je videocard is het dan genoeg.

PLak dit vast op een glasplaat en het blijft mooi vlakjes :)

Daarna eventueel nog met zilverpoets eroverheen, en daarna afspoelen met water.

Verwijderd

Topicstarter
En is het raadzaam daarna op al die geheugenchipjes koelpasta te doen, of is dat overbodig? De heatsinks worden gewoon met van die drukdingetjes bevestigd overigens....l.

En ik heb voor het slijpen van mijn schaatsen een polijstdriehoek........kan ik evt daar ook nog wat mee, om die dingen geld te krijgen? Het zijn drie zijden de softste is denk ik nog minder grof dan schuurpapier, hoeveel grit dan ook.

Verwijderd

schuur het eerst op met korrelgrote 1000, dan 1500 en dan commandant 4 of 5 gebruiken...

Schuur het wel met een blokje...
Pagina: 1