[NT4] logon directory

Pagina: 1
Acties:

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Er wordt hier WinNT4 Server gedraaid met Win2k als clients. Voor de client is een logon-directory in gesteld. Nu worden er bij het af- en aanmelden van een Win2k systeem een flink aantal mappen gekopieerd (mijn docs, desktop, etc) naar de server gekopieerd.
Is er in te stellen welke dirs er gekopieerd moeten worden. En zo ja, waar dan (Client of server)?

Verwijderd

Volgens mij heb je het over een profile directory ipv logondirectory (??).

Middels policy (group policy in W2k domein) kun je aangeven welke gedeelte v/h profiel wel of niet opgeslagen dienen te worden op de server.

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Op woensdag 13 maart 2002 13:19 schreef Akko het volgende:
Volgens mij heb je het over een profile directory ipv logondirectory (??).

Middels policy (group policy in W2k domein) kun je aangeven welke gedeelte v/h profiel wel of niet opgeslagen dienen te worden op de server.
Nope, heb het wel over logon directory. Deze kun je opgeven in gebruikersbeheer.
We hebben hier geen win2k domein, maar een NT4...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op woensdag 13 maart 2002 12:28 schreef RemcoZ het volgende:
Er wordt hier WinNT4 Server gedraaid met Win2k als clients. Voor de client is een logon-directory in gesteld. Nu worden er bij het af- en aanmelden van een Win2k systeem een flink aantal mappen gekopieerd (mijn docs, desktop, etc) naar de server gekopieerd.
Is er in te stellen welke dirs er gekopieerd moeten worden. En zo ja, waar dan (Client of server)?
Je bedoelt een roaming profile. Het meest nare hiervan is dat Internet Explorer z'n temp files in je profile zet; dus ga je bij aan- en afloggen honderd(en) megabytes kopiëren. Truc is om die temp files naar een andere lokatie te verplaatsen. Nadeel is wel weer dat je dan in de history van de gebruiker voor jou zou kunnen kijken en dat wordt door sommigen als een schending van hun privacy ervaren.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Of de temp-directory ed. van je IE verwijzen naar je Home-dir op de server.
Niks kopieren bij aanloggen/offlogen.
Wel een hoop data op server, hiervoor gebruik ik Quota-Manager (nee, niet de kale versie die bij W2k zit).

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op woensdag 13 maart 2002 14:49 schreef i2Paq het volgende:
[..] (nee, niet de kale versie die bij W2k zit).
Wil je d'r over praten? ;)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op woensdag 13 maart 2002 14:05 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Je bedoelt een roaming profile. Het meest nare hiervan is dat Internet Explorer z'n temp files in je profile zet; dus ga je bij aan- en afloggen honderd(en) megabytes kopiëren. Truc is om die temp files naar een andere lokatie te verplaatsen. Nadeel is wel weer dat je dan in de history van de gebruiker voor jou zou kunnen kijken en dat wordt door sommigen als een schending van hun privacy ervaren.
of je configged IE ff zo dat ie bij het afsluiten zijn cache ff leegt, scheelt ook weer een hoop data,

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Dus toch je PROFILE dir, zo staat het ook echt in je usermanager for domains ;-).

Zoals de rest al aangeeft 2 opties:
1) Internet Explorer settings aanpassen zodat html cache ergens anders wordt opgeslagen
2) Middels poledit een policy file (ntconfig.pol) aanmaken. Daar in aangeven welke zaken je niet in het roaming profile je wilt hebben en deze in je netlogon directory plaatesen.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Op woensdag 13 maart 2002 21:24 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Wil je d'r over praten? ;)
[going into offtopic mode]
Ja, graag, maar zullen we even apart gaan zitten.
Dit is emotineel nogal moeilijk ;)

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:41

JohnD

Bernd

Op donderdag 14 maart 2002 08:04 schreef Akko het volgende:
2) Middels poledit een policy file (ntconfig.pol) aanmaken. Daar in aangeven welke zaken je niet in het roaming profile je wilt hebben en deze in je netlogon directory plaatesen.
[append mode]
bestand moet wel een bepaalde betandsnaam hebben (ik geloof NTconfig.pol. maar het kan zijn dat ik in de war ben }:O
[/append mode]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Pagina: 1