Toon posts:

achtergrond overlappende scrollbar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het probleem:
binnen de webpagina maak ik gebruik van stylesheets. De stylesheet genereert een achtergrondplaatje aan de rechteronderzijde van m'n frame. Welnu, wanneer er nu een scrollbar bij komt gaagt het plaatje verschuiven.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de scrollbar kan laten overlappen met een achtergrondplaatje. Als het al mogelijk is?!

in ieder geval alvast bedankt voor de ev. moeite.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Kan iemand mij vertellen hoe ik de scrollbar kan laten overlappen met een achtergrondplaatje.
Je wilt dat het plaatje ook bij scrollen rechtsonder blijft staan ofzo?? Ik snap het 'overlappen' niet helemaal..

Verwijderd

Dan zet je dat plaatje neer met position:absolute.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:17

André

Analytics dude

Je zou de 'position' wel op 'absolute' kunnen zetten, maar dan kun je nog niet de scrollbar overlappen.

• Blaise
  • Niet online
dat kan niet met CSS. (als je tenminste bedoeld dat het scrollbar-track-color doorzictig moet zijn.)

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Als je niet wil dat het plaatje verschuift als je gaat scrollen, moet je in je style background-attachment: fixed opnemen.

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op woensdag 13 maart 2002 09:41 schreef sjappel het volgende:
het probleem:
binnen de webpagina maak ik gebruik van stylesheets. De stylesheet genereert een achtergrondplaatje aan de rechteronderzijde van m'n frame. Welnu, wanneer er nu een scrollbar bij komt gaagt het plaatje verschuiven.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de scrollbar kan laten overlappen met een achtergrondplaatje. Als het al mogelijk is?!
als ik het goed begrijp is je achtergrond-plaatje rechts uitgelijnd: als er echter een scrollbar verschijnt valt deze over het plaatje heen (dus voor de 20pixels)

volgens mij hoort dat niet te gebeuren
zeker als je
code:
1
background-position: right

gebruikt; tenzij er in je code een element staat dat een harde waarde in pixels heeft dat de breedte van de pagina breder dan het venster maakt; als je echter
code:
1
background-attachment: fixed

gebruikt dient het laatste echter ook niet het geval te zijn

oftewel wat is je gebruikte code en in welke browser ervaar je het verkeerde gedrag?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Blaise
  • Niet online
doen het beide niet bij mij met IE6

Verwijderd

en plain html zoals :

bgproperties="fixed"

dan?

• Blaise
  • Niet online
nee, dat plaatje stilstaan lukt wel, maar niet om de trackcolor van de scrollbar doorzichtig te doen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Op zaterdag 16 maart 2002 00:45 schreef Blaise het volgende:
nee, dat plaatje stilstaan lukt wel, maar niet om de trackcolor van de scrollbar doorzichtig te doen.
Alleen IE5.5+ heeft de mogelijkheid de scrollbar van een kleurtje te voorzien. Doorzichtig hoort daar echter niet bij.
De enige manier om een scrollbar doorzichtig te maken is om er zelf een te maken (dhtml). Ik heb hier wel een voorbeeldje van een dhtml scrollbar.

Intentionally left blank

Verwijderd

Anders programmeer je toch je eigen scroll functie? Er zijn genoeg scriptjes die je zo kunt overnemen.

• Blaise
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 11:30 schreef crisp het volgende:

[..]

Alleen IE5.5+ heeft de mogelijkheid de scrollbar van een kleurtje te voorzien. Doorzichtig hoort daar echter niet bij.
De enige manier om een scrollbar doorzichtig te maken is om er zelf een te maken (dhtml). Ik heb hier wel een voorbeeldje van een dhtml scrollbar.
Met alle respect, maar er zijn betere dhtml scrollbarren, waar je ook in dat stukje naast de bar kan klikken, als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar het maakt mij niet zoveel uit, was vooral om de threadopener te helpen.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Op zaterdag 16 maart 2002 17:33 schreef Blaise het volgende:

[..]

Met alle respect, maar er zijn betere dhtml scrollbarren, waar je ook in dat stukje naast de bar kan klikken, als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar het maakt mij niet zoveel uit, was vooral om de threadopener te helpen.
Nou, als je het er even bij wil proggen: be my guest! ;)
(ik was er zelf gewoon nog niet aan toe gekomen)

Intentionally left blank

• Blaise
  • Niet online
tadaa! deze is van mij: http://javascript.internet.com/page-details/dhtml-scroller.html. kwartiertje werk :z
:P

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Op zaterdag 16 maart 2002 19:16 schreef Blaise het volgende:
tadaa! deze is van mij: http://javascript.internet.com/page-details/dhtml-scroller.html. kwartiertje werk :z
:P
Ja, leuk. Kwartiertje werk, en wat heb je ervan geleerd? Hoe te googelen? ;)
Ik ga 'm wel even bekijken; misschien zitten er wel dingen in die ik zelf goed kan gebruiken. In elk geval vind ik x-browser-compatibiliteit wel belangrijk, en van die van mij weet ik dat 'ie werkt in NS6, Mozilla, Opera 6 en IE4+.

Intentionally left blank

Verwijderd

Je wilt de background plaat laten doorlopen over het trackgedeelte van de scrollbar? dat kan alleen met een dhtml scrollbar, niet met een standaard html scrollbar.

• Blaise
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 22:59 schreef crisp het volgende:

[..]

Ja, leuk. Kwartiertje werk, en wat heb je ervan geleerd? Hoe te googelen? ;)
Ik ga 'm wel even bekijken; misschien zitten er wel dingen in die ik zelf goed kan gebruiken. In elk geval vind ik x-browser-compatibiliteit wel belangrijk, en van die van mij weet ik dat 'ie werkt in NS6, Mozilla, Opera 6 en IE4+.
Ik ken gewoon de hele database van gathering.tweakers.net uit mijn hoofd :P

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Op zondag 17 maart 2002 00:13 schreef Blaise het volgende:

[..]

Ik ken gewoon de hele database van gathering.tweakers.net uit mijn hoofd :P
Kritiek is leuk, maar ik zie er toch graag wat pro-actieve input tegenover (oftewel: ga zelf maar eens een dhtml-scrollbar proggen) :P

Intentionally left blank

Verwijderd

is hier een offtopic 'mijn-lul-is-langer' gesprek aan de gang?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Op zondag 17 maart 2002 00:21 schreef raus het volgende:
is hier een offtopic 'mijn-lul-is-langer' gesprek aan de gang?
En WTF is U?
edit:

oftewel: wie ben jij dan wel?

Intentionally left blank

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 00:29 schreef crisp het volgende:

[..]

En HTF is U?
aangezien we hier toch lekker offtopic bezig zijn:

/me is iemand die ziet dat er wederom een andere oplossing wordt aangedragen voor een dhtml scrollbar dan die van crips, en wat de heer crips niet leuk vind, waardoor hij in de verdediging schiet... puur een observatie

• Blaise
  • Niet online
Het wordt hier wat vijandig...
Die link van mij van die betere scrollbar was alleen om Crisp te helpen, niet om te laten zien dat iemand anders het beter kan (nee, dat script is niet van moi, duh).

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 00:29 schreef crisp het volgende:

[..]

En WTF is U?
edit:

oftewel: wie ben jij dan wel?
volgens mij was jouw edit de H die je veranderde in een W, nietwaar crips? waarom zet je dan edit tagjes om dat zinnetje?? :?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Op zondag 17 maart 2002 00:42 schreef Blaise het volgende:
Het wordt hier wat vijandig...
Die link van mij van die betere scrollbar was alleen om Crisp te helpen, niet om te laten zien dat iemand anders het beter kan (nee, dat script is niet van moi, duh).
En dat had ik allang door (zie de smilies bij mijn posts)
Op zondag 17 maart 2002 00:46 schreef raus het volgende:

[..]

volgens mij was jouw edit de H die je veranderde in een W, nietwaar crips? waarom zet je dan edit tagjes om dat zinnetje?? :?
De edit was inderdaad de verandering van de H in een W. Vervolgens zette ik tussen [edit] tags voor de verduidelijking de vertaling...

Intentionally left blank

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 00:52 schreef crisp het volgende:

[..]

[..]

De edit was inderdaad de verandering van de H in een W. Vervolgens zette ik tussen [edit] tags voor de verduidelijking de vertaling...
goed werk wat je overigens bij mijn probleem laat zien :)

• Blaise
  • Niet online
I know, was "duh" omdat je dat vast al snapte.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Op zondag 17 maart 2002 00:57 schreef raus het volgende:

[..]

goed werk wat je overigens bij mijn probleem laat zien :)
Dank je wel! Ik ben gelukkig niet eenkennig ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1