Toon posts:

Harde Schijf sist en reageerd dan niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn harde schijf sist. Het is een soort geluid wanneer iets in je cooler hangt van je proc. Het is geen geratel maar een soort sissen.

Dit komt onregelmatig voor en ook voor een onregelmatige periode. Als hij sist dat doet de pc niets meer. Ik kan alleen de muis nog bewegen maar kan nergens meer klikken.
Hij reageerd helemaal niet meer.

Heeft iemand dit probleem ook of zelfs een oplossing.
Ik draai met windows2000 prof. en heb sp2 erop.

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Welke HD heb je?

Ik heb zelf een Maxtor D740x en die sist ook bij het wergschrijven van data, maar mijn pc blijft dan niet hangen.

/EDIT

Is het sissen spontaan begonnen? Of heeft je HD dat altijd al gedaan?

Als het spontaan is begonnen zou ik de data even gaan backuppen.

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Wat voor schijf, hou oud, hoe groot...etc... :?

Verwijderd

Topicstarter
Seagate ST313021A

Mijn systeem blijft wel stabiel lopen.
dus naar een onbepaalde tijd (seconden) loopt hij gewoon verder.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Op woensdag 13 maart 2002 12:21 schreef tasker het volgende:
Mijn harde schijf sist. Het een soort geluid dat is in je cooler hangt van je proc. Het is geen geratel maar een soort sissen.
OMG :?

Verwijderd

dis dus duidelijk een hw probleem.... het 'sissen' ik zijn de hoofdjes van de hd die naar een gebied lopen waar ze niet thuis horen. ik denk dat je moet gaan sparen voor een nieuwe

>:)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb scandisk erop los gelaten en beggint te sissen bij phase 4 filedaten bij 64 % maar geeft geen fout.

• RAJH
  • Niet online
edit:
Bl@@t

Verwijderd

ik heb vorig jaar voor iemand een Network-pc aangeschaft, gekocht in een grote winkel in Rotterdam, uuuuuhhhhhmmmzzzz, ik ben ff de naam kwijt. OJa! Mediamarkt :+ Zodra hij gaat lezen / je start bijv. verkenner, gaat 'ie een soort sissen. Vaag, heel vaag. Maar het kan volgens mij niet echt kwaad (8> ;)

• RAJH
  • Niet online
Staat er op de site van Seagate geen Diagnostics tool of iets dergelijks?

Verwijderd

Topicstarter
Geeft geen fout, dit heb ik nu geedit....

Verwijderd

bij een klant van mij was het probleem dat er 2 vochtvreetzakjes in de hd zitten, die waren uit hun vak gekomen en op een bepaald punt kwamen de koppen er tegen vast te zitten.

doordat hij te lang door is gegaan de hd te gebruiken was ie dus helemaal kapot, nieuwe gekocht
Pagina: 1