Op woensdag 13 maart 2002 09:34 schreef xsence-ecs het volgende:
Ik meen dat ze zeiden augustus.. dan kan de ps2 online..
wat verwachten jullie hiervan? is het de moeite waard om hierop te wachten? zal het goed werken met de ps2 hardware? enz enz.
wat verwachten jullie ervan: weinig, console online heeft nog een lange weg te gaan, vooral met sony in de benelux (xbox heeft het beter voor mekaar)
is het de moeite waard om hierop te wachten: nee, console is nu nog voornamelijk singleplayer of multiplayer splitscreen, als je wilt wachten tot er degelijke online mogelijkheden zijn voor de ps2 dan wens ik je veel succes, alvast tot ziens tot volgend jaar zomer
zal het goed werken met de ps2 hardware: tuurlijk, het online gebeuren rondom de ps2 zal op de ps2 zelf zijn afgestemd, dus hardwarematige problemen rondom multiplayer zullen er niet zijn
momenteel is het nutteloos om een console voor multiplayer te kopen, en er op wachten al helemaal
als je de singleplayer games van de ps2 niks aan vind, dan moet je het ding gewoon niet kopen, en erop wachten, tja voordat het hier zover is (sony + benelux = geen -tot amper samenwerking) en het allemaal goed geregeld is dan zijn we minstens 1,5 jaar verder wat de ps2 betreft
xbox heeft het wat dat betreft beter voor mekaar ivm zijn al-online-ready zijnde hardware, voor de ps2 zijn accesoires verplicht te kopen wil je het aan de gang krijgen, ik denk dat dat een grote invloed heeft op het ps2 online verloop, mensen hebben niet zoveel zin in uitbreiden etc., vooral console liefhebbers niet, aangezien die graag meteen van start willen gaan zonder veel gezeik, aangezien sony hier ook nogeens weinig voet in aarde heeft op online gebied kwa afspraken e.d. met providers, zie ik het nog laaaaaaaang niet van de grond komen, in tegenstelling tot de xbox
PS: persoonlijk DENK ik dat de combinatie console + online een grote flop wordt, aangezien je moet uitbreiden, het veel extra geld zal kosten aangezien er niet veel concurrentie is tussen verschillende online aanbieders voor de consoles, en mensen toch liever multiplayeren op hun pc die er al helemaal klaar voor is, ik denk dat over 5 jaar de console markt weer relaxt op singleplayer gebied gericht zal zijn, omdat online gedoe toch meer aan de pc besteed is, en het wat nu betreft allemaal 1 grote hype is (console + online)