Toon posts:

kan het dat er via internet rechten zijn veranderd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan het dat er via internet rechten zijn veranderd op mappen die geshared stonden op de server. En op de server (windows 2000 server sp 2) was niet ingelogd en hij stond wel in contact met internet via een kabelmodem en router(waarschijnlijk ook nog achter een firewall van de internet provider(=Telenet, Belgie)).

Nu kan ik niet meer in bepaalde mappen, omdat de security rights zijn aangepast. Ik kan de rechten niet eens meer inzien. Ik ben bang dat de server gehackt is geweest?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:10
Als iemand om die eventuele firewall heen is gekomen, kan dit ja. Maat je kan met administrator-userid nog wel TAKE OWNERSHIP doen, en dan de rechten weer bekijken en/of goedzetten?

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 13:42 schreef Koffie het volgende:
Move > NT
Oei nu staat die hier twee keer.....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 13:47 schreef sjis het volgende:
Als iemand om die eventuele firewall heen is gekomen, kan dit ja. Maat je kan met administrator-userid nog wel TAKE OWNERSHIP doen, en dan de rechten weer bekijken en/of goedzetten?
hoe doe je dat?

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:10
Op woensdag 13 maart 2002 13:47 schreef EelCoV het volgende:

[..]

hoe doe je dat?
Rechtsklikken op map->properties->security->ownership->take ownership

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 13:50 schreef sjis het volgende:

[..]

Rechtsklikken op map->properties->security->ownership->take ownership
Nog twee vragen:
1. Normaal gesproken zou dat moeten werken? (zit nog niet thuis, kan nog niet proberen)

2. En kan het zijn dat iemand aan de rechten heeft zitten klooien, en dat de administrator ze daarna niet meer mag zien? Is dat makkelijk te bewerkstelligen door een dummie?

Verwijderd

even om je probleem heen naar het begin te gaan

ik delete mijn shares altijd.

maak een batchfiletje en zet t in je startup
typ erin

net share c$ /delete ENTER

de plaats waar c staat kan je vervangen in elke drive letter die je hebt. (die windows automatisch shared)
Hiermee weet je zeker dat je shares niet automatisch geladen worden bij opstarten en dus ook niet benaderbaar zijn via internet e.d..
nog een goede om erin te zetten is

net share admin$ /delete ENTER

deze shares worden na reboot altijd weer teruggezet dus vandaar het notepad bestand bewaren als removeshares.bat en dat in startup zetten.
}:O I whisper but my computer doesn't listen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Het is allemaal gelukt alles weer terug. Heel erg bedankt, en die tip van hierboven ga ik zeker gebruiken.

thnx
Pagina: 1