Kan iemand mij vertellen, hoe ik een poort kan openen? En met wat voor programma ik dit kan doen. Ik heb al veel gezocht maar dit levert niet tot nauwlijks resultaat op.
Verwijderd
Een poort open je doorgaans met een sleutel. Kijk even of er een portier aanwezig is, of check voor een deurbel.
Ja dit is een flauw antwoord. Maar veel meer kan ik je niet vertellen. Je geeft gewoon domweg veel en veel te weinig informatie. Welke poort wil je openzetten? Wat voor OS gaat het om? Waarmee is die poort afgesloten?
Wat betreft dat vele zoeken: dan heb je verkeerd gezocht. Er is echt ontzettend veel informatie over dit onderwerp te vinden.
Ja dit is een flauw antwoord. Maar veel meer kan ik je niet vertellen. Je geeft gewoon domweg veel en veel te weinig informatie. Welke poort wil je openzetten? Wat voor OS gaat het om? Waarmee is die poort afgesloten?
Wat betreft dat vele zoeken: dan heb je verkeerd gezocht. Er is echt ontzettend veel informatie over dit onderwerp te vinden.
Ligt eraan: wat voor service wil je draaien? Webserver? Mailserver?
Welk OS en/of hardware gebruik je?
FAQ al doorgelezen?
Netwerkkennis?
Vertel! Daarna kunnen we je helpen.
Welk OS en/of hardware gebruik je?
FAQ al doorgelezen?
Netwerkkennis?
Vertel! Daarna kunnen we je helpen.
... en oranje! :P
Een poort heeft verschillende toestanden: "open" > betekent zoveel als niet gesloten, in deze toestand accepteert hij nog geen connecties, of wordt hij gebruikt voor outgoing traffic.
"closed" > kan zijn: niet beschikbaar, of gesloten door een firewall.
"listening" > in dit geval accepteert een poort connecties van buitenaf. Een poort zal nooit listening zijn zonder dat een specifiek programma dit veroorzaakt.
Is dus de volgende vraag: "hoe" wil je een poort openen?
Is er een poort die geopend is door een programma, en die geblokkeerd is door een firewall? > regel het dan in de firewall.
Is de poort uberhaupt niet open (dwz er is geen programma aan gekoppeld), dan zul je toch echt een programma moeten hebben welke die poort openzet, die vervolgens alleen voor dat programma gebruikt kan worden.
"closed" > kan zijn: niet beschikbaar, of gesloten door een firewall.
"listening" > in dit geval accepteert een poort connecties van buitenaf. Een poort zal nooit listening zijn zonder dat een specifiek programma dit veroorzaakt.
Is dus de volgende vraag: "hoe" wil je een poort openen?
Is er een poort die geopend is door een programma, en die geblokkeerd is door een firewall? > regel het dan in de firewall.
Is de poort uberhaupt niet open (dwz er is geen programma aan gekoppeld), dan zul je toch echt een programma moeten hebben welke die poort openzet, die vervolgens alleen voor dat programma gebruikt kan worden.
Bedoel jij eigenlijk niet dat je een poort wil openzetten voor een service die achter een router draait ?Op woensdag 13 maart 2002 10:07 schreef Sugar het volgende:
Kan iemand mij vertellen, hoe ik een poort kan openen? En met wat voor programma ik dit kan doen. Ik heb al veel gezocht maar dit levert niet tot nauwlijks resultaat op.
Poortmapping
Je vraag is nogal erg onduidelijk...
edit: net iets te flauwe grap. verwijderd
Pagina: 1