Toon posts:

Upgraden of niet? zo ja, geluidskaart of speakers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou, mijn vraag is duidelijk denk ik !

P4 1.7@1.97GHz,
MSI 850 Pro
Samsung 2x128 RIMM
Else GeForce 2 GTS 32MB DDR
SoundBlaster Live! 1024 Player (?)
16xDVD 40xCDRom
plextor 8x4x32
Maxtor 40GB 7200rpm 6L040J2 ATA 133
Maxtor 30GB 7200rpm ATA 100
Pinnacle PCTV Pro
Creative 4point Surround FPS 1500 (?)
19inch Iiyama Vision Master Pro 450

wat kan ik het beste upgraden ? nieuwe geluidskaart, nieuwe speakers ? of beide ?

welke geluidskaart zou ik het beste kunnen kopen en welke speakers? of zijn m'n huidige speakers wel goed genoeg?

ik heb een MiniDisc van Sony MZ-R35, en wil graag via de optische kabel opnemen? Weet iemand of er een MiniDisc drive bestaat die je kunt inbouwen in de PC?

alvast bedankt.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:17
Op woensdag 13 maart 2002 09:19 schreef win2kpro het volgende:
[verhaaltje]
MD drive in pc heb ik nog nooit van gehoord in ieder geval.

Verder ligt het eraan wat je met je pc doet.
Speel je veel games of luister je veel muziek?

Als je veel muziek luistert zou ik die SB Live lekker houden en je speakerset gaan upgraden. Die FPS 1500 is niet echt heel denderend voor muziek, maar voor games is ie natuurlijk wel grappig :)

Edit: Als je een MD drive voor in je pc vindt, laat 't dan ff weten :P

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 15:59

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Die Live kaart is meer dan goed genoeg voor games & muziek, dus vervang de speakers maar zou ik zeggen. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 09:27 schreef InZane het volgende:

[..]

MD drive in pc heb ik nog nooit van gehoord in ieder geval.

Verder ligt het eraan wat je met je pc doet.
Speel je veel games of luister je veel muziek?

Als je veel muziek luistert zou ik die SB Live lekker houden en je speakerset gaan upgraden. Die FPS 1500 is niet echt heel denderend voor muziek, maar voor games is ie natuurlijk wel grappig :)

Edit: Als je een MD drive voor in je pc vindt, laat 't dan ff weten :P
nou, ik heb een tijdje geleden op de Sony site een PC gezien met een MD drive :) dus die bestaan wel...

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:17
Op woensdag 13 maart 2002 09:32 schreef win2kpro het volgende:

[..]

nou, ik heb een tijdje geleden op de Sony site een PC gezien met een MD drive :) dus die bestaan wel...
Ikke gaat maar eens zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 09:40 schreef InZane het volgende:

[..]

Ikke gaat maar eens zoeken :)
dit is wel iets...

http://www.sony.nl/MD_flashsite/index.htm

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 09:29 schreef MST_Morpheus het volgende:
Die Live kaart is meer dan goed genoeg voor games & muziek, dus vervang de speakers maar zou ik zeggen. :)
Hey, volgens je sig. '| SB Audigy Platinum |' heb je een Audigy Platinum... gohh.. das leuk!

hoe bevalt 't?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je het voor games doet, heeft de audigy als voordeel dat je mooiere EAX effecten hebt, de verschillen tussen de live en audigy kan je wel vinden in de vele topics die erover geweest zijn.

[search=live audigy].

En in tegenstelling tot wat creative je wil doen geloven is de geluidskwaliteit van de audigy gewoon net zo hoog als die van een live (namelijk: goed). Als het je puur om de weergavekwaliteit gaat, zou ik zeggen upgrade je speakers. Gaat het je meer om mooiere effecten in games en om het hebben van de nieuwste kaart (sommige mensen hechten daar waarde aan), koop dan die audigy.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 10:41 schreef JvS het volgende:
Gaat het je meer om mooiere effecten in games en om het hebben van de nieuwste kaart (sommige mensen hechten daar waarde aan), koop dan die audigy.
waarom zou ik de nieuwste kaart kopen? ik hecht me abs. niet aan de nieuwste van aller nieuwste.... als er toch geen verschil zit in geluidskwaliteit.

het gaat me meer om mooiere effecten in o.a. games, DVD en muziek... ik wil ook direct kunnen opnemen van PC naar MD met optische kabel :9

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:36
Op woensdag 13 maart 2002 10:52 schreef win2kpro het volgende:

[..]

waarom zou ik de nieuwste kaart kopen? ik hecht me abs. niet aan de nieuwste van aller nieuwste.... als er toch geen verschil zit in geluidskwaliteit.

het gaat me meer om mooiere effecten in o.a. games, DVD en muziek... ik wil ook direct kunnen opnemen van PC naar MD met optische kabel :9
Dan kan je het beste een Terratec 6pack aanschaffen... 5.1 kaart met optische uitgang en ondersteunt A3d en EAX... geluidskwaliteit is zeker zo goed als die van de Creative kaarten...

wil je 4.1 kaartje, kijk dan naar de Terratec DMX X-Fire of Hercules Fortissimo II

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op woensdag 13 maart 2002 10:18 schreef win2kpro het volgende:

[..]

Hey, volgens je sig. '| SB Audigy Platinum |' heb je een Audigy Platinum... gohh.. das leuk!

hoe bevalt 't?
Perfect! Hiervoor had ik een SB Live Value. Oftewel de eerste generatie van de Live Player. Het verschil is duidelijk hoorbaar.

En met die Audigy Drive is mijn installatie compleet. Lekker hoor met de bijgeleverde afstandsbediening je CD-Rom etc. besturen. >:)

Deze kaart is echte blijver O+

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 13 maart 2002 16:55 schreef MST_Morpheus het volgende:

[..]

Perfect! Hiervoor had ik een SB Live Value. Oftewel de eerste generatie van de Live Player. Het verschil is duidelijk hoorbaar.
Je bedoelt hopelijk met games en EAX, want daar zit idd verschil in. Als je vindt dat je MP3'tjes ineens een stuk beter vindt klinken, dan ga ik je verzekeren dat je je dat verschil alleen in je hoofd haalt. Niet om je aan te vallen en het is ook compleet normaal (iedereen doet dat). Maar ik weet zeker dat je deze uitdaging niet aandurft: hier bij mij te komen en dan 20 keer mijn kamer uit te lopen, dat ik er een kaart inzet (random 10x de live 10x de audigy) en dat jij bij minder dan 17keer de goede kaart eruit pikken mij 500 euro moet geven.

Als je echt duidelijk verschil hoort, moet het een easy uitdaging zijn. :7

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op woensdag 13 maart 2002 17:05 schreef JvS het volgende:

[..]

Je bedoelt hopelijk met games en EAX, want daar zit idd verschil in. Als je vindt dat je MP3'tjes ineens een stuk beter vindt klinken, dan ga ik je verzekeren dat je je dat verschil alleen in je hoofd haalt. Niet om je aan te vallen en het is ook compleet normaal (iedereen doet dat). Maar ik weet zeker dat je deze uitdaging niet aandurft: hier bij mij te komen en dan 20 keer mijn kamer uit te lopen, dat ik er een kaart inzet (random 10x de live 10x de audigy) en dat jij bij minder dan 17keer de goede kaart eruit pikken mij 500 euro moet geven.

Als je echt duidelijk verschil hoort, moet het een easy uitdaging zijn. :7
Right you are >:) Ik had er eigenlijk bij mij moeten zeggen dat ik dus eax, games en dvd bedoelde. Want mijn oude Live Value had ook geen 5.1 ondersteuning wat mijn Audigy wel heeft. Dus ik houd die 500 euro lekker op zak, kan ik beter gebruiken. Ben aan het sparen voor een Radeon vandaar. *D

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 09:16 schreef MST_Morpheus het volgende:

[..]

Ben aan het sparen voor een Radeon vandaar. *D
hmmm,,, krijg je daardoor mooiere geluid effecten dan? ;)

Verwijderd

Topicstarter
nou,, dan ga nieuwe speakers kopen, denk ik, welke ? dat weet ik nog niet.

in iedere geval een creative dingtje en met afstandbediening... ? de DTT3500 of de 5300?

iemand hier ervaring met één van de twee ? of andere type misschien ?

oh ja, ik wil geen reviews... want ik geloof er helemaal niets van dat shit. het enige wat telt is gebruikers ervaring.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op vrijdag 15 maart 2002 13:15 schreef win2kpro het volgende:
nou,, dan ga nieuwe speakers kopen, denk ik, welke ? dat weet ik nog niet.

in iedere geval een creative dingtje en met afstandbediening... ? de DTT3500 of de 5300?

iemand hier ervaring met één van de twee ? of andere type misschien ?

oh ja, ik wil geen reviews... want ik geloof er helemaal niets van dat shit. het enige wat telt is gebruikers ervaring.
Helaas kan ik je daar niet mee helpen. Daar ik mijn computer aan mijn 5.1 receiver heb hangen *D

En op je eerdere opmerking terug te komen, het geluid wordt er helaas niet beter door als ik mijn Geforce door een Radeon ga vervangen ;( Zou wel mooi zijn :7 >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 13:42 schreef MST_Morpheus het volgende:

[..]

Helaas kan ik je daar niet mee helpen. Daar ik mijn computer aan mijn 5.1 receiver heb hangen *D

En op je eerdere opmerking terug te komen, het geluid wordt er helaas niet beter door als ik mijn Geforce door een Radeon ga vervangen ;( Zou wel mooi zijn :7 >:)
welke speakers heb jij dan ?

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Een JVC SP-PW100 subwoofer
Front speakers: 2 RankArena 3 weg
Surround: 2 Telefunken L2500 2 weg
Center: 2 weg onbekend merk

Oftewel een allegaartje, maar het klinkt prima :D
Normale luidsprekers, dus niet van die kleine boxjes.

Pagina: 1