Toon posts:

gigabit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vraagje,

ondersteund windows nt 4.0 sp6a gigabit ethernet, kan het nergens vinden

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als er drivers voor dat OS van een gigabit ethernet kaart zijn wel ja.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
die doen dat dus, heb 2 hp lh3000 met een hp p3482a kaartje er in, zijn verbonden met een cross kabel, maar willen niet op gigabit, blijven op 100 draaien. die 2 servers zijn identiek, zit genoeg geheugen in, kaartjes zitten in een 64-bit slot, dus ik weet echt niet wat er fout gaat, dus begon ik mij af te vragen of nt gigabit wel ondersteunt

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Zijn de kabels wel voor een Gigabit netwerk? Deze zijn natuurlijk wel anders dan een gewone cross-kabel (100mbit of 10mbit). Voor kabelschema's kun je hier terecht http://www.hardwarebook.net/

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
zal dat zo eens controleren, maar ik heb cat 5 zien werken met gigabit, en het kabeltje kan ook niet te lang zijn, is maar 1,5m.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Op woensdag 13 maart 2002 10:28 schreef PassY het volgende:
zal dat zo eens controleren, maar ik heb cat 5 zien werken met gigabit, en het kabeltje kan ook niet te lang zijn, is maar 1,5m.
Gigabit stelt wel hogere eisen aan je kabels. Gigabit heeft zowiezo 8 aders nodig, terwijl 100 Mbit genoegen neemt met 4...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ja en nee.
Een operating-system weet niets van Gigabit-Ethernet.
Net zoals voor alle andere OS-en kan een leverancier van netwerk-kaarten (of iemand anders die de specs van de kaart kent) besluiten er een driver voor te schrijven.
Aangezien NT met name voor professionele systemen bedoeld is, zullen dus voor de meeste Gigabit-Ethernet-kaarten (die voor de PCI-bus dan, niet bijv. voor SBus) wel drivers bestaan.
Ik heb Gigabit-Ethernet onder NT 4.0 SP6a gedraaid op SMC, Intel, 3Com en Compaq (dual Fast + Gigabit). De 3Com was UTP, de andere 3 fiber.

Ook CAT-5 UTP (i.p.v. -5E, -6 of -7) is geen probleem, dat doet het voor een paar meter best. Waar je vermoedelijk tegenaanloopt is dat de huidige versies van Gigabit-over-koper alle 4 de paren van UTP gebruiken, en niet maar alleen paar 1 (pin 1&2) en paar 2 (pin 3&6). Een standaard cross-cable zou dus wel eens niet goed

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
heb iets op de hp site gevonden dat gigabit niet werkt met hot-plug pci, dit word vanavond uitgezet als het kan, daarna ff kijken of het op gigabit wil werken
Pagina: 1