ASUS A7V333 ervaring

Pagina: 1
Acties:

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
[quote van Maandag]
Vanmorgen stond de postbode op de deurmat mét het langverwachte pakket.(trouwens errug snel gegaan hoor)
Ik heb de doos uitgepakt en een met gefronste wenkrouwen het zaakje bekeken. Tjeemig wat een spul zeg, er zit wel heel veel in.
Het eerste wat mij opvoel is wel de er géén fan op het mobo te vinden is.Wel een gigantisch koelblok dat, nu het zaakje loopt, de temparatuur op een 30c houdt.
Tweede wat me opviel is de aansluiting (bracket) van de usb/gamepoort. Yep die komt in een vrije uitsparing te zitten, een flatcable en een round cable. De aansluiting van de ronde kabel zit UITERST lomp tussen het tweede en derde PC slot ingepropt! trouwens ERRUG VREEMD dit setje staat niet de paklijst van de quick setup guide, wel in de users manual ??? Maarja beter dan die afgebeelde 2-port USB Bracket Komt mij trouwens zéér gelegen want de Terratec heeft geen gamport meer

Derde: de achterzijde waar de connectors van de compoorten zich bevinden is anders (zie de foto eerdere post) Er zit een mooi plaatje bijgeleverd en de oude gaat eruit. Ik kan mij voorstellen dat er mensen gaan schelden, ik kon het er uithalen (twee schroefjes) maar of dit altijd gaat? Het losse paneeltje kon ik er zo in klikken, perfect passend!

Het heel belangrijk om de jumpers voor het inbouwen te setten, het is onmogelijk om hier nog aan te komen als je alles ingebouwd hebt (de meeste dan)
De volgorde van het plaatsen van de pci kaarten kan ook nog maar op een manier,vooral door die USB2/Gameport bracket.
Ook de dingen zoals Ipanel, leds en de FOLPPY (tjonge jonge wat zit die achterlijk geplaatst hoor) is slecht te bereiken.

Het zaakje loopt nu lekker, de temparatuur van de proc is als vanouds en wordt weer een paar graden te hoog weergegeven: 51c idle. Ik ga zo meteen de bios eens onderzoeken, en dan draaien.
Bij het opstarten zag ik een full screen logo (moet ik eens kijken wat daar de bedoeling van is, volgens mij kan je daar een eigen logo van maken)[end quote]

Nou, vandaag eindelijk }:O , helaas maar met 256 ram.
De USB 2 doet het nog steeds niet :( Zal nog wel een patch voor uitkomen (hoop ik), want het ziet eruit als een software probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2340494813
Ik heb hem nu maar uitgeschakeld. IEMAND een suggestie :9 ?
Verder loopt het zaakje zeer stabiel, zonder problemen.

Het zaakje is lekker overklokbaar, de XP1800@1667 loopt goed (fsb 145 mhz) De XP1800 is NIET unlocked! Ik ben nog niet hoger gegaan, omdat er GÉÉN memory voltage adjustment is!!! Dit ontbreekt wel vindt ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2185459039
Let wel: met 256 mb Corsair PC2400...hmm niet slecht?

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2519791192
Ook dit ziet er voor mijn gevoel errug goed uit *D

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2112179238
OK!!!

Een leuk iets is wel dat in de POST gesproken wordt :o
Géén messcherp piepje dat door je kop snerpt, maar een vriendelijke dames stem "computer is now booting from os system" GEINGIG !!

Als er nog meer vragen zijn lees 'k ut wel.

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

sweet :9~

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
kijk, dit zijn nou de topics waarvoor ik hier op tweakers GoT kom ;) (afgezien van de HK topics met mooie vrouwen)

Helaas zit een nieuw mobo er voorlopig voor mij nog niet in, aangezien ik afgelopen zomer pas een nieuwe mobo + processor heb gekocht.
Maar de A7V333 lijkt me een leuk bordje, ben ook onder de indruk van de performance, als ik dat zo lees.

Nouja have fun with it *D

Verwijderd

Waar heb je dit moederbord gekocht en voor hoeveel $$??

Ben nu nog aan het twijfelen tussen het Via333 bordje van Asus en van Soltek.

Maar dit ziet er errug netjes uit iig.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Ik wacht denk ik op Abit/Epox voor een Via 333 chipset.

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 12:27 schreef Shaggy het volgende:
Waar heb je dit moederbord gekocht en voor hoeveel $$??

Ben nu nog aan het twijfelen tussen het Via333 bordje van Asus en van Soltek.

Maar dit ziet er errug netjes uit iig.
IK heb het besteld bij Mycom kostte 193€ INCL verzenden!

Kijk deze link ook maar eens voor meer Benchmarks.
[topic=437574/3/25]

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

hmmz, ik denk toch dat ik voor de epox of abit ga.
voor de rest wel phat.
heb je pic van je mobo?

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Op woensdag 13 maart 2002 12:57 schreef Allanzoet het volgende:
hmmz, ik denk toch dat ik voor de epox of abit ga.
voor de rest wel phat.
heb je pic van je mobo?
In dit topic staat wat meer over de KT333

Hier een plaatje van de A7V333:
Afbeeldingslocatie: http://usa.asus.com/mb/comimages/a7v333.jpg

Verwijderd

Thanx! :)

maar nou las ik dat er een KT400 chipset uitkomt,
wat heeft die dan weer als voordelen? :?

pfff, lastig allemaal!
als je goed wilt oc`en met stabiliteit en veel opties enz., wat is dan het beste mobo met KT333 chipset?

-ABIT
-ASUS
-EPOX
-GIGABYTE
-MSI
:?

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46
oeh, je hebt me volledig overtuigd *D

wilde eerst voor de Jetway 866 AS-R gaan, maar schijnen veel problemen te geven, en is bovendien uitgerust met de Via Kt266-chipset..

De prijs zal doorslaggevend zijn... iemand een idee hoe duur die kost?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:23

Wimo.

Shake and Bake!

Op woensdag 13 maart 2002 13:18 schreef CyberTijn_ het volgende:

[..]

In dit topic staat wat meer over de KT333

Hier een plaatje van de A7V333:
[afbeelding]
Oei-oei.. heb ik van de week een hele dag met die dingen in me handen gestaan zonder dat ik doorhad wat ik vast had :P

Verwijderd

Je probleem met de USB in windows komen me bekend voor, ik zie hetzelfde.

Verder kan ik in windows geen gebruik maken van mijn sblive5.1, alles lukt, herkenning en installatie van drivers en software, en na de laatste reboot wil ik de mixer openen,...

Not, dus.

Nou zit ik toch vaker met linux te prutsen, dus ok,... maar toch ellendig.

Zie verder hier:
[topic=436587/1/25]

Wel raar dat ik niet in elk gewenst slot mijn sblive kan monteren, maar ja...

Overigens, aan de topicstarter, heb je al andere biossen geprobeerd?
Laat maar weten of dat helpt icm de USB.

Ik heb trouwens dezelfde USB problemen onder linux...

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 15:46 schreef aRTee het volgende:
Je probleem met de USB in windows komen me bekend voor, ik zie hetzelfde.

Verder kan ik in windows geen gebruik maken van mijn sblive5.1, alles lukt, herkenning en installatie van drivers en software, en na de laatste reboot wil ik de mixer openen,...

Not, dus.

Nou zit ik toch vaker met linux te prutsen, dus ok,... maar toch ellendig.

Zie verder hier:
[topic=436587/1/25]

Wel raar dat ik niet in elk gewenst slot mijn sblive kan monteren, maar ja...

Overigens, aan de topicstarter, heb je al andere biossen geprobeerd?
Laat maar weten of dat helpt icm de USB.

Ik heb trouwens dezelfde USB problemen onder linux...
Dat topic heb ik ook al doorgespit zonder resultaat :(

Ik heb idd de 1004 bios lopen, die staat op de ftp van asus.de, op zich loopt hij goed (doet hij met 1003 ook al hoor) maar nog niets over USB 2 gevonden.

Vraag: wie weet Q FAN FUNCTION CONTROL in de bios inhoudt?
Staat niets over in de search.

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 13:29 schreef Allanzoet het volgende:

pfff, lastig allemaal!
als je goed wilt oc`en met stabiliteit en veel opties enz., wat is dan het beste mobo met KT333 chipset?

-ABIT
-ASUS
-EPOX
-GIGABYTE
-MSI
Wat océn betreft zal je met ASUS NIET zo goed zitten, dit omdat het geheugen voltagen NIET aan te passen is, en dan houdt het snel op denk ik!?!...Strange dat ASUS deze optie weggelaten heeft. (Althans ik kan het nergens vinden) :'(

Verwijderd

Dat USB 2.0-probleem had ik bij de P4B266 ook bij een "klant". Ff op de site van ASUS de USB-drivers downloaden.

http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=misc/utils/usb2v2.zip

Suc6 ermee!

• darkmen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07 15:22
Ga even naar http://www.viaarena.com/?PageID=71#usb haal daar de nieuwe usb 2.0 driver op installeren via systeem niet via de setup verwijs naar de directory driver daarna moet het goed gaan.

Heb het zelf ook zo gedaan en draait nu zonder problemen

Veel succes

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 17:57 schreef Darkmen het volgende:
Ga even naar http://www.viaarena.com/?PageID=71#usb haal daar de nieuwe usb 2.0 driver op installeren via systeem niet via de setup verwijs naar de directory driver daarna moet het goed gaan.

Heb het zelf ook zo gedaan en draait nu zonder problemen

Veel succes
Hee thnx dude werkt PERFECTO!! Ben ik ff blij, ik namelijk al naar mycom gebeld, en die zeiden dat ik maar langs moest komen, want ze hadden geen enkel idee.
Daar heb ik dus helemaal geen zin in! :P

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 13:29 schreef Allanzoet het volgende:

pfff, lastig allemaal!

-ABIT
-ASUS
-EPOX
-GIGABYTE
-MSI
Die KT400 chipset dat duurt nog wel ff....

Voor het beste OC KT333 bordje moet je toch bij Epox of Abit zijn :)

Hier bijv. een plaatje van de BIOS van de Epox 8K3A+ ( KT333 )

Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2002/epox/8k3a+/Picture_293_copy.jpg

Zoals je ziet HEELE goede voltage settings :9

Ik had de podmeters al in huis liggen, maar die zijn niet meer nodig zo te zien ;)

Verwijderd

Q-fan is volgens mij dat hij de fan snelheid dynamisch aanpast, afhankelijk van de temperatuur/load/oid.

Een beetje moeilijk om precies te achterhalen waar de aanpassing van afhangt, maar ik zie in elk geval dat in mijn systeem de fanspeed sterk varieert, terwijl mijn fan van het constante type is....

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Ik heb er vandaag een gehaald, maar ik krijg geen beeld :(

Morgen maar terug om een nieuwe versie te halen, volgens mij heb ik een DOA

Of hebben jullie nog ideeen?
Pagina: 1