Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[W&G] 2slotjes op zak, ben teleurgesteld :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik stelde vandaag 2 keer een vraag in /13
Kreeg daar ook 2 keer een slotje aan me broek...

Dit vind ik niet helemaal terecht omdat ik wel degelijk een probleem heb en het niet een standaard ' hoe moet dit ' vraag is.

Ik heb wel degelijk gezocht maar kom steeds weer op hetzelfde uit terwijl dat dus niet werkt in NS4.

Het gaat om de topics:
[topic=438050/1/25]
[topic=438064/1/25]

McVirusS zegt:
Kijk dan op IRT.org link...daar staat het _zeker_ tussen...tevens wordt het openen van een nieuwe topic na slotje NIET op prijs gesteld.
Nee, maar waarom ben ik genoodzaakt een 2e te openen? Omdat ik niet eens de kans krijg om mensen die misschien hetzelfde probleem hebben gehad of het weten op te lossen te laten reageren.

En ik geloof dat ik hier toch genoeg mensen heb geholpen dus ik vind het wel redelijk als ik zelf ook een keer geholpen kan worden.

Zo....dat moet ik ff kwijt :+

Verwijderd

Mag ik dan ook even? Dat wat jij doet is nou net wat er mis is aan een hoop users.

Iemand
1. krijgt een slotje;
2. heeft dan vaak nog het lef hetzelfde topic nog eens te openen;
3. opent een topic in La vanwege de 2 slotjes.

Wat mij betreft valt dat onder het verzieken van een forum en mag hiervoor een OW gegeven worden. Gelukkig voor jou heb ik het niet voor het zeggen daar.

LEES EERST eens waarom dat 1ste topic op slot is gegaan en handel daar eens naar. Dat 2de topic had je niet eens hoeven openen als je eerst eens gehandeld had nav. het sluitbericht.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op woensdag 13 maart 2002 14:23 schreef ItSnows het volgende:
*knip*
Wat mij betreft valt dat onder het verzieken van een forum en mag hiervoor een OW gegeven worden. Gelukkig voor jou heb ik het niet voor het zeggen daar.
*knip*
Wat dacht je van een sanctie door opbod bepaald door de bezoekers in [LA]? :D

Who is John Galt?

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 14:26 schreef justmental het volgende:

[..]

Das nog eens een goede :P Zal het vanavond in GVF posten LOL

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 21:44

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 13 maart 2002 14:27 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Das nog eens een goede :P Zal het vanavond in GVF posten LOL
Ohoh... :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 14:23 schreef ItSnows
LEES EERST eens waarom dat 1ste topic op slot is gegaan en handel daar eens naar. Dat 2de topic had je niet eens hoeven openen als je eerst eens gehandeld had nav. het sluitbericht.
in het eerste topic staat geen reden maar een mogelijke oplossing en mogelijkheid tot het vinden van een oplossing....

en zoals ik dus net zeg, heeft die oplossing die daar te vinden heeft ook niet het juiste resultaat!

Lees zelf dan ook eens voordat je mij gaat beschuldigen van verzieken van forum dit en dat want dat is niet waar.

Als het eerste topic gewoon open was gebleven had ik daarin aangegeven dat het nog niet werkte en dat het dus waarschijnlijk een bug is. :?

ps:
Op woensdag 13 maart 2002 14:26 schreef justmental het volgende:

[..]

is niet verzieken van het forum? neuh dat is gewoon humor he? terwijl mijn serieuze vraag verieken is |:(
Op woensdag 13 maart 2002 14:23 schreef ItSnows het volgende:
3. opent een topic in La vanwege de 2 slotjes.
Heb ook wel 'het lef' :r om er nog 1 te openen in /13 maar ik denk zal me aan de regels houden om hier gewoon mijn klacht neer te zetten.
Al geef ik je wel gelijk, ik had na het eerste slotje hier meteen moeten klagen.

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op woensdag 13 maart 2002 14:36 schreef woeitje het volgende:
is niet verzieken van het forum? neuh dat is gewoon humor he? terwijl mijn serieuze vraag verieken is |:(
:* (mooiere smilie of niet?)
Heb ook wel 'het lef' :r om er nog 1 te openen in /13 maar ik denk zal me aan de regels houden om hier gewoon mijn klacht neer te zetten.
Al geef ik je wel gelijk, ik had na het eerste slotje hier meteen moeten klagen.
Je vraag is uitermate basic, over het hele net zijn duizenden voorbeelden eenvoudig te vinden.

Hoe je het in je hoofd haalt om te klagen over informatie die je gratis gegeven wordt snap ik echt niet.

Leer eens wat dankbaarheid is en draag liever wat bij aan het forum.
Als je dan nog denkt dat er iets niet goed gaat kun je een suggestie doen, maar om te klagen bel je maar naar de zeurdoos (vrijdag 13:50, radio 3).

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 14:48 schreef justmental het volgende:

[..]

:* (mooiere smilie of niet?)
[..]

Je vraag is uitermate basic, over het hele net zijn duizenden voorbeelden eenvoudig te vinden.
ben ik nog niet duidelijk? Die basic werkt dus niet...
Leer eens wat dankbaarheid is en draag liever wat bij aan het forum.
90% van wat ik post zijn zinnige reacties om anderen te helpen. Dus voordat je dit soort uitspraken doet weet tegen wie je het hebt.
Ik kan heus wel beetje javascript, maar zoals ik dus al 100keer probeer uit te leggen is dat die "standaard" voorbeelden die overal staan het niet doen...

Maarja het schijnt dat jullie niet goed kunnen lezen? :)

Dus beetje nutteloos om hier over door te zeiken. Ben beetje teleurgesteld dat ik word aangezien voor een of andere nieuwkomer. Bedankt :+

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik geloof niet dat mensen je per definitie zien als nieuwkomer. Maar je moet wel begrijpen dat het niet werkt een gesloten topic te heropenen. Als je het dan niet eens bent met je eerste slotje dan benader je bv de mod-van-ut-slot rechtstreeks via bv mail. Als je dan uitlegt wat er aan de hand is en dat bij jou schijnbaar de basis dingen niet werken dan zijn modjes echt niet te beroerd daar nog een keer naar te kijken of je even een duw in de goede richting te geven.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 15:19 schreef OzBoz het volgende:
Ik geloof niet dat mensen je per definitie zien als nieuwkomer. Maar je moet wel begrijpen dat het niet werkt een gesloten topic te heropenen. Als je het dan niet eens bent met je eerste slotje dan benader je bv de mod-van-ut-slot rechtstreeks via bv mail. Als je dan uitlegt wat er aan de hand is en dat bij jou schijnbaar de basis dingen niet werken dan zijn modjes echt niet te beroerd daar nog een keer naar te kijken of je even een duw in de goede richting te geven.
oke dan had ik dat moeten doen.
Bedankt voor het normale antwoord :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een wat uitgebreidere sluitmessage met uitleg had hier geholpen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Op woensdag 13 maart 2002 14:18 schreef woeitje het volgende:
Hallo
Hoi :)
Ik stelde vandaag 2 keer een vraag in /13
Kreeg daar ook 2 keer een slotje aan me broek...
Zie OzBoz :).
Dit vind ik niet helemaal terecht omdat ik wel degelijk een probleem heb en het niet een standaard ' hoe moet dit ' vraag is.
Ehm...dat was het dus wel :).
Ik heb wel degelijk gezocht maar kom steeds weer op hetzelfde uit terwijl dat dus niet werkt in NS4.
Niet goed genoeg blijkbaar en al helemaal niet op de link die ik je gaf waarvan ik _zeker_ weet dat daar het antwoord staat.
Nee, maar waarom ben ik genoodzaakt een 2e te openen? Omdat ik niet eens de kans krijg om mensen die misschien hetzelfde probleem hebben gehad of het weten op te lossen te laten reageren.
Er zijn ongetwijfeld meer mensen met hetzelfde probleem geweest en dat zou je kunnen nalezen door de search te gebruiken....of te doen wat die mensen ook gedaan hebben.....beter zoeken. Wat mij beetje tegenstaat is dat ik je een URL geef waar je met een beetje moeite het antwoord had kunnen vinden; als het dan nog niet werkt dan had je misschien wat meer code moeten posten....voor hetzelfde geldt zit de fout helemaal niet in de JS maar in je frameset.
En ik geloof dat ik hier toch genoeg mensen heb geholpen dus ik vind het wel redelijk als ik zelf ook een keer geholpen kan worden.
Dat je veel mensen geholpen hebt geeft je wel wat credits natuurlijk maar ook voor die-hards gelden dezelfde regels als voor nieuwkomers. Hoe wij jou zouden zien is dus eigenlijk niet van belang bij deze kwestie :).
Zo....dat moet ik ff kwijt :+
Dat mag :).

Verwijderd

woeitje: mocht mijn post wat hard over zijn gekomen: sorry, was niet zo bedoeld. :P

Verwijderd

Topicstarter
McVirusS, ik heb daar dus gekeken en gezocht en gezocht maar kan niets vinden wat werkt.
Het probleem is dus echt dat het in NS4 niet werkt en de rest wel. Zou mijn topic weer open kunnen?

en ja. ... ik snap dat jullie zeggen dat het WEL basic is. en ik weet ook wel iets van javascript, maar ik zie toch echt wel dat al die voorbeelden gewoon niet werken. Ben© nie blind 8-)
Op woensdag 13 maart 2002 15:34 schreef ItSnows het volgende:
woeitje: mocht mijn post wat hard over zijn gekomen: sorry, was niet zo bedoeld. :P
tuurlijk dat snap ik O+

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Who is John Galt?

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 16:21 schreef woeitje het volgende:
tuurlijk dat snap ik O+
Stond op dat moment een n00b collega langs me en die was zeer irri :P

• mvds

mvds

Totally awesome!

Een groen kruisje had op dit moment wel makkelijk geweest. Waar was die toen ie nodig was? :P

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 16:52 schreef obsidian het volgende:
Een groen kruisje had op dit moment wel makkelijk geweest. Waar was die toen ie nodig was? :P
W&G heeft geen groene kruisjes, de Devschuur heeft evil lite-mods >:)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 13 maart 2002 16:53 schreef Cheatah het volgende:

[..]

W&G heeft geen groene kruisjes, de Devschuur heeft evil lite-mods >:)
Jamaar een mod sluit, een groen kruisje neemt de n00b bij de hand en vraagt of ie even mee wil lopen. :P

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op woensdag 13 maart 2002 17:08 schreef obsidian het volgende:

Jamaar een mod sluit, een groen kruisje neemt de n00b bij de hand en vraagt of ie even mee wil lopen. :P
gôh, wat een interessant concept, ik denk dat we in W&G maar eens een werkgroepje moeten starten die kijken hoe we een gezamelijk stukje communicatie over een dusdanige handelswijze kunnen initieren.

misschien dat het binnen nu en 6 maanden vast wel gaat lukken om een systeem op te zetten waarin een soort van 'vaste personen' binnen het forum dan 'vragen gaan beantwoorden' en newbies bij de hand nemen.

natuurlijk doen ze dat niet voor niks, enkel met een duidelijk icoontje (ik bedoel vast geen vreemd religieus teken in 'groen' op een paars-blauwe achtergrond, zodat de Ozboz niet meer de enige is wiens kleurstelling vloekt) achter hun naam dat hun status bevestigd zijn zij bereid dat te doen natuurlijk.

verder heeft het natuurlijk geen zin om een soort van duidelijke functie-omschrijving te maken, dat bv. voorkomt dat er duidelijke regels zijn wat er gebeurt als zo'n type in een flame verzand (anders dan dat de newbie een OW krijgt, een soort van flame-vrijbrief voor de regular dus, of anders een onmogelijkheid je als regular ooit nog eens bezig te houden met de 'leuke' discussies)

'jammer' dat die regulars d'r nog niet zijn

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 14 maart 2002 08:58 schreef RM-rf een geweldig grappig stukje..
LOL Dat zouden meer mensen moeten doen, zo'n grappig stukje aan het begin van weer een werk dag.. :) Komt vandaag wel goed met 'een dag niet gelachen.. '

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik snap hem niet... :?

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 14 maart 2002 09:13 schreef obsidian het volgende:
Dan ben je te weinig in W&G :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 14 maart 2002 09:36 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Dan ben je te weinig in W&G :)
Kom ik nooit. :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 14 maart 2002 09:13 schreef obsidian het volgende:
Vervang W&G door P&W en de Naam OZBOZ door ACM.
>:)

Het beslaat stiekum heel devschuur :)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Misschien ff hier kijken. ;)

[topic=436470/1/100]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 14 maart 2002 10:10 schreef KroontjesPen het volgende:
Misschien ff hier kijken. ;)

[topic=436470/1/100]
Dat snap ik wel, ik snapte de humor achter dat verhaaltje niet. :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:28
Overigens wil ik ff toevoegen dat woeitje nou niet bepaalde de 1e de beste newbie is. Vond toch dat die opmerking van ItSnows aan het begin wat idioot is, maar gelukkig heeft ie al excuses aangeboden.

• JT
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Op donderdag 14 maart 2002 08:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]

gôh, wat een interessant concept, ik denk dat we in W&G maar eens een werkgroepje moeten starten die kijken hoe we een gezamelijk stukje communicatie over een dusdanige handelswijze kunnen initieren.

misschien dat het binnen nu en 6 maanden vast wel gaat lukken om een systeem op te zetten waarin een soort van 'vaste personen' binnen het forum dan 'vragen gaan beantwoorden' en newbies bij de hand nemen.

natuurlijk doen ze dat niet voor niks, enkel met een duidelijk icoontje (ik bedoel vast geen vreemd religieus teken in 'groen' op een paars-blauwe achtergrond, zodat de Ozboz niet meer de enige is wiens kleurstelling vloekt) achter hun naam dat hun status bevestigd zijn zij bereid dat te doen natuurlijk.

verder heeft het natuurlijk geen zin om een soort van duidelijke functie-omschrijving te maken, dat bv. voorkomt dat er duidelijke regels zijn wat er gebeurt als zo'n type in een flame verzand (anders dan dat de newbie een OW krijgt, een soort van flame-vrijbrief voor de regular dus, of anders een onmogelijkheid je als regular ooit nog eens bezig te houden met de 'leuke' discussies)

'jammer' dat die regulars d'r nog niet zijn
Dit concept zijn ze al mee bezig in het GVF forum en we hebben het weloverwogen wat er bij moet komen om de 'status' aan te geven van de begeleider. En dat is juist het probleem : een begeleider moet juist een user blijven die n00bs helpt. Hij moet niet als iemand worden gezien die 'hoger' is, zoals een modje. Daarom hebben we gekozen voor het subtiele kruisje, die wel aangeeft dat het een begeleider is maar voor de rest niet echt een status geeft.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 14 maart 2002 10:54 schreef JT het volgende:
[..]Hij moet niet als iemand worden gezien die 'hoger' is, zoals een modje. Daarom hebben we gekozen voor het subtiele kruisje, die wel aangeeft dat het een begeleider is maar voor de rest niet echt een status geeft.
Dus hij heeft wel een status, maar hij moet niet als een persoon met status gezien worden daarom heeft hij niet echt een status, maar wel een kruisje om die status (die hij dus eigenlijk niet heeft) aan te geven?

Snap jij ut, Snap ik het?

:+

Back In Black!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
:X

Waarmee het probleem van de topicstarter langzaam wegzakt in het OT moeras

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 14 maart 2002 11:11 schreef Renegade het volgende:
:X

Waarmee het probleem van de topicstarter langzaam wegzakt in het OT moeras
Zijn probleem is al opgelost lijkt mij.

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op donderdag 14 maart 2002 11:23 schreef obsidian het volgende:

[..]

Zijn probleem is al opgelost lijkt mij.
waar lees je dat dan :?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 14 maart 2002 10:54 schreef JT het volgende:
Dit concept zijn ze al mee bezig in het GVF forum en we hebben het weloverwogen wat er bij moet komen om de 'status' aan te geven van de begeleider. En dat is juist het probleem : een begeleider moet juist een user blijven die n00bs helpt. Hij moet niet als iemand worden gezien die 'hoger' is, zoals een modje. Daarom hebben we gekozen voor het subtiele kruisje, die wel aangeeft dat het een begeleider is maar voor de rest niet echt een status geeft.
heel goed dat jullie handelingen ondernemen om de kwaliteit van het forum te verbeteren.

maar ik gaf gewoon mn mening, ingepakt in een terminologie die misschien sommigen beter opppikken (sorry obsidian, maar een grap uitleggen is nogal een 'downer', is gewoon een soort van eng 'in-crowd' grapje)

hooguit een hint, kijk eens naar ozboz' ondertitel, ik bedoel ook, afgaande op uiterlijk vertoon zou je snel bij de Oz iemand verwachten die allesbehalve professioneel met kleurgebruik bezig is; ik kan me al voorstellen dat bij de volgende HCC-dagen nog officieler GoT zichzelf gaat presenteren en modjes alle aanwezig en herkenbaar zijn,
zou men dan van ozboz eisen dattie een GoT-button met dat logo linksbovenin opdoet? (dan kom ik zeker, dat wil ik niet missen ;) >:) )

over dat groene kruisje, dat is inderdaad een communicatieve misser: eerst de ondoorzichtige methode om statussen zichtbaar te maken, kruisjes (rood en groen, de één is wel crewlid, de ander niet) gekleurde nicks, statusnamen (moderator/HGM/GoTraad etc) en ook gewone users met de 'was:Naam' op die plek, vervolgens is als icoonwaarde de betekenis van een 'kruis' in deze zin nul-komma-nul, voor het zelfde geld had gekozen kunnen worden voor een roog-geel-groen animated ronddraaiend 3d balletje (met schaduwrandje)
juist newbies zal dit kruisje niet opvallen, en al helemaal zullen zij geen verschil zien tussen rode en groene kruisjes.

de term 'regular' slaat wmb eerder op een persoon die overzicht heeft over alle functies en hun betekenis op GoT en bergijpt wat wat is.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 14 maart 2002 11:25 schreef Renegade het volgende:
[..]
waar lees je dat dan :?
daar:
Door McVirusS (HGM Devschuur®) - woensdag 13 maart 2002 16:33

Back In Black!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 16:40 schreef justmental het volgende:
http://www.coolnerds.com/jscript/framesjs/framesjs.htm
nou me probleem is nog niet opgelost
dit voorbeeld doet het wel, maar als ik het aanpas doet ie het niet. Zal wel aan me frameset liggen ofzo, ik volg het niet helemaal meer ;(

maarja...

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Beter je probleem uitleggen met voorbeeldcode/URL had al stukken geholpen...zoals ik al zei; zo kunnen mensen niet zien of de fout eventueel op een andere plaats zit.

* McVirusS geniet ook erg van RM-rf z'n replies ;).

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik snap het nog steeds niet :P

• JT
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Op donderdag 14 maart 2002 11:34 schreef RM-rf het volgende:
over dat groene kruisje, dat is inderdaad een communicatieve misser:
Nee hoor. Een regular is geen crew lid mar wel iemand met verstand van zaken, iemand die weet waar hij het over heeft. En als je iemand nou niet kent, en je ziet dat groene kruisje en je word vriendelijk ergens op gewezen, dan let je daar eerder op / neem je dat eerder aan dan dat het iemand is die je helemaal niet kent zonder kruisje.

Nou is 'je' in he voorbeeld een willekeurig persoon en dan nog niet iedereen. De een zal het zowiezo aannemen, de ander helemaal niet (met als gevolg een OW ofzow als diegene doorgaat VAN EEN MOD) maar je hebt ze ook die wel degelijk worden beinvloed als ze weten dat GoT zo iemand daarvoor heeft aangesteld.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 14 maart 2002 12:48 schreef JT het volgende:

En als je iemand nou niet kent, en je ziet dat groene kruisje en je word vriendelijk ergens op gewezen, dan let je daar eerder op / neem je dat eerder aan dan dat het iemand is die je helemaal niet kent zonder kruisje.
:D jij bent zeker katholiek?
sorry maar ik geloof dat je dit serieus bedoelt, als dat inderdaad zo is heeft het zin soms wat afstand te nemen tot je eigen uitspraken en jezelf af te vragen "is dat werkelijk zo?"

* RM-rf vind het ook niet zo positief dat * McVirusS zo enthousiast is over posts die zijn collega en senior * OzBoz een beetje in de maling nemen, is dat een licht Oedipus-complexje ;)

Pagina: 1