[asp/vb] verplichte download

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
ik open het topic opnieuw omdat ik achter iets nieuws ben gekomen. ik wil dus mijn gebruikers niet de mogelijkheid geven om een bestand in de browser te "openen vanaf huidige locatie".

als je WinAmp hebt geinstalleerd, en je klikt op een skin op internet, dan kopieerd hij deze automatisch naar je winamp skins map. ik heb gekeken bij de skins. het zijn wsz bestanden. in bestandsopties zie ik dat er is ingesteld dat, als er op geklikt wordt, moeten ze worden geopend met WinAmp.

ik heb nu een nieuwe bestandssoort aangemaakt: .gba bestanden. en heb die op dezelfde wijze gekoppeld aan gba.exe. als ik nu een .gba bestand aanklik in de browser, dan opent hij gba.exe.

maar nu mijn vraag: hoe krijg ik dit bestand nu in een bepaalde map??? stuurt hij het bestand mee?

chaozz.nl | RetroGameCouch

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 08:17

Basszje

Reisvaap!]

UHm kan dat :?

Je kan wel je bestand als mimetype sturen en dan inline ipv als attachment ( zoek eens op HTTP headers of content disposition ) .

maar volgens mij kan je hem niet in een bep map forcen?

Misschien bij winamp dat winamp dat automatisch doet oid :?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Ik wil niks zeggen, maar .gba is al van Gameboy Advance Roms.

Het bestand wordt trouwens geopend in Winamp, omdat die dit type heeft geregistreerd. Winamp leest die file (uit de internet cache in dit geval, maar dat kan van iedere locatie zijn), en gaat dan intern vanalles uithalen met die file. (Net als ieder ander programma dat met bestanden doet wat ie wil als 'ie 'm opent)
Kopieren naar een willekeurige directory is dan dus ook mogelijk.

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
Op woensdag 13 maart 2002 10:07 schreef daxx909 het volgende:
Ik wil niks zeggen, maar .gba is al van Gameboy Advance Roms.

Het bestand wordt trouwens geopend in Winamp, omdat die dit type heeft geregistreerd. Winamp leest die file (uit de internet cache in dit geval, maar dat kan van iedere locatie zijn), en gaat dan intern vanalles uithalen met die file. (Net als ieder ander programma dat met bestanden doet wat ie wil als 'ie 'm opent)
Kopieren naar een willekeurige directory is dan dus ook mogelijk.
perfect... hoe? :P

chaozz.nl | RetroGameCouch

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Door zelf een programma te maken. Helaas is het niet de bedoeling dat wij dat hier voor je gaan doen. Daarnaast is filehandling wel 1 van de meest basic dingen in (bijna) elke programmeer taal, dus dat is waarschijnlijk ook niet lastig zelf uit te vinden...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.