[PHP] schijnbaar een cookie probleem!

Pagina: 1
Acties:

• PijnJoh
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 18:58
Ik weet dat er legio topics geweest zijn over cookies m.b.v. php, maar ik heb geen oplossing voor mijn probleem kunnen vinden. Ook niet op PHP.net! :'(

Dus ik wil jullie hulp in roepen. Ik heb XP geinstalleerd met de nieuwste IIS (6). Daarop draait een MySQL database die gebruikt wordt in de site!

Het probleem wat zich voor doet is dat onderstaande code niet helemaal doet wat ik wil :'(... De code wordt goed doorlopen tot aan het zetten van de cookies (is reeds getest), de cookies worden ook nog geplaatst , maar dan wordt de pagina content.php niet geladen. Tenminste de pagina waar blijft (op het oog) laden...

.
.
.
else
{
if($password == get_password($uid))
{
//delete previous user_id cookie
setcookie ("user_id", "", time() - 2592000, "/");
//set new user_id cookie
setcookie ("user_id", $uid, time() + 2592000, "/");

//zet auto_login value -> functie in include...
set_auto_login($uid, $auto_login);
}
else
{
?>
<html>
<body>
<FORM ACTION="login.php" METHOD="GET">
<INPUT type="hidden" NAME="user_name" value="<? echo "$user_name" ?>"/>
<INPUT type="hidden" NAME="auto_login" value="<? echo "$auto_login" ?>"/>
</FORM>
<script>
document.forms[0].submit();
</script>
</body>
</html>
<?
}
?>
<meta HTTP-EQUIV="refresh" content="0;url='../content.php'">
<html>
<body></body>
</html>
<?
}
.
.
.
?>

Nu weet ik dat je geen informatie voor het zetten van de cookies mag versturen, dat heb ik dus ook niet gedaan. Maar weet iemand onder jullie waarom zich dit vervelende fenomeen voordoet in mijn webpagina? :?

Sjesus...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:08
Lijkt me eerder een html probleem, zoals een css bestand dat niet kan worden geladen ofzo.

:?

Verwijderd

ik heb geen idee waar je de bovenstaande code voor wilt gaan gebruiken, maar echt handig ziet het er niet uit?

waarom submit je je form met een javascript?
en ik gebruikt zelf altijd dit:
code:
1
header ("Location: marketplace/");

om me te laten voorwarden...

• PijnJoh
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 18:58
Je hebt gelijk wat betreft sommige ongelukkige constructies, maar het is gegroeid en gegroeid, ook met het nodige knip en plak werk... :)

Maar ik heb een vermoeden dat mijn probleem iets te maken heeft met php en IE 6... ik wil dat graag door iemand bevestigd krijgen. Wellicht heeft die persoon dan ook een oplossing voor mijn probleem doordat hij het zelf ook al eens is tegengekomen! *D

Sjesus...

Verwijderd

Ik heb dus ook een probleem met cookies onder PHP. Had eerst apache draaien en alles werkte goed. Op ene gegeven moment heb ik mijn server her-instaleerd en ben ik over gestapt op IIS. Maar daarbij werkt cookies dus niet.
Als ik een form submit geeft hij de variabelen wel door maar de cookie wordt niet gezet. na de search op GOT ondt ik iets over een "bug" in IIS 5 en ben ik terug gegaan naar apache (1.3.23) maar die werkt nu ook niet meer. Snao er geen d**der van. Heb op mijn client phpdev geinstaleerd alleen om te testen en die werkt wel, dus het zit hem niet in de script.

Verwijderd

Moet die meta-tag niet na de html-tag??
Misschien dat het daaraan ligt??

ff btw, zet je code voortaan tussen [ php ] en [ /php ] of tussen [ code ] en [ /code ] (alles zonder spaties) tags, dat leest wat overzichtelijker

Dus:
PHP:
1
<?else{if($password == get_password($uid)){//delete previous user_id cookiesetcookie ("user_id", "", time() - 2592000, "/");//set new user_id cookiesetcookie ("user_id", $uid, time() + 2592000, "/");//zet auto_login value -> functie in include...set_auto_login($uid, $auto_login);}else{?><html><body><FORM ACTION="login.php" METHOD="GET"><INPUT type="hidden" NAME="user_name" value="<? echo "$user_name" ?>"/><INPUT type="hidden" NAME="auto_login" value="<? echo "$auto_login" ?>"/></FORM><script>document.forms[0].submit();</script></body></html><?}?><meta HTTP-EQUIV="refresh" content="0;url='../content.php'"><html><body></body></html><?}?>

Verwijderd

en volgens mij hoeven die single quotes na url= ook niet...
Pagina: 1