Is er dan een proggie waarmee ik elke programma kan "afknijpen" in zijn upload naar het Internet??
Dus niet in het prograama zelf:)
Gewoon een algemeen proggie
Verwijderd
Verwijderd
Sorry, Win2K is me OS...met kabel internet, dus er is wel wat aan te doenOp woensdag 13 maart 2002 13:10 schreef hezik het volgende:
idd, Nee. Daar zijn geen eenvoudige 'proggies' voor. En al helemaal niet zonder dat je ook maar enige indicatie geeft over bijvoorbeeld welk OS je draait.
Wat je wil kan wel, maar is zelden eenvoudig.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Verwijderd
Yep, ik had ook bijna hetzelfde uitkomst. Met als kanttekening dat ISA alleen op WIN2k server of hoger werkt.Op woensdag 13 maart 2002 20:34 schreef mmol21 het volgende:
ben er ook een tijdje op zoek naar geweest. En ik ben zelf tot de volgende conclusies gekomen:
1. Met microsoft ISA server kan het, maarja beetje overkill.
2. Er is een progje onder linux waar je op ip adres kunt afknijpen (kan ffkes niet op de naam komen maar tis er wel).
3. Of hardware aanschaffen dat het kan zoals Packetshaper (zoals eerder vermeld)
1
| PacketShaper 8500, $22,000 to $49,000. Available: Now. Packeteer, (408) 873-4400; fax (408) 873-4410. |
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
QoS houdt 20% vast???? dacht het niet, enkel als je daarbij ook nog programma's gebruikt die QoS ondersteunen, die hebben dan gegarandeerd 20% vd bandbreedte, maar dat betekend niet dat je plotseling maar 80% van je bandbreedte hebt zodra je die service aan hebt staan!!!Op woensdag 13 maart 2002 13:39 schreef Ghoster het volgende:
Ik denk dat je inderdaad richting apparatuur gaat zoals Cisco. Alhoewel, XP heeft een QoS scheduler. XP reserveert 20% van je bandbreedte voor kritische applicaties (uitzetten dus als thuisgebruiker!).Of je dat QoS voor jouw geval ook kan gebruiken, weet ik niet.
Verwijderd
Dit dus.
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Kijk, ik mag dit soort Linux mensen wel..... let's hope for the best .. succesOp donderdag 14 maart 2002 09:29 schreef Marv het volgende:
Ik ben hier ook even naar op zoek geweest maar tis niet te vinden... misschien leuk als projectje voor de programmeurs hier op het forum (ik programmeer zelf ook wel maar nog niet zo hi-tech)
(misschien kunnen we het zo opzetten dat we met z'n allen werken aan dit projectOpen-Source dus
)
Let wel dat ISA server het alleen voor HTM kan, en NIET voor FTP!!Op woensdag 13 maart 2002 20:34 schreef mmol21 het volgende:
ben er ook een tijdje op zoek naar geweest. En ik ben zelf tot de volgende conclusies gekomen:
1. Met microsoft ISA server kan het, maarja beetje overkill.
2. Er is een progje onder linux waar je op ip adres kunt afknijpen (kan ffkes niet op de naam komen maar tis er wel).
3. Of hardware aanschaffen dat het kan zoals Packetshaper (zoals eerder vermeld)
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Je kan onder linux het programma rshaper gebruiken en onder nt/98/xp Sygate kan je de bandbreedte beperken!Op woensdag 13 maart 2002 13:05 schreef AleXtc het volgende:
Is er dan een proggie waarmee ik elke programma kan "afknijpen" in zijn upload naar het Internet??
Hail to the king baby!
Ontspan.
Verwijderd
Gebruik het nu een paar dagen op mijn eigen w2k-bak.Magnolia schreef op 28 April 2003 @ 22:01:
Onder win32 is er sinds kort n progje; Netlimiter genaamd, die kan per proces/applicatie bandbreedte knijpen onder windows.
www.netlimiter.com
suc6
Dat staat ook al in de FAQ hoor:Magnolia schreef op 28 april 2003 @ 22:01:
Onder win32 is er sinds kort n progje; Netlimiter genaamd, die kan per proces/applicatie bandbreedte knijpen onder windows.
www.netlimiter.com
suc6
Dit topic is gesloten.
![]()