[Gentoo] Server lokaal updaten

Pagina: 1
Acties:

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sinds kort draai ik Gentoo Linux op een Pentium 83 MHz servertje. Ik heb het geheel voor i586-architectuur gecompileerd op mijn AMD 1400 MHz PC en daarna overgezet in deze server... dit scheelde nogal wat tijd qua compilatietijd ;)

Nu ben ik heel benieuwd of het mogelijk is om een emerge --world update te doen op de server op afstand, en wel zo dat de 1400 MHz bak het compileerwerk voor z'n rekening neemt en niet de server (dus niet zomaar een telnet/ssh sessie)... Anders gaat de compilatie namelijk veel tijd kosten.

Ik kan van de gentoo CD starten en dan een lokale partitie mounten (en als het een linux rootpartitie is ook een chroot doen). Kan ik de rootpartitie van de server (/dev/hda3 op de server) via het netwerk ook op mijn 1400 MHz read-write mounten (bv. in /mnt/serverroot o.i.d. ;)) en dan met een chroot /mnt/serverroot werken op de server?

Ik zit al redelijk lang met Linux te klooien; een partitie van een andere pc over het netwerk in een andere linux config mounten heb k echter niet gedaan... k hoop dat iemand mij n beetje op weg kan helpen hiermee. En belangrijker nog: gaat het zo werken? :)

[edit] is t installeren van een NFS server op de server een optie?