Divx 5.0 -> te lelijke filmpjes (blokken)

Pagina: 1
Acties:

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb vandaag eens geprobeerd om te kijken of divx 5.0 pro veel beter is dan 4.12

Ik had een filmpje dat in een oudere versie van divx was gecodeerd met geluid uncompressed. Het leek me een aardige test om deze om te zetten naar divx 5.0 met geluid naar 96 kbit/sec mp3.

Na alles in te hebben gesteld heb ik hem aan het werk gezet en in het outputwindow zag je gewoon het resultaat. Toen virtualdub echter klaar was en ik het filmpje opende, was het beeld helemaal verneukt. Allemaal van die blokken in beeld en alles vervormde. Ik heb nu 3 keer met andere instellingen gecodeerd maar het helpt niet.

Een vriend van me heeft hetzelfde probleem met de free versie. Ik heb wel een filmpje hier dat in divx 5.0 gecodeerd is door een onbekend persoon en die doet het wel goed.

Weet iemand wat er aan de hand is? Ik heb hierover wel een topic gevonden waarin stond dat het gaat om een slecht gecrackte divx 5.0 maar die vriend van mij heeft dus gecodeerd met de free versie dus dat lijkt me niet helemaal de goede oplossing.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

eh, een divx gecodeerde film nog een keer coderen zou best de oorzaak kunnen zijn?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Wat dacht je er van om een DVD te rippen en die te encoden, een filmpje dat al een keer encoded is (en dus kwaliteit kwijt is) nog een keer encoden is niet echt een vergelijking. Ik heb gisteren en vandaag 2 films in DivX 5 SBC gedaan, werd prima kwaliteit (ze kwamen ook rechtstreeks van DVD).

edit:
JvS is me voor =\

• Morphs
Dat lijkt me niet het probleem. Het is dus niet zo dat de kwaliteit lager is, maar dat het beeld compleet verneukt is.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Je probeert het beeld dat al compleet 'processed' is nog een keer in te pakken en dan ga je de gecomprimeerde beelden opnieuw inpakken, de encoder ziet de blokjes en kleurverschillen en 'raakt in de war' en dan krijg je een hoop blokken.

gewoon effe opnieuw opnemen.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-03 10:42

Nietzman

Woei!

Op woensdag 13 maart 2002 13:56 schreef JvS het volgende:
eh, een divx gecodeerde film nog een keer coderen zou best de oorzaak kunnen zijn?
Zou kunnen, maar ik heb al zonder problemen een divx 4 film van 46 mb met succes teruggebracht naar 26 mb door in divx5 te coden...... zonder merkbaar qualiteitsverlies...

• Morphs
Op woensdag 13 maart 2002 15:06 schreef Nietzman het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar ik heb al zonder problemen een divx 4 film van 46 mb met succes teruggebracht naar 26 mb door in divx5 te coden...... zonder merkbaar qualiteitsverlies...
Dat had ik gelezen ja, mooi resultaat :) heb je de pro of de free versie gebruikt?

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

Op woensdag 13 maart 2002 15:06 schreef Nietzman het volgende:

[..]

Das dan geluk denk ik, maar je kan over het algemeen toch niet verwachten dat een filmpje er mooier op wordt als je hem opnieuw encode.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 11:57
gebruik je een illegale versie? Volgens mij zijn er wat slechte cracks die het door jou beschreven resultaat geven.

Of zet 'quarter pel' en 'psychovisual' uit. of werk alleen met veelvouden van 16 voor breedte en hoogte.

Verwijderd

De gekraakte Pro versie uitgegeven door DAMN is goed werkend :).
Pagina: 1