Om het uploaden van files wat makkelijker te maken heb ik even een class geschreven die dat voor me regelt, zodat ik niet voor elke file die via een CMS geupload wordt een lap code aan hoef te passen.
Ik loop alleen tegen een probleempje aan; het is vast erg makkelijk maar ik kom er niet uit
Dit is m'n class:
Het probleem is dat m'n filenames alleen het random nummer als destination name krijgen. Logisch, want dit -ervanuitgaande dat dat m'n <input type="file"> de naam 'pauper' heeft-:
..is niet hetzelfde als dit
Hoe ga ik dit oplossen? Ik zie het niet
Ik loop alleen tegen een probleempje aan; het is vast erg makkelijk maar ik kom er niet uit
Dit is m'n class:
PHP:
1
| <? class uploadedFileHandler { function uploadedFileHandler() { srand((double) microtime() * 1000000); } function handleUpload($filename, $path) { $this->destinationPath = $path; $this->originalName = $HTTP_POST_FILES[$filename]["name"]; $this->randomNumber = rand(100000,999999); $this->destinationName = $this->randomNumber . $this->originalName; if (is_uploaded_file($filename)) { copy($filename, $this->destinationPath . $this->destinationName); return $this->destinationName; } else { $this->destinationName = ""; return $this->destinationName; } } }?> |
Het probleem is dat m'n filenames alleen het random nummer als destination name krijgen. Logisch, want dit -ervanuitgaande dat dat m'n <input type="file"> de naam 'pauper' heeft-:
code:
1
| $HTTP_POST_FILES[$filename]["name"] |
..is niet hetzelfde als dit
code:
1
| $HTTP_POST_FILES["pauper"]["name"]; |
Hoe ga ik dit oplossen? Ik zie het niet