Muismod: blauwe led op blauw placemat werkt slecht

Pagina: 1
Acties:

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb een wit bureau met daarop een blauwe placemat. Heb de rode led uit mijn optical gehaald en er een heldere blauwe voor in de plaats gezet (Logitech MouseMan+ Optical). Nu werkt de muis op het witte bureau (en op vel wit papier) perfect, maar niet op mijn blauwe placemat (waar de rode led wel goed werkte).

Is het niet zo dat blauwe placemats alle kleuren absorberen behalve blauw? En zou daarom de muis met blauwe led niet juist beter moeten werken op een blauwe ondergrond ???

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
nee, de muis heeft er moeite mee de blauwe led te onderscheiden van de blauwe ondergrond..

• Mephix
Op woensdag 13 maart 2002 13:06 schreef Cereal het volgende:
nee, de muis heeft er moeite mee de blauwe led te onderscheiden van de blauwe ondergrond..
Mja dat klinkt wel logisch ;)

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Zelfde probleem met een rode led en een rode ondergrond

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• Mephix
Op woensdag 13 maart 2002 13:08 schreef ETM het volgende:
Zelfde probleem met een rode led en een rode ondergrond
Dit heb ik nog niet geprobeerd.. maar heb weinig zin om teveel aan die muis te gaan klooien 8-) Het werkt nu met blauw.. daar ben ik allang blij mee :)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Heb je nog een linkje van een guide?

En is dat nog die oude optical? (die 3x zo lekker muist dan dat nieuwe klotedesign)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
en pics? :+

• Mephix
uhm nee, sorry.. heb gewoon die muis open geschroefd en begon te solderen :) er zijn wel zat guides te vinden (zoek es op muismod ofzo in GoT)

• Mephix
Op woensdag 13 maart 2002 13:17 schreef Cereal het volgende:
en pics? :+
erm.. pic.. onderkant van een mouseman met een blauw lampje :? tis niet echt spannend hoor ;)

• Mephix
Ik ga trouwens terug naar de rode led.. die blauwe led reageert af en toe echt raar :'(

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 13 maart 2002 13:21 schreef Mephix het volgende:
Ik ga trouwens terug naar de rode led.. die blauwe led reageert af en toe echt raar :'(
of neem een andere muismat :?

39

• Mephix
Op woensdag 13 maart 2002 13:24 schreef Homedisc het volgende:

[..]

of neem een andere muismat :?
heb geen miusmat.. maar denk dat die blauwe led gewoon niet fel genoeg is.. want ook op dat witte papier hapert ie soms.. Heb nu inmiddels de rode er weer in zitten.. en die geageert toch een stuk beter.. zal wel gewoon een kl*te led wezen :)

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:05
Op woensdag 13 maart 2002 13:32 schreef Mephix het volgende:

[..]

heb geen miusmat.. maar denk dat die blauwe led gewoon niet fel genoeg is.. want ook op dat witte papier hapert ie soms.. Heb nu inmiddels de rode er weer in zitten.. en die geageert toch een stuk beter.. zal wel gewoon een kl*te led wezen :)
Koop je een blauwe LED die wat feller is (meer mcd) :?

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 13:32 schreef Mephix het volgende:

[..]

Blauwe led heeft meer spanning nodig dan een rode led...
Daarom geeft die blauwe minder licht

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 13:04 schreef Mephix het volgende:
Ik heb een wit bureau met daarop een blauwe placemat. Heb de rode led uit mijn optical gehaald en er een heldere blauwe voor in de plaats gezet (Logitech MouseMan+ Optical). Nu werkt de muis op het witte bureau (en op vel wit papier) perfect, maar niet op mijn blauwe placemat (waar de rode led wel goed werkte).

Is het niet zo dat blauwe placemats alle kleuren absorberen behalve blauw? En zou daarom de muis met blauwe led niet juist beter moeten werken op een blauwe ondergrond ???
wheheheh
dat heb ik ook alleen met rode led en met mijn rooie bureau :+
dus ik heb me Paradigit muismat (ook een blauwe)en dan werkt hij wel
op me PSV muismat weer niet.. zal wel aan led liggen :)

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

ik heb plaatjes en een tutorial>:) op mn site:

www.phenomedia.nl/krekr/case

Gregor van Egdom Krekr

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

In serie met de led zit een weerstandje, ik gok van rond de 330 Ohm. Je zou voor de blauwe led een kleinere kunnen nemen, 240 Ohm. Dan gaat 'ie feller branden.

Overigens is dit er van uit gaande dat de electronica van de muis op 5V loopt. Zo niet, dan zullen de weerstandswaardes anders (kleiner) zijn dan ik noemde.

Macbook Pro

Verwijderd

Zelfde probleem met mijn muis in een ballenbak :'(
Pagina: 1