Toon posts:

[Sun Sparc] Mozilla met Solaris 8 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik draai al maanden vrijwel zonder probleem Mozilla met Solaris 2.6 op een Sparc Ultra 10. Echter, na het upgraden van het OS naar Solaris 8 is de browser vreselijk instabiel geworden. Andere applicaties doen het wel gewoon.
Upgraden naar Mozilla 0.9.8 en Mozilla 0.9.9 heeft niks uitgemaakt. Ook alle patches die noodzakelijk zijn volgens Mozilla.org en Sun en Netscape zijn gedaan.
Probleem is dus dat regelmatig het scherm gewoon hangt, meestal tijdens het laden van een nieuwe pagina. Je ziet dus wel de omlijsting van het window (die nog steeds door de Window manager wordt gemanaged), maar geen knop binnen de applicatie die nog werkt en ook de contents wordt niet gefreshed als je een ander window er voor zet. Killen is het enige dat rest.
Zijn er meer mensen die deze software onder Solaris 8 draaien en het wel zonder problemen kunnen gebruiken. Aangezien ik Mozilla zelf best goed vind qua functionaliteit zou ik het graag goed aan de praat willen krijgen. :'(

Verwijderd

start mozilla is vanuit een console en kijk of er rare meldingen in die console verschijnen.
run mozilla is als een andere user.

Verwijderd

Topicstarter
De enige melding die ik op het beeldscherm met enige regelmaat zie is:
Gdk-Message: Got event for unknown window: 0x4c058b9

Zo'n vergelijkbare string had ik ook al bij oudere versies van Mozilla onder Solaris 2.6 en daar gaven ze nooit problemen. Zijn er eigenlijk speciale Gtk+ runtime libs nodig om dit weg te krijgen. Ik weet dat er voor Solaris ook een Gnome runtime lib bestaat, maar ik kreeg de indruk dat je dan meteen je hele desktop ook onder Gnome moet laten draaien. En aangezien ik op deze machine niet zelf het systeem beheer doet weet ik niet zeker of dit wel mogelijk is. Ik krijg wel voldoende support om dingen te patchen, maar het kicken van CDE tov van Gnome is misschien lastig hier.
Onder een andere user draaien is ook niet echt makkelijk, omdat ik maar 1 account heb.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mozilla en Linux. Het probleem bleek (voor mij) de geluidskaart te zijn. Heel mozilla hing, totdat de geluidskaart even vrij was. Mozilla hoefde geen geluid af te spelen, maar wou wel even de geluidskaart hebben. Het stoppen en weer starten van XMMS was genoeg om mozilla weer een schop te geven.

Misschien is zoiets ook een probleem bij jou. Een ander probleem waarbij mozilla hangt zonder enige melding zou ik niet kunnen bedenken. Als je d'r echt niet uitkomt kun je alstijd nog eens proberen om zilla te starten via een strace.

Verwijderd

en als je je ~/.mozilla dir renamed naar ~/.mozilla.old. En dan mozilla start (zonder je eigen instellingen dus)?

dit zou je ook kunnen testen door als een andere gebruiker in te loggen.

wat voor plugins heb je? (about:plugins)

• lintux
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:20
Op woensdag 13 maart 2002 19:52 schreef Valium het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mozilla en Linux. Het probleem bleek (voor mij) de geluidskaart te zijn. Heel mozilla hing, totdat de geluidskaart even vrij was. Mozilla hoefde geen geluid af te spelen, maar wou wel even de geluidskaart hebben. Het stoppen en weer starten van XMMS was genoeg om mozilla weer een schop te geven.
Aha! Dit probleem kreeg ik ook opeens toen ik een nieuwe geluidskaart 'kreeg' (moest gebruiken, een UltraSound (ISA) doet het niet in een gemiddeld Athlon XP systeem.. :(). De oplossing is simpel, gewoon een beetje rommelen in de sound driver (es1371.c in mijn geval), recompilen, reloaden en weg probleem. Mocht je nog ge-interesseerd zijn in details dan hoor ik het wel. Via mail danwel hier, misschien mis ik dit topic net weer..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 20:33 schreef compukid het volgende:
en als je je ~/.mozilla dir renamed naar ~/.mozilla.old. En dan mozilla start (zonder je eigen instellingen dus)?

dit zou je ook kunnen testen door als een andere gebruiker in te loggen.

wat voor plugins heb je? (about:plugins)
Ik heb de oude .mozilla dir al weggegooid bij de verse installatie van 0.9.9 en heb dus geen oude instellingen overgenomen. Probleem blijft dus. Bij deze laatste upgrade heb is bewust dus geen plugins toegevoegd, maar ook dit maakt geen verschil.

Met die geluidskaart kan ik dus niks doen, want die Sun heeft gewoon onboard sound, zoals elke Sun.

Misschien dat inderdaad een strace nog wat info oplevert. Opstarten met de -g optie van mozilla stuitte op problemen zodra je gdb in gaat, dus dat help iig niet.
Pagina: 1