Oke dan hier: Waarom is shop.t.net zo duur?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik had dit bericht ook al gepost bij de SS maar die wordt blijkbaar goed schoongehouden door de admins zodat ik het hier nogmaals ter discussie breng.

Waarom is PRECIES hetzelfde Dane-Elec geheugen voor mijn Dell Latitude C600 45 euro duurder bij shop.tweakers.net? Er stond nog zo'n reactie omtrent de prijzen en ik vind het misleidend omdat het doel van de shop is om tweakers tegen ietwat gereduceerde tarieven iets aan te bieden. Van die reductie merk ik niets. Dus nogmaals: Waarom is dat geheugen zo waanzinnig veel duurder?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
T.net shop is niet duur. Als je bijvoorbeeld naar Dane-Elec SmartMedia Cards kijkt, die zijn lekker goedkoop bij de t.net shop. En de rembourskosten zijn ook niet hoog.

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, ze kunnen niet goedkoop in alles zijn.

They made me do it.

• Toink
  • Niet online
Tja daar heb ik niet naar gekeken..... ik kijk in mijn geval puur naar de prijzen van laptopgeheugen omdat dat is wat ik zoek. Maar als het verschil nou 5 euro was: Oke, zeg ik niets van. Maar 45 vind ik wel erg.... krom.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wat vergelijk je nou met wat ?

• Toink
  • Niet online
Nou in dit geval gaat het om 256 MB PC100 SODIMM die ik vergelijk van s.t.n met bijvoorbeeld informatique.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 13 maart 2002 14:04 schreef Toink het volgende:
Nou in dit geval gaat het om 256 MB PC100 SODIMM die ik vergelijk van s.t.n met bijvoorbeeld informatique.
En kijk je bij informatique dan bij het "Geteste geheugen" of bij het standaard geheugen?

Daar zit vaak nogal een verschil in. Standaard SODIMM is ook op shop.tweakers.net te verkrijgen...

[edit]
Dan scheelt het nog steeds 10 euro... Terwijl de pc133 variant weer wel goedkoper is bij shop.tweakers.net...

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:15

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Dit lijkt me ook neit de plek om erover te zeuren.. bestel dan lekker ergens anders :)

Als de shop echt goed is, dan zie je dat vanzelf wel aan hoge cijfers, want je kan ze gewoon beoordelen (en als het goed is wordt daar niet willekeurig in ge-edit ;) ).
Het enige wat negatief te vinden is in die meldingen is lange levertijd.. nou ja, dat gebeurt wel vaker.

* NiGeLaToR heeft nog nixz besteld, door het gelame met te veel pc winkels lately die NIX meer op voorraad hebben en lastig doen over RMA koop ik om de hoek (kost me meer, maar verdien ik trug in minder GEKUT :P ).

Als tweakers het goed wil doen moet echt heel duidelijk en makkelijk zijn om te RMA-en, contact te krijgen (mail in 4 uur beantwoorden e.d.). Zo niet dan is een 'echte' winkel meestal handig (ja doen ook moeilijk over rma enzo, maar daar kun je iig nog een verkoper over de toonbank trekken enzo ;) )

We zullen zien, die 5 euro zal mij niet weerhouden :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• Toink
  • Niet online
Nee het gaat om Dell-compatible PC100:

shop: DA-311-1398 Dane-Elec 256 MB SODIMM DELL € 172,-

informatique: Dane-Elec 256Mb SODimm Dell 99 140.00

IBM A22M (waar ik toevallig ook voor zocht:

shop: Dane-Elec 256 MB SODIMM IBM 99 140.00

informatique: DA-33L3069 Dane-Elec 256 MB SODIMM IBM € 172,-

De prijzen zijn blijkbaar deze week net veranderd maar er blijft een groot verschil over. Zeker als ik zie dat s.t.n dezelfde Dane-elec-powered geheugenconfigurator gebruikt!

Ik ga niet lopen zeuren over een paar euro want het geheugen heb ik inmiddels al maar als je als shop het idee hooghoudt om voordelig te zijn dan vind ik dat je die naam met dit soort prijzen toch echt te kort schiet.

• Toink
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 14:28 schreef nigelator het volgende:
Dit lijkt me ook neit de plek om erover te zeuren.. bestel dan lekker ergens anders :)
Daar gaat 't me niet om, zoals ik al zeg heb ik het inmiddels al.
Als de shop echt goed is, dan zie je dat vanzelf wel aan hoge cijfers, want je kan ze gewoon beoordelen (en als het goed is wordt daar niet willekeurig in ge-edit ;) ).
Het enige wat negatief te vinden is in die meldingen is lange levertijd.. nou ja, dat gebeurt wel vaker.
Ik vind de shop misleidend want men claimt in samenwerking met D-Elec de shop te runnen. Gezien het feit dat Informatique ook bij D-Elec af zal nemen (met meer tussenverkopers wordt het alleen duurder) vind ik dat s.t.n. zich nogal een ruime jas aanmeet om zichzelf te sponsoren.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Aargh, doe niet zo moeilijk man.
In dit geval zijn ze te duur voor je, shit happens.
Nu loop je erover te zeuren, maar dram je dan ook bij andere online shops dat ze te duur zijn?

Nee, dan ga je gewoon naar een ander.

Toevallig omdat er een forum hier is, grijp jij dat aan om een verklaring voor het prijsverschil te krijgen.
Het is maar waar ze tijd voor hebben, alsof ze ook maar iets daarover moeten verklaren.
Het is gewoon duurder, so what.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 13 maart 2002 14:50 schreef Toink het volgende:
Nee het gaat om Dell-compatible PC100:

shop: DA-311-1398 Dane-Elec 256 MB SODIMM DELL € 172,-

informatique: Dane-Elec 256Mb SODimm Dell 99 140.00
Volgens mij krijg je nog steeds bij ons 'getest geheugen' en bij hun 'ongetest geheugen'.

Dat kan ik niet met zekerheid zeggen natuurlijk, maar als je zekerweet dat een gewone SODimm werkt moet je natuurlijk niet bij het geteste geheugen kijken. Dan je bij het gewone geheugen kijken (niet in de configurator dus).
Op woensdag 13 maart 2002 14:53 schreef Toink het volgende:
Ik vind de shop misleidend want men claimt in samenwerking met D-Elec de shop te runnen.
Volgens mij staat er vrij groot en leesbaar dat de shop in samenwerking met Hardware.nl is... Niet met dane-elec direct.

• Toink
  • Niet online
Dat zijn inderdaad geteste geheugens want de ongeteste werken er absoluut niet in want dat heb ik natuurlijk eerst geprobeerd.

En wat dat zeuren betreft: Ik grijp inderdaad die mogelijkheid aan omdat ik vind dat t.net in de figuur van een online-shop toch wel wat hoog te houden heeft.

[ACM] ->> Inderdaad je hebt gelijk. T.net is in zee met hardware.nl en daarmee gelden natuurlijk andere afspraken dan rechtstreeks met D-Elec zelf. Dat zal dan ook wel de verklaring zijn.

Voor de duidelijkheid: Ik vroeg me af WAAROM het duur is en er verschil tussen is, en probeer niet via een thread te forceren dat s.t.n. haar prijzen gaat wijzigen omdat ik vind dat dat moet. Blijkbaar is het dus het verschil in leverancier. Oke, vraag beantwoord,

thread op slot aub.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 13 maart 2002 15:03 schreef Toink het volgende:
Voor de duidelijkheid: Ik vroeg me af WAAROM het duur is en er verschil tussen is, en probeer niet via een thread te forceren dat s.t.n. haar prijzen gaat wijzigen omdat ik vind dat dat moet. Blijkbaar is het dus het verschil in leverancier. Oke, vraag beantwoord,
Nah, rustig maar :)

Een verschil van 30 euro is nog steeds wel erg groot...
Maar helaas kan ik nu niemand van het MT te pakken krijgen om het wat beter uit te leggen.

• Toink
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 15:16 schreef ACM het volgende:

[..]

Nah, rustig maar :)

Een verschil van 30 euro is nog steeds wel erg groot...
Maar helaas kan ik nu niemand van het MT te pakken krijgen om het wat beter uit te leggen.
Nou ik dacht dat ie beter op slot kon want het gros van de reacties op m'n topic is niet zeiken ga ergens anders bestellen etc. terwijl ik daar niet op uit ben. Maar als je een uitleg hebt dan ben ik daar benieuwd naar.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 13 maart 2002 15:27 schreef Toink het volgende:
Maar als je een uitleg hebt dan ben ik daar benieuwd naar.
Nou, ik heb die niet. Maar ben er ook wel benieuwd naar ;)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:15

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 13 maart 2002 15:28 schreef ACM het volgende:

[..]

Nou, ik heb die niet. Maar ben er ook wel benieuwd naar ;)
LoL, de topicstarter start een zeik topic, wordt afgezeken en zeurt nu dat ze zeiken :) Wie de bal *ketst* kan em trug verwachten :P enzo.. magoed, ik ben ook wel benieuwd :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• Toink
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 15:46 schreef nigelator het volgende:

[..]

LoL, de topicstarter start een zeik topic, wordt afgezeken en zeurt nu dat ze zeiken :) Wie de bal *ketst* kan em trug verwachten :P enzo.. magoed, ik ben ook wel benieuwd :)
Jij snapt 't nog steeds niet, he? Nou nog 1 keer dan:

Ik ben geinteresseerd in WAAROM precies dezelfde chips voor prijzen met een groot verschil de deur uit gaan bij 2 winkels met een goede naam.

Verwijderd

Tweakers.net is niet de shop. shop is hardware.nl sales@hardware.nl voor al uw vragen, en antwoord op werkdagen binnen 4 uur 8-)
idem voor Viddel, Buyit ect ect.
Voorraad is realtime voorraad dane-elec, en is _geen_ samen werking dane-elec <--> tweakers.net.

Dane-Elec is sponsor van t.net, is heel ander verhaal.

En daarnaast, als je het te duur vind, snap ik niet waarom je niet gewoon bij Informatique besteld ?
Als er terechte klachten zijn voor geheugen als het niet werkt of wat ook, heeft het helemaal geen zin dit in het forum te vragen.

Begin trouwens al die dicussies een beetje zat te worden, aangezien ze vaak betrekking hebben op de shop, nog nooit is er iemand geweest die mij een mailtje stuurde en eens lekker met mij ging discuseren.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 13 maart 2002 16:51 schreef J.L.Bolder het volgende:
nog nooit is er iemand geweest die mij een mailtje stuurde en eens lekker met mij ging discuseren.
Voel je je weer buitengesloten? ;)

Nah dit forum is gewoon dichterbij dan een mailtje sturen he? :)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Waar gaat dit over zeg? Als je bij een "normale" winkel toch merkt dat iets duurder is dan bij een andere winkel ga je ze toch ook niet bellen/mailen om te vragen waarom dat zo is? Dan ga je toch gewoon naar iemand anders? :z

* Moartn wijst nog maar eens op zijn sig...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Waarom moet een t.net persoon vragen beantwoorden voor shop.tweakers.net ?

Als er een bios of iets niet werk of een nieuwe driver is ok. daar kan je lekker voor in een forum zoeken enzo.

Ik vind het trouwens ook niet leuk dat de Toshiba 42WP16 nog steeds € 7155.00 is, en bij Correct € 7099.00

http://www.bis.nl/plas_det.asp?vProdNum=354

Kan je me daar ook even mee helpen dan ?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Lijkt me trouwens wel voldoende afgehandeld.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.