Toon posts:

[JAVA] combobox met apps

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik het volgende?

Ik wil onder Java swing een formulier maken met het volgende erin:

Een combobox waarin ik een applicatie kan selecteren. Zoals bijvoorbeeld teskstverwerker, calculator of email. Vervolgens moet ik op een knop kunnen klikken en de applicatie moet automatisch gestart worden.

Een voorbeeld: Ik selecteer tekstverwerker in de combobox ik klik op de knop en Microsoft Word wordt gestart.

Kan iemand me hier een voorbeeld van geven met uitleg?

Alvast bedankt :7

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Eeehm hoeveel ervaring heb je met Java ? Wil je het met Swing doen (als je weet wat dat is) of met AWT ? Een applicatie kun je (volgens mij) starten met System.exec (zoek dat anders ff na) :)

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Hoeveel keer ga je dit vragen????

[topic=437896]

[topic=433111]

en leer java ipv ons lastig vallen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan en gevonden. Ben verder noob met java. En ik moet het dus in swing maken. Het gaat er dus om dat ik geen ene moer aan ervaring met java heb. Als ik het in de docs opzoek dan vind ik daar alleen maar een simpele uitleg van een bepaalde methode. Ik als noob kan daar vrij weinig mee. Dus in principe heb ik een voorbeeld met uitleg nodig die zelfs mn oma nog begrijpt. :P

Voordat iemand me hier op aanvalt. Uit de java docs wordt ik niet veel wijzer. En in de java bijbels die ik heb aangeschaft is er niks over te vinden.

En om terug te komen op de uitleg die mij laatst is gegeven. Want daar komt men gegarandeerd weer mee aanzetten. |:( Die klopte niet de uitleg die ik vandaag kreeg bestond uit drie zinnen, werkte en begreep ik in een oogoplag dat is de hulp die ik zoek. :)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Anders moet je op mijn site kijken. Staan online java boeken om te leren proggen.

Maar niemand gaat hier een programma voor je schrijven. We willen je best helpen met een specifiek probleem zodat jij er iets van leert. Maar volledige programma`s schrijven doen we niet. En je zult die api`s toch echt door moeten lezen (doe ik ook elke dag) om verder te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Als je even logisch kijkt zie je dat de vragen met elkaar te maken hebben maar niet hetzelfde zijn alarmpje. Dus stop plz met flamen en laat het posten over aan mensen die me willen helpen.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op woensdag 13 maart 2002 13:51 schreef JustNuts het volgende:
Als je even logisch kijkt zie je dat de vragen met elkaar te maken hebben maar niet hetzelfde zijn alarmpje. Dus stop plz met flamen en laat het posten over aan mensen die me willen helpen.
Lees de faq... niemand gaat je software voor je schrijven.

Verwijderd

Topicstarter
En die site is? En kan ik daar een antwoord vinden op deze vraag in dat geval alvast bedankt :7

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag ze niet het voor me te schrijven. Ik vraag ze me uit te leggen hoe ik zoiets moet schrijven. Ik kom er zelf niet uit... Wat dat verder zegt over mijn IQ staat hier ff buiten. Maar ik vraag dus wel degelijk om hulp en niet of iemand mijn werk voor me wil doen.

Verwijderd

Laat dan in ieder geval een stukje code zien van wat je wel al gelukt is. Want tot nu toe is er nog niks specifieks gevraagt/geantwoord.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

een cursus swing voor meneer:
http://developer.java.sun.com/developer/onlineTraining/GUI/Swing1/index.html
http://developer.java.sun.com/developer/onlineTraining/GUI/Swing2/index.html

kom maar terug als je dit hebt doorgeploegt. Dan willen we je best meehelpen met een specifiek probleem.

ik ben in een goeie bui, ik doe er ook nog een boek bij:
http://manning.com/sbe

Verwijderd

Topicstarter
dat boek die kan ik niet inzien... :(
Ik zit op school en internet is bij mij beperkt. Tot Java sun en tweakers.net dus vandaar... ;(

En die courses heb ik al eens doorlopen en daar ben ik voor de verandering nog wijzer van geworden ook :) maar helaas daar staat niets dat mijn probleem behandeld en daar vind ik geen antwoord op mn problemen.

Als ik me niet vergis moet ik met strings gaan werken om mn probleem op te lossen maar hoe werkt dit?

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op woensdag 13 maart 2002 14:11 schreef JustNuts het volgende:
dat boek die kan ik niet inzien... :(
Ik zit op school en internet is bij mij beperkt. Tot Java sun en tweakers.net dus vandaar... ;(
Wat voor school zit je dat daar tweakers en sun alleen toegankelijk is?? *Denk erover om naar andere school te gaan*

En je kan het boek ook thuis doorploegen want dit red je niet in 1 middag.

Verwijderd

Topicstarter
Technisch Informatica Mon3aan :)

Op deze school leer je geen reet maar het heeft 1 voordeel tweakers.net :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel de source code die ik tot nu toe heb geschreven ff posten maar dan schiet mn coach me dood..

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

rare school hebben jullie..

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Op woensdag 13 maart 2002 13:49 schreef JustNuts het volgende:
Voordat iemand me hier op aanvalt. Uit de java docs wordt ik niet veel wijzer. En in de java bijbels die ik heb aangeschaft is er niks over te vinden.

En om terug te komen op de uitleg die mij laatst is gegeven. Want daar komt men gegarandeerd weer mee aanzetten. |:( Die klopte niet de uitleg die ik vandaag kreeg bestond uit drie zinnen, werkte en begreep ik in een oogoplag dat is de hulp die ik zoek. :)
Tja, zoals Alarmnummer ook al zei: mesnsen zijn hier niet geneigd om meteen jou programma te maken. Voor een specifiek, goed omschreven probleem is er nog wel een antwoord te geven met een paar regels code, maar voor dit soort algemene omschrijvingen is dat dus niet te doen. Vergeet niet dat iedereen hier gratis zit, dus klagen over gebrek aan medewerking heeft geen zin.

Dat je de javadocs niet begrijpt is volgens mij je eerste en grootste probleem. Let wel, ik zeg niet dat het makkelijk is, maar als je eenmaal begrijpt wat er omschreven wordt in de API documentaie dan kun je met een heleboel dingen jezelf helpen.

Laten we (ook ik ben in een goede bui) maar eens aannemen dat je weet dat de class Runtime een behoorlijk goede gok is als je dingen buiten de JVM wil gaan doen. Kijk eens naar de methods die genoemd worden en hee: daar staat iets als Process Runtime.exec(String command).

Kortom: aan een object van de class Runtime kun je vragen om een commando (command) uit te voeren. Ter verduidelijking staat er letterlijk dit: "Executes the specified string command in a separate process." Veel duidelijker kan het niet, dacht ik zo. Verder zie je dat een call naar deze method een Process teruggeeft. Wat dat is kun je uiteraard weer zien door naar de documentatie van Process te gaan.

Voor het geval je het nog niet wist: programmeren is werken, leren programmeren is dat ook.

With the light in our eyes, it's hard to see.

Verwijderd

Topicstarter
ja zover was ik zelf ook al dank u :)

En ik klaag niet wat betreft medewerking je ziet maar die krijg ik genoeg. En of mensen wel of niet dit ff voor me willen uitleggen dat mogen ze zelf beslissen ik dwing ze toch niet tis maar een vraag. En wat betreft die apiŽs die zijn wel handig maar die leggen bepaalde methodes uit en niet de relaties die je tussen deze methodes kunt maken...

Verwijderd

Als je iets in java moet programmeren neem ik aan dat je ook een javaboek hebt. Zoek daarin op hoe je een eventhandler aan een button hangt. (Index: ActionListener).

Zoek in de javadoc (www.javasoft.com of via sun of whatever) naar een functie om de geselecteerde string van de combobox te krijgen.

Combineer dat dan nog met die Runtime info die je al hebt gekregen en klaar ben je. 5 minuten werk..

• Bobco
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Op woensdag 13 maart 2002 14:47 schreef JustNuts het volgende:
ja zover was ik zelf ook al dank u :)
En wat betreft die apiŽs die zijn wel handig maar die leggen bepaalde methodes uit en niet de relaties die je tussen deze methodes kunt maken...
Geen dank. Dat leggen van een relatie tussen de output van de ene en de input voor de andere method heet met een ander woord nadenken. Kijk, het gaat er niet om om jou het hier zo moeilijk mogelijk te maken, maar e helpt jezelf als je je probleem goed omschrijft en laat zien wat je al geprobeerd hebt.

In het begin is het ook heel erg lastig, puur omdat je bijna alles op moet zoeken. Na verloop van tijd gaan bepaalde dingen automatisch en wordt het allemaal een stuk makkelijker.

With the light in our eyes, it's hard to see.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

100% mee eens. Laat maar zien wat je hebt gemaakt.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Deze thread lijdt nergens toe.

Begin met een simpele Hello World,
en krijg Objecten onder de knie.

Daarna kijken we wel weer verder..
Java leren doe je niet in een dag, heb je minimaal een jaar voor nodig ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.