Welk mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 20:27
Ik ben bezig met het samenstellen van een leuk budget systeempje...nou zit ik nog te twijfelen tussen 2 moederborden.

Abit KT7E (die blauwe ja)
Gigabyte 7ZXE
Er moet een Duron 1000 Mhz in komen, maar op sommige sites staat dat dat niet in de Abit past, andere sites zeggen weer van wel. En de gigabyte heeft weer als voordeel dat ie onboard sound heeft en makkelijk 1.5 ghz aankan

(rest syteem...geforce 2 mx400, 256 mb sdram,)
graag jullie advies

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Als het echt budget moet zijn, zou ik voor de ECS K7S5A gaan, of de K7S6A, maar als je perse bij die 2 wilt blijven zou ik voor de Gigabye gaan, daar kan namelijk ook processor met een FSB van 133 in, in die Abit niet.

edit:
K7S6A is denk ik geen optie, kan alleen maar DDR geheugen in

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Tranze
Ik heb veel mensen gehoord dat er wel een processor met een fsb van 133 in kan, 146 is zelfs mogelijk :)

• HenkieNL
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Met een beetje prutsen zou dat misschien wel lukken ja, als je inderdaad wilt gaan overclocken moet je niet aan de K7S5A beginnen, weinig tot geen mogelijkheden daarmee. Toch zou ik de Gigabyte nemen als ik tussen die 2 zou moeten kiezen, omdat die standaard al snellere processoren aan kan.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• floduR
  • Niet online
Abit hoor ik de laatste tijd niks meer van, het lijkt of ze zich een beetje terugtrekken.

Asus vind ik het beste blijven, hijs ongekent stabiel en goed over te clocken, en overal compatible mee :)

MSI kan er ook wat van, maar beide kaartjes zijn wel wat duurder.

De ECS doet het prima en goedkoop, maar kan je niet goed overclocken, en dat is wel altijd leuk, al ben je dat niet van plan.

• Tranze
Iemand die ik en zei laatst (hij werkt bij comptechworld) dat de gigabyte moederborden net boterkoek zijn...

• Tranze
Maar dan wordt het toch maar de Gigabyte *D...Minder risico dat de processor niet werkt. Zodra m'n pc af is...ook casemod :D, zal ik bij [oc]&[cm] wel ff een topicje openen met wat plaatjes :o

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:45

Exirion

Gadgetfetisjist

1. Reviews lezen
2. Websites fabrikanten bekijken
3. Search
4. FAQ lezen

en dan in een andere volgorde... wees creatief

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.