[Max OS X] Verbinden met server lukt alleen ...

Pagina: 1
Acties:

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 21:10

CBA

een vat, een vat, een vat !

Topicstarter
Het is me dus gelukt om drivers te installeren voor m'n asante netwerkkaart alleen nu als ik verbind met onze server hier, krijg ik geen icoon te zien van de server op m'n bureaublad.

Maar als ik verbind met m'n Microsoft UAM Volume dan krijg ik wel een icoon van de server te zien op m'n bureaublad.

Vanuit Mac Os 9.2.2. lukt alles perfect, alleen in Mac OS X 10.1 krijg ik geen icoon te zien, maar ben wel verbonden.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 06:56
De server staat ook niet als ikoontje in je browser window (in finder appeltje-n)...?

Ik neem aan dat je 10.1.3 draait?

Je zou ook kunnen proberen te connecten via SMB...
Volgens mij moet je dan in het 'Connect to server' venster het volgende typen:

smb://[ipnummer van server]/[windows sharepointnaam]

Er zijn ook proggies die dit makelijker maken (zoek effe op "SmbBrowse" op www.versiontracker.com/macosx/)

• CBA

CBA

Topicstarter
Mja onze server is een Windows 2000 server, waar de mac stations via appletalk kunnen op verbinden, dit zou toch gewoon moeten lukken normaal ?

Aangezien dit met het Microsoft UAM Volume wel lukt.

Verwijderd

volgens mij ondersteunt MacOS X geen appletalk meer. (wel als server maar niet als client)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

en dan zou ik nog liever vana macos x met de SMB client connecten naar een win-server...

maw: probeer af de finder eens appletje-K en dan "smb://workgroup;servername/share/"

evt. via xamba.sourceforge.net de SMB browser ergens vandaan rossen...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• CBA

CBA

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 10:01 schreef Zakalwe het volgende:
De server staat ook niet als ikoontje in je browser window (in finder appeltje-n)...?

Ik neem aan dat je 10.1.3 draait?

Je zou ook kunnen proberen te connecten via SMB...
Volgens mij moet je dan in het 'Connect to server' venster het volgende typen:

smb://[ipnummer van server]/[windows sharepointnaam]

Er zijn ook proggies die dit makelijker maken (zoek effe op "SmbBrowse" op www.versiontracker.com/macosx/)
Ik had inderdaad alleen nog maar 10.1 naar de securaty en installer update uit te voeren lukt het wel om te verbinden.

Ben ondertussen bezig met de combo update naar 10.1.3
Op woensdag 13 maart 2002 10:56 schreef sharky_k_ het volgende:
volgens mij ondersteunt MacOS X geen appletalk meer. (wel als server maar niet als client)
Mac OS X ondersteund nogwel appletalk hoor, het werkt perfect nu ...
Op woensdag 13 maart 2002 11:05 schreef chem het volgende:
en dan zou ik nog liever vana macos x met de SMB client connecten naar een win-server...

maw: probeer af de finder eens appletje-K en dan "smb://workgroup;servername/share/"

evt. via xamba.sourceforge.net de SMB browser ergens vandaan rossen...
'Gewone' gebruikers moeten ook makkelijk aan de server kunnen daarmee dat ik het graag op de oude manier nog doe.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Toch denk ik (gevoelsmatig) dat het draaien van SMB op de Mac betrouwbaarder werkt dan het draaien van AppleTalk op een Winbak. Volgens mij is het ook sneller... (als is smb al niet zo enorm snel)

• CBA

CBA

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 14:18 schreef chem het volgende:
Toch denk ik (gevoelsmatig) dat het draaien van SMB op de Mac betrouwbaarder werkt dan het draaien van AppleTalk op een Winbak. Volgens mij is het ook sneller... (als is smb al niet zo enorm snel)
Kan misschien wel zijn, nu met OS X zal ik beide eens naast elkaar proberen en zien welke het handigst en snelst werkt.

Appletalk draait prima op onze Win2K Server behalve dan met dit probleem: [Win2k] Appletalk probleem met bestanden, maar hierbij weet ik het niet of het aan Appletalk ligt, of een ander probleem is.

Verwijderd

Misschien is Sharity http://www.obdev.at of anders Dave http://www.thursby.com een optie :?

Sharity doet wat je nodig hebt ($49), maar Dave kan nog veel meer ($149)

Suc6

• chem

chem

Reist de wereld rond

sharity en dave zijn beiden onnodig met OS X...

Je kan net zo goed resp. SMB Browser en Xamba installeren - kost je niks.

• CBA

CBA

Topicstarter
Ik heb nu SMB Browse geïnstalleerd maar het is onmogelijk een share te mounten, er gebeurd gewoon niks als ik een share mount, moet ik hiervoor eerst samba zelf installen ?

• chem

chem

Reist de wereld rond

nee, de samba client is altijd geinstalleerd

kopieer dan de smb path die gegeven wordt en vul dei bij Finder > Connect to server in...

• CBA

CBA

Topicstarter
Het lukt als ik die regel intik in verbind met server maar op een share geraken die meer dan 8 tekens heeft is nog onmogelijk zo te zien :(

Dit is jammergenoeg geen manier hoe ik m'n gebruikers kan tonen hoe ze éénvoudig een verbinding maken met de server.

Pagina: 1