Ik draai nu MDAEAMON op een NT server. MDAEMON haalt alle post voor @domein.nl op bij een ISP door er een pop verbinding mee te maken. Op basis van rules distribueert hij de mail naar de mailboxen van mijn lokale gebruikers. De gebruikers op het LAN 'poppen' hun mail dan weer bij de MDEAMON server. Andersom versturen de gebruikers hun mail via SMTP naar de MDAEMON server, die het op zijn beurt weer via SMTP naar de server van de ISP verstuurt.
Nu wil ik dit op FreeBSD gaan doen. Nu heb ik al eens gekeken naar bijv. qmail en sendmail, maar vgl. mij dienen die een wat ander doel. Ze gaan er in de docs namelijk allemaal van uit dat de mx-records voor mijn domein verwijzen naar de server waarop qmail ofzo komt te draaien, en dat is in mijn geval dus niet zo.
Kan iemand me uitleggen hoe ik de (relatief simpele) functionaliteit van MDAEMON op een BSD bak kan overnemen?
Nu wil ik dit op FreeBSD gaan doen. Nu heb ik al eens gekeken naar bijv. qmail en sendmail, maar vgl. mij dienen die een wat ander doel. Ze gaan er in de docs namelijk allemaal van uit dat de mx-records voor mijn domein verwijzen naar de server waarop qmail ofzo komt te draaien, en dat is in mijn geval dus niet zo.
Kan iemand me uitleggen hoe ik de (relatief simpele) functionaliteit van MDAEMON op een BSD bak kan overnemen?