Toon posts:

[html] Overzicht html 4.01 & browsers gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik ben op zoek naar een duidelijk overzicht van browsercompabiliteit met HTML 4.01.

Dus; welke browsers ondersteunen (voldoen aan) deze standaard, en zo niet; op welke punten wijken ze dan af? (Hoe zit het met netscape 4, IE4 etc.) Op de website van Opera wordt dit bijvoorbeeld heel duidelijk aangegeven voor Opera 6, maar de website van het W3C vindt ik niet echt duidelijk op dit gebied.

Wie weet waar zo'n overzicht is te vinden, of kan hier meer over zegggen?

grtn, PAM

Verwijderd

deze is wel relaxed

staan ook de quirks en bugs in van de verschillende browsers.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 11:53 schreef PAM het volgende:

Op de website van Opera wordt dit bijvoorbeeld heel duidelijk aangegeven voor Opera 6, maar de website van het W3C vindt ik niet echt duidelijk op dit gebied.
Het is uiteraard ook niet de taak van het WWW Consortium om bij te houden welke tags wel of niet compatible zijn met bepaalde browsers. Het W3C beschrijft alleen welke tags een browser moet herkennen, en hoe daarmee omgegaan moet worden.

Browser-specifieke tags zijn nooit bij het W3C aangemeld, of ze zijn afgekeurd. Vandaar dat je op www.w3c.org weinig terug vindt over verschillen tussen bepaalde browsers. Zijn beschrijven alleen de veilige en goedgekeurde tags, simpelweg omdat je die andere tags eigenlijk niet hoort te gebruiken.