Upload beperken per proggie

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Is er dan een proggie waarmee ik elke programma kan "afknijpen" in zijn upload naar het Internet??

Dus niet in het prograama zelf:)

Gewoon een algemeen proggie

Verwijderd

Nee.

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
nee ??? :?

Dus elk proggie kan zelf bepalen wat voor upload die wil gebruiken ????

Edonkey oke, daar kan je het zelf instellen.. maar de rest zoals Direct connect ofzo?

Verwijderd

idd, Nee. Daar zijn geen eenvoudige 'proggies' voor. En al helemaal niet zonder dat je ook maar enige indicatie geeft over bijvoorbeeld welk OS je draait.

Wat je wil kan wel, maar is zelden eenvoudig.

Verwijderd

Je hebt zeker ook adsl of zo en het probleem dat proggies als kazaa/morpheus/gnutella/ezel2000 je verbinding dicht laten slippen? Ik heb ook zoiets en mijn ping komt ver boven de 1000. Daarom laat ik het via een proxy lopen, de ene pc mag zich vermaken met het sharingprog terwijl ik met de ander online game; minder problemen met de latencies

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 13:10 schreef hezik het volgende:
idd, Nee. Daar zijn geen eenvoudige 'proggies' voor. En al helemaal niet zonder dat je ook maar enige indicatie geeft over bijvoorbeeld welk OS je draait.

Wat je wil kan wel, maar is zelden eenvoudig.
Sorry, Win2K is me OS...met kabel internet, dus er is wel wat aan te doen :)

of het moeilijk is zien wel dan wel

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Twee mogelijkheden die wellicht het uitzoeken mogelijk zijn:

1) gebruik een Cisco router en de additionele softwaremodule waarmee je verkeer kan trhottelen.

2) Packeteer Packetshaper (http://www.packeteer.com/products/packetshaper/index.cfm) kan ook netwerkverkeer indelen en prioriseren. Zeker het bekijken waard.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Dit is inderdaad erg pittig. Zelfs mijn FTP daemon kan nog niet eens inter-proces communiceren namelijk. Komt er op neer dat ik per user, nee, per verbinding een upstream kan instellen als plafond, maar als dan iemand anders ook gaat downloaden bij mij, ben ik weer de lul.

Ik denk dat je inderdaad richting apparatuur gaat zoals Cisco. Alhoewel, XP heeft een QoS scheduler. XP reserveert 20% van je bandbreedte voor kritische applicaties (uitzetten dus als thuisgebruiker!). :) Of je dat QoS voor jouw geval ook kan gebruiken, weet ik niet.

Verwijderd

ben er ook een tijdje op zoek naar geweest. En ik ben zelf tot de volgende conclusies gekomen:
1. Met microsoft ISA server kan het, maarja beetje overkill.
2. Er is een progje onder linux waar je op ip adres kunt afknijpen (kan ffkes niet op de naam komen maar tis er wel).
3. Of hardware aanschaffen dat het kan zoals Packetshaper (zoals eerder vermeld)

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Op woensdag 13 maart 2002 20:34 schreef mmol21 het volgende:
ben er ook een tijdje op zoek naar geweest. En ik ben zelf tot de volgende conclusies gekomen:
2. Er is een progje onder linux waar je op ip adres kunt afknijpen (kan ffkes niet op de naam komen maar tis er wel).
3. Of hardware aanschaffen dat het kan zoals Packetshaper (zoals eerder vermeld)
Yep, ik had ook bijna hetzelfde uitkomst. Met als kanttekening dat ISA alleen op WIN2k server of hoger werkt.
Ik heb ook NOrton Sygate Netwerk gevonden, maar die werkte niet bij mij.

Wat ik uiteindelijk gedaan heb, is iedereen kicken als ik op de pc zat >:)

Edit:
Holy F*CK!
code:
1
PacketShaper 8500, $22,000 to $49,000. Available: Now. Packeteer, (408) 873-4400; fax (408) 873-4410.

Een beetje duur.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op woensdag 13 maart 2002 13:39 schreef Ghoster het volgende:
Ik denk dat je inderdaad richting apparatuur gaat zoals Cisco. Alhoewel, XP heeft een QoS scheduler. XP reserveert 20% van je bandbreedte voor kritische applicaties (uitzetten dus als thuisgebruiker!). :) Of je dat QoS voor jouw geval ook kan gebruiken, weet ik niet.
QoS houdt 20% vast???? dacht het niet, enkel als je daarbij ook nog programma's gebruikt die QoS ondersteunen, die hebben dan gegarandeerd 20% vd bandbreedte, maar dat betekend niet dat je plotseling maar 80% van je bandbreedte hebt zodra je die service aan hebt staan!!!

Verwijderd

Als je er een linux routertje tussen zet (een oude 386/486/pentium voldoet) dan kun je CBQ overwegen (class based queuing).

De clou is dan dat je firewall (iptables) pakketjes markeert en dat je via iproute2 op basis van die markeringen laat queuen.

Iptables zelf heeft daarnaast nog de -limit parameter, maar die is vrij beperkt.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 10:43

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Kortom, na 15 jaar internet is er nog geen simpel programmaatje dat je upload/download kan regelen.

Als gebruiker wil ik gewoon in mijn OS een setting: Download limiet en Upload limiet en daarin moet je bps invullen. Of gewoon in een firewall programma (dat je het per applicatie kan instellen).

Benieuwd hoe lang dat een utopie blijft.

'T is zo lullig om in Direct Connect enzo elke keer uploaders te killen of de shared directories te renamen zodat ze er niet meer bij kunnen omdat anders mijn dl van 50kb/s naar 10kb/s terugloopt...

Dit dus.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Ik ben hier ook even naar op zoek geweest maar tis niet te vinden... misschien leuk als projectje voor de programmeurs hier op het forum (ik programmeer zelf ook wel maar nog niet zo hi-tech :D)
(misschien kunnen we het zo opzetten dat we met z'n allen werken aan dit project :? Open-Source dus :))

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Hoe kom ik bij QoS met winXP om daar down en up limiet in te stellen?

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 09:29 schreef Marv het volgende:
Ik ben hier ook even naar op zoek geweest maar tis niet te vinden... misschien leuk als projectje voor de programmeurs hier op het forum (ik programmeer zelf ook wel maar nog niet zo hi-tech :D)
(misschien kunnen we het zo opzetten dat we met z'n allen werken aan dit project :? Open-Source dus :))
Kijk, ik mag dit soort Linux mensen wel..... let's hope for the best .. succes

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op woensdag 13 maart 2002 20:34 schreef mmol21 het volgende:
Let wel dat ISA server het alleen voor HTM kan, en NIET voor FTP!!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:56
Op woensdag 13 maart 2002 13:05 schreef AleXtc het volgende:
Is er dan een proggie waarmee ik elke programma kan "afknijpen" in zijn upload naar het Internet??

Dus niet in het prograama zelf:)

Gewoon een algemeen proggie
Je kan onder linux het programma rshaper gebruiken en onder nt/98/xp Sygate kan je de bandbreedte beperken!

Hail to the king baby!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:35
Onder win32 is er sinds kort n progje; Netlimiter genaamd, die kan per proces/applicatie bandbreedte knijpen onder windows.

www.netlimiter.com

suc6 ;)

Ontspan.

Verwijderd

Magnolia schreef op 28 April 2003 @ 22:01:
Onder win32 is er sinds kort n progje; Netlimiter genaamd, die kan per proces/applicatie bandbreedte knijpen onder windows.

www.netlimiter.com

suc6 ;)
Gebruik het nu een paar dagen op mijn eigen w2k-bak.

Je kan upload & download knijpen..., je line-speed instellen..., grafisch gelikt.... systeem is sindsdien stuk stabieler...

Binary downloads en emule werken ineens stuk sneller ...

dus... whoever wrote it .... klasse! _/-\o_

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Magnolia schreef op 28 april 2003 @ 22:01:

www.netlimiter.com

suc6 ;)
Dat staat ook al in de FAQ hoor:
FAQ - Network Troubleshooting

Het is niet nodig om daarvoor een topic omhoog te laten, aangezien het dus in de FAQ staat. :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.