Ok energy, Maar dan heb ik wel advies nodig

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 12:27

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/43658

^^^ na aanleiding van dat stukje wil ik gaan lobyen bij de systeembeheerder van onze school om alles te voorzien van een koe..

Probleem: Het is een IPX netwerk... Hoe laat ik in godsnaam alles flushen op 1 systeem.. Op mijn school is 75 procent vrouwelijk dus denk nu dat ik echt niet elke week zo zooi computer ga aflopen en een boekhouding ga bijhouden van welke systeem wat...

Heb wel leukere dingen te doen

De systeembeheerder heb ik nog niet aangesproken maar uit veel signalen is het iemand die zoiets wel leuk gaat vinden...

Een methode kan zijn om een virtuele drive aantemaken waar alles op geflusht wordt maar die kan elke typetrut wissen... (echt 50% van de pc's ligt daar plat door die wijven)

Dus wie komt met de oplossing.. Anders laat ik het plan hangen en dan blijf ik mooi met een inteltje 133 flushen

(die duron800 en celeron 850 doen voor spek en bonen mee)

AKA Rinkel weblog

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

oke, zonde om een kudde te laten staan

je kunt gewoon een netwerkschijf aanmaken met de buffers, ini en exe. Vanaf deze plek moet de client gestart worden en 1 pc moet deze buffers via internet flushen, das in het kort. Systeembeheerder daar komt er dan vast wel uit.

De buffers kunnen gewoon gedeeld worden, ik heb er ook geen probs mee, doe het ook op het werk.

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Ik heb geen verstand van IPX netwerken (nog :P) Maar ik neem aan dat er vast een DPC'er is met ervaring... iemand ?

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39
Ik denk dat je gewoon je systeembeheerder moet peilen; ik heb al mensen overtuigd waarvan ik nooit had gedacht dat ze ooit een koe zouden draaien... Nu zijn zelfs ZIJ enthousiast... Zorg dat ze stats-verslaafd worden :) Dan kan de beheerder je wel met de technische details verderhelpen...

Go Go DPC ! :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij IPX gebaseerde netwerken (Wat gebruiken jullie, novell 4.x?) kan je alleen werken met remote buffers... is een beetje meer werk dan gewoon een proxy... maarja.. je moet wat als je al die koetjes niet nutteloos wilt laten!

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Ik zit ook bij 4POX op school. 4POX en ik zitten er nu 5 dagen op, dus we hebben nog niet echt tijd gehad om alle computerlokalen uit te checken.

Ze draaien er van alles:
- 30 133 MHz bakken op WinNT 4.0 WS met ook een NT 4.0 server.
- 10 400 MHz bakken draaiend op Win98. 3 van die computers staan weer in een netwerk (gewoon standaard MS netwerk wat bij Win98 zit). Dit is omdat ze met IShare 3.0 een internet verbinding delen door een 56k6 extern modem. Deze 10 zijn de enigste computers die ik al heb geassimileerd, maar de 7 niet in netwerk bevoorraad ik door "sneakernetting", wat wel veel werk is.

De rest van de pc's die ik gezien heb, waren allemaal 300 MHz computers (meer dan 80!!!) verbonden met behulp van Netware 3.12.

Mij is vertelt dat in de zomervakantie er 2 nieuwe computerlokalen zijn bijgekomen. Laten we zeggen dat er 25 computers per lokaal staan, dan zouden dat 50 waarschijnlijk 500 MHz bakken zijn.

Alles is gewoon UTP op 100 MBPS.

Die systeembeheerder heb ik ook gezien. Veel weet hij niet.

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 08:47

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Mol: Voor het geval dat jullie systeembeheerder geïnspireerd raakt en wat in het GoT gaat lezen, zou ik je indruk over hem minimaal iets genuanceerder weergeven!

Het is maar een idee :)

ff niets

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 15:27

DJ

Hallo.

Ik heb zelf zo'n setupje draaien voor een aantal oude Dos bakken (P166MMX'en). Ik heb dus 1 PC staan die vanaf een Netwerk schijf (Novell Server) de Buffers bijhoudt met Internet (hij draait dus een koe vanaf de Netwerk Schijf). De Dos PC'tjes (IPX machines dus) draaien lokaal een Client, met als optie ingesteld dat ze moeten Updaten vanuit Remote Buffers :)

Type in op Dos Prompt (of als het Windows bakken zijn gewoon config doen) DNETC -CONFIG, ga naar Optie 2, en selecteer optie 5. Zet die op YES. Selecteer dan nu optie 8. Stel hier de Netwerk schijf in. tik een paar keer op 0 (uit de config gaan :) ), en voila :)

Ow ja :) , ik ben er even vanuit gegaan dat je Client 8010 draait (is laatste versie voor zowel DOS als Windows).

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Pagina: 1