"harddisk het langzaamste", ja natuurlijk als je (floppies en modems uitgezonderd) de PC-historie bekijkt is de hdd altijd het lanfgzaamste geweest. maar dat is ook geen enkel probleem, een harddisk heb je maar af en toe nodig. Als de software an data eenmaal geladen zijn staat die in het geheugen en heeft de harddisk niets te doen. Als een harddisk 0.1% van de tijd daadwerkelijk in gebruik is dan is dat erg veel.
Ik weet niet waar je naar toe wilt met de bewering dat de hdd het langsaamste is van een pc, ik kan ook zeggen dat een autoradio het luidruchtigste onderdeel van een auto is. Dat kan misschien best wel zo zijn, maar wat dan nog?
De processorcache is het kleinste stukje dataopslag van een pc, maar wat dan nog?
Snelheid kost geld. Daarom heb je een heel klein beetje, zeer snelle processorcache, wat meer maar ook trager intern geheugen en heel erg veel, relatief trage harddiskspace. En sommigen hebben ook nog veel goedkopere maar ook veel tragere tape-backups. Een PC is echt niet onwerkbaar traag wanneer hij een tage harddisk heeft.
Natuurlijk is een pc sneller wanneer er 40GB aan processorcache in zou zitten, maar de kosten daarvan zijn gewoon astronomisch hoog. Maak je maar niet te druk over de snelheid van een harddisk, voor normaal gebruik is alles snel genoeg. en hoeveel je er ook aan uitgeeft, een harddisk zal nooit in de buurt kunnen komen bij het interne geheugen, zelfs over 10 jaar zijn de harddisks nog langzamer dat het interne geheugen van nu.
ik ga namelijk een nieuwe PC kopen en ik wil zo stabiel en snel mogelijk kunnen werken. Kosten zijn niet belangrijk.
In dat geval geleive je even bij IBM te melden voor een supercomputer.

Maar als je gewoon wilt tekstverwerken, internetten en af en toe misschien wat videobewerken, kun je gewoon de eerste de beste computerzaak binnenstappen en daar een mooie Compac, Dell, oid aanschaffen, koop gewoon een betrouwbaar merk met een goed servicecontract en je bent van alle problemen af.