Toon posts:

[W98] ip invoer disabled

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb routertje met 2pc's aangesloten (winxp) werkt allemaal prima!
nu wil ik een 3e pc (win98) aansluiten en baf probleempje!

ik wil dus via configuratiescherm => netwerk => TCP/IP alles invoeren!
als ik op "ip adres opgeven" aanduid zijn die 2 tekstvakken (ip adres & subnetmasker) enabled, maar ik kan er NIETS intypen!!!
geldt zo voor al die tekstvakken!! (dns,..)

als ik in DOS dan ipconfig doe, dan heeft die computer wel een adres (192.168.0.4 en 255.255.255.0 en het juiste adres van de router 192.168.0.1)!!! voor 0 ethernet adaptor!

dus alles is correct ingesteld blijkbaar. (koste me beetje meer moeite met XP :))

hoe moet ik nu verder? want er kan niets in die vakken getypt worden!
of kan ik een netwerkverbinding via DOS maken?
internet is zowat het enige dat moet werken op die PC.

lif.

Verwijderd

Topicstarter
geraakt maar niet opgelost

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
niet zo snel kicken a.u.b.
Dat configureren, gaat dat op de Win98 bak? Staat 'Automatisch een ip adres verkrijgen' misschien aan? Post anders even een screenshot van je TCP/IP config scherm.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Typ je het in via het numerieke pad op je toetsenbord? Zo ja, staat je Num Lock wel aan :?

Juist

Verwijderd

Topicstarter
numlock staat aan (lukt trouwens ook niet met de toetsen boven de gewone lettertoetsen)
en hij STOND op automatic ip adres verkrijgen
maar dat zet ik dus af, zodat die 2 vakjes enabled worden.
voor de rest kan ik overal in typen, behalve in de vakjes waar een dns, ip, gateway etc in moet komen!

lif

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 16:27 schreef Lifshitz het volgende:
lif
[topic=309815]

Probeer even het TCP/IP protocol enz te verwijderen uit je Netwerkconfiguratie, en dan opnieuw erin te zetten, waarschijnlijk zit er iets niet helemaal lekker. Effe opnieuw toevoegen kan helpen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Yep probleempje ook eens gehad: je hebt zeker het standaard systeemfont van windows gewijzigd? Standaard font weer instellen, opnieuw opstarten en je zou nu wel de zooi moeten kunnen instellen.
Pagina: 1