Toon posts:

TNT2 Ultra AGP2X vervangen door TNT2 M64AGP4X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Schiet ik er iets mee op om mijn TNT2 Ultra te vervangen door een TNT2 M64? Beide kaarten hebben 32MB geheugen, alleen de Ultra werkt op 2X AGP en de M64 op 4X AGP. Haal ik betere prestaties met de M64 omdat deze AGP 4X heeft of schiet dat niet zo op? Men mobo kan namelijk AGP 4X aan, tis een MSI K7T266 Pro2 met DDR mem en een AMD 1333.

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tussen 2X en 4X AGP zit bijna tot geen verschil in prestaties. Misschien weet iemand hier de technische uitleg, maar ik niet op dit moment :+.

• Bec80
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Ik denk dat het nihil is

Verwijderd

niet doen! een M64 is een soort MX (langzamer) terwijl de Ultra de snelste kaarten uit deze serie zijn. Daarnaast maakt 2x of 4x niet zo heel veel uit, en je moederbord moet het ondersteunen!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De TNT2 M64 is een uitgeklede versie van de gewone TNT2. De ultra is een versnelde versie van de gewone TNT2.

Dus als je wilt ruilen: je mag mijn M64 zo meenemen :P

Je hebt niks aan 4x AGP als de bandbreedte niet gebruikt wordt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Een tnt2 m64 is een "slappe" versie van de tnt2 en de Ultra de snelste versie, daar zal het verschil tussen agp4x en agp2x niks aan veranderen.

Verwijderd

Volgens mij is de TNT2 Ultra dan nog sneller...
Bij de M64 lopen de core/mem op een (veel) lagere snelheid ...

Verwijderd

Topicstarter
Hmz..als er geen noemenswaardig verschil is..waarom dan AGP4X? Dat zullen ze toch niet voor niets uitgevonden hebben? Ergens zal er wel een voordeel zijn lijkt me :?

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 10:34 schreef ThuiSSiE het volgende:
Hmz..als er geen noemenswaardig verschil is..waarom dan AGP4X? Dat zullen ze toch niet voor niets uitgevonden hebben? Ergens zal er wel een voordeel zijn lijkt me :?
het voordeel is een grotere bandbreedte, maar dan moet de kaart wel in staat zijn deze te kunnen vullen, en een TNT2 M64 kan dat zeker niet. Gewoon lekker je Ultra houden, die is veel sneller.

• LordHuberti
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:01

LordHuberti

Help?

In dit geval staat agp 4x heel interressant voor de verkoop maar voegt het idd niets toe aan de prestatie omdat de extra bandbreedte gewoon niet gebruikt word. Mijn tnt2 ultra werkt ook op agp 4x maar er is geen veschil met de prestatie in agp 2x

.........

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 10:33 schreef bakdozium het volgende:
Een tnt2 m64 is een "slappe" versie van de tnt2 en de Ultra de snelste versie, daar zal het verschil tussen agp4x en agp2x niks aan veranderen.
is het niet juist andersom? de M64 is juist een snellere versie van de normale TNT2....toch?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
M64 wil zeggen: de helft van 128 (geheugenbus gehalveerd)
Ultra wil zeggen: sneller gaat niet (in deze serie)
Al was die Ultra AGP 1x dan was hij nog duidelijk sneller.
Zelfs al was hij PCI dan was hij in de meeste gevallen sneller...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op woensdag 13 maart 2002 22:18 schreef schaapie het volgende:

[..]

is het niet juist andersom? de M64 is juist een snellere versie van de normale TNT2....toch?
Neuh.

TNT2 Memory Speed: 150MHz
Pixels Per Second: 250Million
Memory Bandwidth: 2.4GB/s

TNT2M64 Memory Speed: 150MHz
Pixels Per Second: 250Million
Memory Bandwidth: 1.2GB/s

TNT2 Pro Memory Speed: 166MHz
Pixels Per Second: 284Million
Memory Bandwidth: 2.65GB/s

TNT2 Ultra Memory Speed: 183MHz
Pixels Per Second: 300Million
Memory Bandwidth: 2.9GB/s

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Zoals FJK hierboven al laat zien is de TNT2 Ultra veel sneller.
De TNT m64 heeft 64bit geheugen terwijl de Ultra 128 bit geheugen heeft.
En dan is er nog een verschil in kloksnelheden van A: de Core en B: Ditzelfde geheugen.

De m64 is in het leven geroepen om een goedkope videokaart in het programma van Nvidia te hebben toen de Geforce 2 Mx nog wat duurder was.
De m64 moest het opnemen tegen o.a. De S3 Savage en de ATI Rage & Xpert series.
Je vond deze TnT2 variant in goedkope modellen Pc's en ook in bijvoorbeeld Packard Bell en Compaq Thuiscomputers.

Kortom gewoon niet doen dus!!

Maar dat is je nu zo onderhand al duidelijk.....toch?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:39

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Even hier op voortbordurend, ik heb ook zo'n tnt2-u, mijn dvd-speler slurpt nu veel proc tijd (P3-500, 512MB), wordt dit minder met een snellere videokaart of kan ik beter m'n mobo (nu Asus P3bf) upgraden?
Dit kost meer dan een andere videokaart.....
Als ik te off-topic ben, ga ik wel ergens anders heen 8-)
Ik ben hier nieuw.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op woensdag 13 maart 2002 22:55 schreef Speedy-Andre het volgende:
Even hier op voortbordurend, ik heb ook zo'n tnt2-u, mijn dvd-speler slurpt nu veel proc tijd (P3-500, 512MB), wordt dit minder met een snellere videokaart of kan ik beter m'n mobo (nu Asus P3bf) upgraden?
Ik ben hier nieuw.
Het is idd een beetje off-topic, maar goed; staat DMA aan voor de DVD speler? Een nieuw mobo zal iig weinig helpen.
Hier zijn recent ook een paar topics over geweest geloof ik.

Verwijderd

Als je wilt wisselen, stuur dan je kaart op en ik stuur dan een Riva TNT2 m64 terug.

(I'm Evil)
lolz

Riva TNT2 m64 SUCKS, 10fps in CS, GVD voor ne clan-speler, zie de AWP niet linksboven?

m64 staat voor memory bus 64bits ipv van 128bits, dus MINSTENS 2 KEER ZO TRAAG.

Riva TNT2 Ultra rulet onder de Riva's.

(Getest op een suckende celly 300A en op die celly @ 450A)

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 22:55 schreef Speedy-Andre het volgende:
Ik ben hier nieuw.
Dvd encoding (softwarematig) vraagt een hoop van je processor en je hebt minimaal een P2 350Mhz nodig (en dan moet je ook niet met je muis heen een weer gaan zwaaien) een P3 500 ligt daar natuurlijk niet zo ver vanaf.
Die Tnt2 bied geen echte dvd versnel functie, iets wat modernere videokaarten wel hebben (b.v. de Geforce 2 mx) deze nemen dus wat decodeer werk van je processor over, waardoor je cpu weer wat adem kan halen.
Natuurlijk heb je een dvd progje nodig wat dit ondersteund b.v. Powerdvd of Windvd of zo.
Wat je ook kan doen is een losse Dvd kaart zoals de Creative Drx3 of eentje van Sigma (Hollywood plus) hoef je ook niet je videokaart te vervangen en deze bieden ook goede Tv-Out functies.

Succes

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 13 maart 2002 10:34 schreef ThuiSSiE het volgende:
Hebben ze niet voor niets uitgevonden idd, maar is toch van erg kleine invloed omdat de bandbreedte tussen het geheugen op de kaart zelf en de core op de kaart VEEL belangrijker is. Het enige wat sneller zou kunnen gaan is het inladen van textures (nou is 32 mb zelfs vanaf een hardeschijf inladen nog wel te overzien, dus daar heb je geen voordeel aan ;)) of het gebruiken van je normale RAM geheugen als videogeheugen. En dat wil je ook niet.

Waarom zetten ze het er dan zo enthousiast bij? Marketing. Jij vraagt het hier nog, maar er zullen meenigeen zijn die denken, "joh een 4x moet wel sneller zijn dan een 2x, die moet ik hebben"...
Op woensdag 13 maart 2002 22:18 schreef schaapie het volgende:

[..]

No offense, maar als je het niet weet, ga dan ook geen verwarring lopen zaaien. Foute info geven is niet handig.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
TNT2 M64 is langzaam, stuk langzamer dan een normale TNT2 net zoals een GeForce 2 MX 200 die ook baggertraag is (die kaart presteert volgens 3DMark 2001 nog minder dan een TNT2 Ultra !!.)

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

..plus dat die ultra van jou ook gewoon op 4x kan draaien - op mijn TNT2 kaartjeS zit bij allemaal een jumpertje om AGP snelheid mee in te stellen, zelfs op mijn eerste revisie V770.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

plus het feit dat AGP2X of 4X helemaal niet zoveel uitmaakt, zeker niet bij relatief oude kaarten als de TNT2 serie...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 22:31 schreef F_J_K het volgende:

[..]

TNT2 Pro Memory Speed: 166MHz
Pixels Per Second: 284Million
Memory Bandwidth: 2.65GB/s
Woei! Mijne staat er ook bij :)
ennuh topicstarter, zoals je misschien al door hebt nu, die M64 is vele malen trager dan die Ultra, die Ultra was destijds niet voor niets veel duurder!
Pagina: 1