Outgoing mail bij Outlook als client

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sebastian
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een netwerk, en kan als client prima mail ontvangen, maar geen berichten versturen.

de "outgoing SMTPserver" herkent outlook niet.

Iemand een oplossing voor dit frustrerende probleem?

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 15:23

afterburn

No more...

Wat is de error die je krijgt precies?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Sebastian
  • Niet online
"the host (mail in dit geval) cannot be found"

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 15:23

afterburn

No more...

Hoogst waarschijnlijk een tikfout in de servernaam. Zou ik nog eens checken. Mailservers hebben vaak 2 namen, bv pop.server.com & smtp.server.com en je kan ze niet uitwisselen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem. Als ik inbel met de modem geen probleem maar als ik thuis aan het netwerk hang kan ik geen mail versturen via de popserver.
Iedereen heeft dat probleem hier in huis, we werken met sygate.

Verwijderd

Dit is de foutmelding die outlook geeft bij mij.

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was 'xxxx@hotmail.com'. Subject '', Account: 'Xxxx (popserver)', Server: 'popserver.tue.nl', Protocol: SMTP, Server Response: '554 <xxxx@hotmail.com>: Recipient address rejected: Relay access denied', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 554, Error Number: 0x800CCC79

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
ismifout: Bel je ook in bij tue??

Het is zo dat kort geleden bijna overal smtp relaying is uitgezet...

Maw.. Als je via de smtp server van tue wilt meelen dan moet je binnen het tue netwerk zitten...

Hetzelfde heb ik gehad bij mijn outlook..
Ik heb 3 popaccounts... dus overal netjes de smtp servers ingevuld (3x); ineens kon ik op 2 emailadressen niet meer meelen omdat dus die relaying niet mag... alle smtp serverinstellingen in outlook naar 1 smtp server gezet (de smtp server van het netwerk waar in inbel; WOL in dit geval) et voila; het werkt..

suc6 in iedergeval

Pvouput live

• Sebastian
  • Niet online
Nog steeds niets.

Nog ff wat verdere info.

We hebben internet via @home en de server voor zowel SMTP als POP3 is "mail".

Ik heb net geprobeerd om mijn @home mail via outloook te checken, maar in beide situaties kan de server "mail" niet gevonden worden.

Deze wordt dus wel bij mijn huisgenoot gevonden.

E-mail checken met andere acounts kan dus wel, maar verzenden niet. Bovendien kan ik ook geen mail ontvangen van @home zelf omdat dit via dezelfde server gaat.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Wat ik al zei!! Relaying staat uit op de meeste smtp servers...

Gewoon de smtpserver van @home invullen bij alle accounts en dan moet ie ut doen..
Misschien dat je ook ff moet inloggen op die SMTP... @home kan dat als het goed is..
je @home-username en wachtwoord invoeren...

Als je op het @homenetwerk zit en je wil bijv. naar de smtp van WOL of WXS dan lukt dat idd niet om daar een meeltje te sturen..

suc6

Pvouput live

• Sebastian
  • Niet online
Het probleem is nu juist dat hij de server van @home niet kan vinden.
Ik kan me dus ook niet inloggen op deze manier. Hij kan zowel de SMTP- als de POP3 server van @home niet vinden, terwijl hij die bij mn huisgenoot wel vindt.

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 september 2000 12:28 schreef imsifout het volgende:
Dit is de foutmelding die outlook geeft bij mij.

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was 'xxxx@hotmail.com'. Subject '', Account: 'Xxxx (popserver)', Server: 'popserver.tue.nl', Protocol: SMTP, Server Response: '554 <xxxx@hotmail.com>: Recipient address rejected: Relay access denied', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 554, Error Number: 0x800CCC79[/quote]Lijkt erop dat je naar een email adres probeert te sturen dat niet bestaat.

En als je bedoeling is je Hotmail te checken (en versturen) via Outlook, kun je deze invullen bij Extra->accounts->toevoegen->email. Nog ff je gebruikersnaam (jij@hotmail.com) en je paswoord invullen, en voila.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 september 2000 16:05 schreef Sebastian het volgende:
Het probleem is nu juist dat hij de server van @home niet kan vinden.
Ik kan me dus ook niet inloggen op deze manier. Hij kan zowel de SMTP- als de POP3 server van @home niet vinden, terwijl hij die bij mn huisgenoot wel vindt.[/quote]Vergelijk de instelling met je huisgenoot, al zal je dat vast wel gedaan hebben.

Let op kleine type-foutjes, poortinstellingen, enz.
Ligt misschien de server zelf er niet uit (denk het niet als het bij je huisgenoot nog wel lukt).

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Sebastian
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 september 2000 20:36 schreef Sir Abarth het volgende:
Vergelijk de instelling met je huisgenoot, al zal je dat vast wel gedaan hebben.

Let op kleine type-foutjes, poortinstellingen, enz.
Ligt misschien de server zelf er niet uit (denk het niet als het bij je huisgenoot nog wel lukt).[/quote]Heb ik dus allemaal al gedaan :)

Misschien ligt de fout wel bij sygate en wordt het hoog tijd voor mij om over te stappen op windows2000 (heb nu Win98 ).

edit:
zet win98 niet tussen haakjes--->(win98-)
Pagina: 1