Toon posts:

Een 4 of 6 koppen video kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat m'n vorige video is verongelukt ben ik me nu aan het orienteren voor een nieuwe. Ik wil sowieso weer een Aristona (vorige is goed bevallen en sluit good aan op mijn TV), maar nu kwam ik twee vershillende modellen tegen. Bijde zijn HIFI stereo, turbodrive, longplay enz.

Type 735: 4 video koppen, redelijk mooi met vergulde aansluitingen aan de voorkant. €195,-

Type 745: 6 video koppen, technisch verder identiek aan de 735, maar ziet er super cheap uit. €199,-

Natuurlijk zou ik niet op het uiterlijk moeten afgaan, maar ik zit wel heel de dag tegen die video aan te kijken. Het oog wil dus ook wat. Ik vraag me daarom af of 6 koppen echt merkbaar beter is dan 4 koppen. Kan iemand mij hierbij helpen?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

4 koppen is zat..
Vind ik dan he...

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Waarom geen S O N Y die Aristona is toch ook overleden?!

Verwijderd

koop een panasonic nv-fj 620... een van de beste machines ooit gemaakt... en zeker niet duur

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
6 Koppen is een optelsom: 4 videokoppen plus 2 koppen voor het a2/nicam stereo geluid. :)
SB745 is voorzien van o.a. :

Hifi Stereo
Ultra Fast Cassettedeck
99 Voorkeurzenders
Showview, PDC en VPS
6 programmablokken, 31 dagen vooruit
2 x SCART
Kleur: Antracietgrijs
Afmetingen hxbxd: 38 x 9,5 x 28 cm
Adviesprijs: EUR 249,- / NLG 548,72
SB735 is voorzien van o.a. :

Hifi Stereo
Ultra Fast Cassettedeck
99 Voorkeurzenders
Showview, PDC en VPS
6 programmablokken, 31 dagen vooruit
Afmetingen hxbxd: 9,5 x 38 x 28 cm
Kleur: donkergrijs
Adviesprijs: EUR 279,- / NLG 614,84
Adviesprijs van de 735 hoger dan van de 745 :? Zoek de verschillen :P

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Verwijderd

Topicstarter
Die Aristona is niet overleden, maar verongelukt toen hij tijdens een kettingbotsing in m'n kofferbak zat (vanuit de kofferbak door de neerklapbare achterbank naar voren gevlogen). Ik ben super tevreden over mijn vorige video en wil daarom dus graag weer hetzelfde merk. Met Panasonic video's het ik trouwens wel heel extreem slechte ervaring (in het eerst jaar 4 x kapot waardoor hij langer bij de fabrikant is geweest dan bij mij thuis).

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:35
Vier koppen is idd voldoende. En Aristona maakt zeer goede videorecorders, we hebben er thuis ook een, die is al 12 jaar oud en geeft nog een uitstekend beeld.

Verwijderd

waarvoor zijn die 2 extra koppen eigenlijk??

btw, wij hebben hier thuis en 2 koppige. da suckt

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me dus idd af wat de functie is van die twee extra koppen ten op zichte van vier koppen. En merk je dit verschil ook in de praktijk?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Op woensdag 13 maart 2002 12:52 schreef Tele het volgende:
6 Koppen is een optelsom: 4 videokoppen plus 2 koppen voor het a2/nicam stereo geluid. :)

Verwijderd

er zijn toch ook 4 koppige met stereo, 2 voor het beeld en 2 voor het geluid dan zeker? en een tweekoppige dan? die heeft maar 1 beeldkop ofwat?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 22:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

het gaat (voor zover ik het begrijp) dus specifiek om nicam stereo geluid. Dat hebben ze in belgie en is kwalitatief beter. Wat en hoe, zou ik verder niet weten ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 13:56 schreef Herretje het volgende:
er zijn toch ook 4 koppige met stereo, 2 voor het beeld en 2 voor het geluid dan zeker? en een tweekoppige dan? die heeft maar 1 beeldkop ofwat?
code:
1
2
3
4
5
6
Aanduiding:    Beeldkoppen:    Geluidskoppen:
    2          2            1 - mono
    2          2            2 - stereo (geen optelsom)
    4          4            1 - mono
    4          2            2 - stereo (wel optelsom)
    6          4            2 - stereo (wel optelsom)

Heb ik nou alle bestaande mogelijkheden gehad? Nouja is wel duidelijk zo :)

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gewoon 4 koppen nemen, dan kunnen er ook minder kapot gaan :)

They made me do it.

Verwijderd

Toevoeging:

Zelf heb ik de Philips VR1600. 7 kops SVHS-video. 4 beeld 2 geluid, 1 roterende wiskop. Bij een opname wist hij de band vlak voordat hij de opname doet. Hierdoor krijg je een beter beeld en geluid, en heb je bij oude banden geen last van achtergrondruis van oude programma's

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 13 maart 2002 @ 12:50:
koop een panasonic nv-fj 620... een van de beste machines ooit gemaakt... en zeker niet duur

hey die heb ik :Y)

alleen als je die op je tv kaart aansluit zie je wel duidelijk het beeld 'zwabberen', dat had ik bij mijn oude 2 koppen philips een stuk minder.
Maar het geluid is super... en het beeld ook trouwens.

Ik heb ook wel eens gehoord dat 4 koppen alleen werd gebruikt voor de long-play functie, omdat de band dan 2x zo langzaam gaat draaien moet de koppensnelheid 2x zo snel langs de band gaan, dat kan je oplossen door in plaats van 2 koppen > 4 koppen op de trommel te plaatsen.

4 koppen op de trommel + 2 audio = 6 koppen
4 koppen video = geen longplay? Of variabele trommelsnelheid?
* dreeke weet het niet

edit: Met dat kleine prijsverschil voor die 6 koppen moet je wel uitkijken.
toen een kennis van me een nieuwe Aristona ging kopen, had ie ook de keuze uit 2 modellen (in dat geval allebei 6 koppen).
Het prijsverschil was aanzienlijk, maar volgens de verkoper had de goedkopere uitvoering een bandloopwerk dat gemaakt was van goedopere plastik onderdelen, ipv metaal oid.
Of dat waar is weet ik natuurlijk niet, maar zo ja dan zou ik er wel mee uitkijken :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Hey!

Ik heb laatst ook een VCR gekocht, mijn keus viel op de Panasonic NV-FJ630EGYS. heeft 6 koppen, showview/pdc , kan NTSC afspelen op een PAL tv, 35x Jet rewind (3 uurs banden terugspoelen in 1 minuut), SuperVHS-Quasi-playback, Intelligent timer.

Hij is kwa uiterlijk mooi, maar het belangrijkste is dat hij echt super beeld geeft, en het geluid is onovertroffen.

Heb veel reviews gezocht van tevoren op internet, en Panasonic was overal de beste.

Dus, ik zou gaan voor een Panasonic, die zijn echt heel erg goed.
Btw, mijnes koste 220 euro.

Suc6 met je keuze.

:D , <---- heeft de opvolger van mijn bovenbuurman, die een 620 heeft. ik heb 'n 630 :)

Verwijderd

Van die 2 extra beeldkoppen merk je tijdens gewone weergave bar weinig. Aanzienlijk groter wordt het verschil bij fratsen zoals Long play, spoelen met beeld, slow-motion en stilstaand beeld.
Pagina: 1