Toon posts:

Wat te doen met mijn p3 650?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb hier nog een p3 650 "over" die ik graag op een ander projectje zet dan waar ik nu mee bezig ben. (Nu OGR. Zie maar de stats van morgen >:)) Reden: een celly 433 graast nl. met OGR veel sneller dan deze bak :?

Nu wil ik graag weten met welk project ik deze koe het meest tot zijn recht kan laten komen. En DPC natuurlijk :)

Ecology valt al af i.v.m. het geen gebruik van cpu idle tijd. Dit aangezien deze pc eigenlijk de hele dag niets staat te doen vind ik dat ie best wel de hele dag 100% met grazen bezig mag zijn, lijkt het me ook wel leuk om hem ook 100% zijn cpu te laten gebruiken toch? Zie het als een soort Coopertest :7

Seti valt voor deze koe ook af omdat ik het onzin vindt om te zoeken naar buitenaards leven, ook omdat als je er een kansberekening op los laat 1000sterrestelsel*1000melkwegstelsels*10000 ect. er ergens anders wel een soort van leven moet zijn.

Dus wie kan mij helpen om deze moeilijke keuze te maken? overtuig mij eens :)

p.s. Ben ff de naam kwijt van die competitie maar klikken voor je "punten" zie ik ook niet zo zitten. (bij gebrek aan tijd....., wacht ik heb ook tijd om deze onzin te tikken :) achja ik hoor het wel....

Blijft erg weinig over geloof ik :)

Verwijderd

Je bedoelt waarschijnlijk: Welk project te doen NAAST Ecologyfund. Want dat kan er natuurlijk gewoon bij ;)

Verwijderd

Haha, dat project "Klikken voor je punten" heet dus Ecology, waar je het daarboven over hebt. En dan kun je dus gewoon een Distributed Computing Project draaien, en daarnaast ook nog DPC helpen de Knights te verslaan (met ecology dus)...

Over die proc kan ik je verder weinig vertellen, heb niet zo'n verstand van welke proc bij welk project hoort...
Maar ik weet wel dat je bij de kleine projecten als D2OL en Distributed Folding en misschien ook bij Genome@home en Folding@home met 1 computer in de stats kan komen, dus misschien is dat een leuk idee...

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 15:52
ik zou voor distributed folding kiezen, dat is denk ik het enige project waarmee je dagelijks in de top30 komt met maar één bak :)

verder zou je de aanwijzing in mijn sig kunnen zien als een hint ;)

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 14:15 schreef sossa het volgende:
Kheb hier nog een p3 650 "over" die ik graag op een ander projectje zet dan waar ik nu mee bezig ben. (Nu OGR. Zie maar de stats van morgen >:)) Reden: een celly 433 graast nl. met OGR veel sneller dan deze bak :?
<a href="http://www.teamanandtech.com/speed.asp">Hoeveel doet mijn processor.</a>

Als je naar bovenstaande link gaat zie dat een P3 650 sneller is dan een celly 433. Ikzelf heb ook een celeron 433(@488) en ik doe of RC5 of ECCp of G@H. Met ECCp is het voordeel dat je makkelijk kan en mag sparen. Voor de rest zou ik zeggen lees de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/351355/1?limit=100">FAQ's</a> door en kijk welk project je het best bevalt :)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:27
Op woensdag 13 maart 2002 14:47 schreef Marble het volgende:
ik zou voor distributed folding kiezen, dat is denk ik het enige project waarmee je dagelijks in de top30 komt met maar één bak :)

Hetzelfde geldt voor de meeste kleinere projecten (Folding@home, Genome@home, distributed folding etc.)

[removed]

Verwijderd

Topicstarter
Nou deze p3 650 is toch echt langzamer dan mijn celly 433 hoor.. maargoed boeiuh.

Ik heb gekozen voor folding. (mede omdat ik daar met 1 pc in de top 30 kan komen en omdat ze daar nog wel aardig wat plaatsjes kunnen stijgen geloof ik.)

Alleen wil ie de client op geen enkele manier downe :?

Iemand een andere link (dan degene in de FAQ) waar ik hem vandaan kan halen?

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 11:29

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Hoe het voor alle projecten zit weet ik niet...maar Eccp draait op een AMD sneller dan op een Intel. Dat heeft te maken met de L1 cache en nog wat meer. Hier staan we al op 1 maar er zijn wat teams die een hogere dagoutput realiseren op het moment.

Als je geen OGR (of RC5) of Seti@Home wil doen ...Eccp ...G@H ...Think ...F@H ...D2OL

Eccp:
An internet distributed effort to solve Certicom's ECCp-109 challenge. It will represent a new world record in Fp elliptic curve discrete log computation. Information security is intimitely linked with current computational power. Solving challenges like this help to give an idea of what current computational power really is.

Genome@Home:
Some important applications of the Genome@home virtual genome protein design database:
-engineering new proteins for medical therapy
-designing new pharmaceuticals
-assigning functions to the dozens of new genes being sequenced every day
-understanding protein evolution

Think:
A landmark research project has begun that allows people to make a real difference in the fight against cancer. The Intel-United Devices Cancer Research Project is asking you to volunteer your PC to help process molecular research being conducted by the Department of Chemistry at the University of Oxford in England and the National Foundation for Cancer Research.

Folding@Home:
Understanding how proteins self-assemble ("protein folding") is a holy grail of modern molecular biophysics. Proteins are necklaces of amino acids --- long chain molecules. In order to carryout their function (eg as enzymes or antibodies), they must take on a particular shape, also known as a "fold." Thus, proteins are truly amazing machines: before they do their work, they assemble themselves! This self-assembly is called "folding."

One of our project goals is to simulate protein folding in order to understand how proteins fold so quickly and reliably, and to learn how to make synthetic polymers with these properties.

D2OL:
Simply put, (D2OL) tests drug candidates interaction with a Target molecule that is essential to the spread of the disease under scrutiny. By evaluating the energy level released by binding a small molecule drug candidate to the surface of a larger Target molecule (D2OL) determines the fitness of the particular candidate to a region of the Target structure known as the Active Site. This process is referred to as Docking the drug candidate to the target.

Genoeg om uit te kiezen dus..... *D

Folding Downloads

• d33n
Op woensdag 13 maart 2002 15:08 schreef sossa het volgende:
Nou deze p3 650 is toch echt langzamer dan mijn celly 433 hoor.. maargoed boeiuh.

Ik heb gekozen voor folding. (mede omdat ik daar met 1 pc in de top 30 kan komen en omdat ze daar nog wel aardig wat plaatsjes kunnen stijgen geloof ik.)

Alleen wil ie de client op geen enkele manier downe :?

Iemand een andere link (dan degene in de FAQ) waar ik hem vandaan kan halen?
Foldin@Home of distributed folding?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Waarom draai je niet gewoon op beide pc's OGR? :D

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 15:32 schreef Marble het volgende:

[..]

Foldin@Home of distributed folding?
Distibuted folding. word het.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 16:02 schreef Jeldert het volgende:
Waarom draai je niet gewoon op beide pc's OGR? :D
Op 1 pc draai ik al OGR en op die p3 650 laat ik dnet folding draaien.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Op woensdag 13 maart 2002 18:56 schreef sossa het volgende:

[..]

Welcome to the club. DPC kan je hulp daar goed gebruiken. Zeker een 24/7 draaiende PIII-650!

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 18:57 schreef sossa het volgende:

[..]

Op 1 pc draai ik al OGR en op die p3 650 laat ik dnet folding draaien.
Helaas is het niet dnet folding :)

Dnet is van RC5 en OGR, distributed folding is voor zover ik weet niet van dnet ;)

• d33n
Op woensdag 13 maart 2002 18:56 schreef sossa het volgende:

[..]

mooi! we kunnen je hulp goed gebruiken!
onder welke naam sta je in de stats?

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 14:47 schreef Marble het volgende:

B-tje bullcrap dit...met een 24/7 p3 650 bak kom je bij D2OL zelfs in de top 10...

En bij Genome@home en Folding@home kom je ook in de top 30 met zo'n bak.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Think, is ook nog voor een erg goed doel :)

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 21:01 schreef Marble het volgende:

[..]

mooi! we kunnen je hulp goed gebruiken!
onder welke naam sta je in de stats?
Zal mijn teamnaam worden. (Total Grazing Addicts) Maar ik ben bang dat ie niet 24/7 gaat draaien maarja elke beetjes helpen.
Pagina: 1